Voi jösses taas! Suvi Teräsniska julkaisi harvinaisen kuvan perheestään: ”Elämäni suurimmat saavutukset”
Siis taas näitä. Jonkun suurin saavutus on siis se, että otti mälliä sisäänsä ja syntyi lapsi? Aikamoista! Vaadittiin kunnon taiturointia tuohon saavutukseen.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/10e06c13-c5c9-4b86-a766-c63661…
Kommentit (19)
Yök. Normaalia elämää ja sillä pitää "kerskailla".
Onhan se saavutus, että maailmaa ylikansoitetaan suomalaisenkin toimesta. Hiukan kyseenalainen sellainen, kylläkin.
On täällä taas suollettu typerää tekstiä, huh huh.
Suvi Teräsniska on tehnyt Suomen oloissa komen musiikkiuran, synnyttänyt keikkailun ohessa kolme lasta, uran siitä mitenkään kärsimättä. Kuinka suuret perheet muilla samanikäisillä naislaulajilla on?
Lapseton ap ei sitä voi ymmärtääkään!
Minusta vanhempi, jonka lapset ovat aikuisina elämänmyönteisiä, toiset huomioonottavia, ystävällisiä, tasapainoisia ihmisiä, voi sanoa, että suurin saavutus on ne lapset (kun niistä on tullut kelpo ihmisiä).
Mutta että saa lapsia, niin se ei vielä itsessään nyt mikään saavutus elämässä ole...
Jaah ehkä kaikki muut saavutukset tuntuvat niin merkitsemättömiltä lasten rinnalla.
Kateuden ja katkeruuden voi haistaa tänne asti. Eikö yksikään mies ole suostunut sitä mälliä teidän sisään ampumaan vai mikä on ongelma?
Totta helvetissä lapset on saavutus. Mutta ettehän te sitä ymmärrä, koska ette ole sitä perhettä koskaan saaneet. Vaikea se on sokeankin ymmärtää mitä näkevä näkee ja toisinpäin.
Kaikilta ei lapsen saaminen onnistu, vaikka kuinka ottaisi siementä sisäänsä. On siis hyvinkin suuri saavutus saada lapsia.
Nykypäivänä on aidosti saavutus, että nuorehkolla naisella on kolme lasta saman miehen kanssa ja on vieläpä naimisissa sen lasten isän kanssa. Siihen ei moni pysty tänä erojen ja uusperheiden aikana.
"Suvi kolkyt vee, vaimo, äiti ja laulaja."
Lapset itsessään eivät ole saavutus vaan se, että lapset saa kasvatettua kunnialla aikuisiksi läsnäolevalla ja rakastavalla vanhemmuudella.
Ei se vanhemmuus synnytykseen lopu, päinvastoin. Kyllä siis vaaditaan muutakin. Jos vielä onnistuu kasvattamaan lapsista hyviä ihmisiä ja pitämään heistä hyvää huolta niin kyllä se vaan saavutus.
Ja sinä joka sanoit että vanhemmat ottavat kunniaa lasten merkkipaaluista niin tajuatko miten paljon vanhempi saattaa tehdä vaikkapa lapsen harrastuksen eteen? Kuskaamiseen ja talkoohommiin sun muihin saatetaan käyttää kaikki vapaa-aika. Onko se nyt sitten ihme jos on itsestäänkin ylpeä?
Ei liity suoraan ketjun aiheeseen, mutta jos minulla on joskus lapsia, en julkaise enkä salli naisenikaan julkaisevan lastemme kuvia Instagramissa tai missään muussakkaan palvelussa. Syy siihen on se, että lapsen ollessa tarpeeksi pieni, ei lapsi kykene itse päättämään tai osoittamaan halukkuuttaan siitä, haluaako hän kuviensa olevan netissä.
Sitten kun lapsi on tarpeeksi vanha päättämään asiasta itse, tai luo kenties omat sometilinsä, niin sitten asia on eri.
Vierailija kirjoitti:
Ei liity suoraan ketjun aiheeseen, mutta jos minulla on joskus lapsia, en julkaise enkä salli naisenikaan julkaisevan lastemme kuvia Instagramissa tai missään muussakkaan palvelussa. Syy siihen on se, että lapsen ollessa tarpeeksi pieni, ei lapsi kykene itse päättämään tai osoittamaan halukkuuttaan siitä, haluaako hän kuviensa olevan netissä.
Sitten kun lapsi on tarpeeksi vanha päättämään asiasta itse, tai luo kenties omat sometilinsä, niin sitten asia on eri.
Loistava periaate. Tämän kun kaikki vanhemmat (erityisesti julkkikset) tajuaisivat. Vaikka äiti tai isä on julkkis, ei lapsi välttämättä halua sitä olla. Eikä tavisten lapsetkaan välttämättä halua kuviaan someen.
Vierailija kirjoitti:
No nyt puhutaankin julkkiksesta. Tavallinen tallaaja, joka sinäkin varmaan olet, on ihan eri juttu. Tuskin yksikään lehti tulee sinusta tekemään juttua ja kuvaamaan perhettäsi. Tai tuskin kovin montaa kiinnostaisi, vaikka julkaisisit kuvan perheestäsi jossain palvelussa.
Ei tokikaan ole fiksua jakaa jokapaikassa omien lastensa kuvia, mutta ei maailma siihen kaadu, jos joku joskus julkaiseen kuvan perheestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loistava periaate. Tämän kun kaikki vanhemmat (erityisesti julkkikset) tajuaisivat. Vaikka äiti tai isä on julkkis, ei lapsi välttämättä halua sitä olla. Eikä tavisten lapsetkaan välttämättä halua kuviaan someen.
Suomessa tämä asia ei juurikaan ole ongelma. Ja toisaalta täällä julkkistenkin lapset elää tavallista elämää ja menevät tavalliseen kouluun jne, eli heitä voisi kuvata kuka vaan esim koulumatkalla ja julkaista kuvan.
Joten ei täällä pystyisi pitämään lastensa naamoja täysin tuntemattomina, halusi tai ei. Ja tuo nyt on jo turhaa hysteriaa, ettei voi esim perhepotretissa näyttää pienten lasten (vauvan) kasvoja. Ne on kaikki saman näköisiä ja puolen vuoden kuluttua jo taas ihan eri näköisiä, niin että ihan sama, onko sen ipanan kuva jossakin vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt puhutaankin julkkiksesta. Tavallinen tallaaja, joka sinäkin varmaan olet, on ihan eri juttu. Tuskin yksikään lehti tulee sinusta tekemään juttua ja kuvaamaan perhettäsi. Tai tuskin kovin montaa kiinnostaisi, vaikka julkaisisit kuvan perheestäsi jossain palvelussa.
Ei tokikaan ole fiksua jakaa jokapaikassa omien lastensa kuvia, mutta ei maailma siihen kaadu, jos joku joskus julkaiseen kuvan perheestään.
Ei siinä ole mitään eroa onko julkkis vai tavallinen. Yhtälailla molemmat voivat julkaista kuvia instagramissa. Sieltä tuo Suvinkin kuva on poimittu. Ja nuo lapset eivät ole valinneet julkista elämää, joten minusta on väärin julkaista heistä kuvia, vaikka äitinsä onkin julkkis. Vanhempana lapset eivät välttämättä ole kovin kiitollisia siitä, että lapsuuskuvia löytyy ympäri lehtiä ja somea.
Mua kans jotenkin aina häiritsee että vanhemmat pitävät lapsiaan saavutuksena, ja jopa omien lasten saavuttamat merkkipaalut otetaan omaksi kunniaksi.