Oonko läski?
Kommentit (3)
Hoikka et ainakaan. Jos lihaksikas,niin sitten normaali.
pelkän pituuden ja painon perusteella! Sopiva paino kun on niiiiiin kiinni ihmisen rakenteesta, lihaksistosta ja muutenkin ominaispainosta.
Ja sitten vielä tuo "läski" termi...Mitä sillä nyt kukin tarkoittaa. Ylipainoinenhan ap ei ole, saati sitten terveydelle haitallisen lihava. Mutta esteettisiin nykyihanteisiin (ihan terveisiinkin sellaisiin) hän joko saattaa mahtua tai olla mahtumatta. Mene ja tiedä näkemättä tapausta.
Itse olen 163 cm pitkä ja painan 48 kg. Pituuden ja painon perusteella siis alipainoinen. Mittani ovat kuitenkin kaarevat 90-62-89, c-kuppi löytyy ja kunnon peppu. Sen sijaan muuten olen tosi pikkuinen (pienet kasvot, kapeat sääret ja käsivarret, kengänkoko 35-36, eipä juuri näkyviä lihaksia), mikä selittää pientä painoa. Ystävälläni, joka on tasan saman mittainen kuin minä, on näkyvät reisilihakset ja paksuhkot sääret ihan luonnostaan, samoin hyvän kokoinen hauis. Hänen kengänkokonsa on 38-39, joten totta munassa hän painaa enemmän. Kun hän teini-iässä painoi 50 kg häneltä loppuivat kuukautiset. nyt hän painaa 56 kg ja rasvaprosentti on varmasti pienempi kuin minulla!
Mä olen 165 cm ja painan saman verran kuin sinä, olen aika lihaksikas ja mielestäni ihan ok mitoissa. Tärkeintä kai se, että viihtyy omassa kropassaan, ei se, mitä vaaka näyttää.