Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei, määritellään suomalaisuutta, se on kivaa!

Kikka
11.04.2019 |

Huomenta ihanalle palstalle!

Keksin uuden sanonnan tässä juuri kuvaamaan meitä suomalaisia kansana.
" ole suomalainen, ole sympaattinen! "

Mitä Sulle tulee mieleen suomalaisuudesta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mörökölli! :D

tai 

jurnuttaja

Vierailija
2/7 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

varovainen pikkuprinssi heh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tykkään Suomessa semmoisesta hiljaisesta rehtiydestä. toisaalta se hiljaisuus on myös välillä rasittavaa. Helsingissäkin on välillä niin hiljaista että ihan ihmettelee että on jonkun maan pääkaupungissa!

Vierailija
4/7 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanha, joten minut on vielä kasvatettu aidoksi suomalaiseksi: rehellisyys, suoraselkäisyys, vastuu omista teoista, naapuriapu, kyläily, tervehtiminen, bussissa jutustelu, aitous ja avoimuus. Onhan se surullista nähdä miten suomalaiset ovat halunneet muuttua pois ihanista ihmisistä hirveiksi valehteleviksi ja vastuuta pakoileviksi ihmisvihaajamöllyköiksi :(

Vierailija
5/7 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vanha, joten minut on vielä kasvatettu aidoksi suomalaiseksi: rehellisyys, suoraselkäisyys, vastuu omista teoista, naapuriapu, kyläily, tervehtiminen, bussissa jutustelu, aitous ja avoimuus. Onhan se surullista nähdä miten suomalaiset ovat halunneet muuttua pois ihanista ihmisistä hirveiksi valehteleviksi ja vastuuta pakoileviksi ihmisvihaajamöllyköiksi :(

tuossa alussa on tosi hyviä arvoja ja hyviä juttuja , mä jaan kanssa niitä ajatuksia. en mä koe että suomalainen on menneet jotenkin huonommaksi päinvastoin on ihanaa kun nuoret on vähän rennompia ja avoimempia kuin me " vanhat ". vai mitä? :)

Vierailija
6/7 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tuossa alussa on tosi hyviä arvoja ja hyviä juttuja , mä jaan kanssa niitä ajatuksia. en mä koe että suomalainen on menneet jotenkin huonommaksi päinvastoin on ihanaa kun nuoret on vähän rennompia ja avoimempia kuin me " vanhat ". vai mitä? :)

Lähinnä nyt ajattelin esim. onnettomuustilanteita, joista tekijä karkaa paikalta, somen vihamielisyyttä jne.

Vierailija
7/7 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä nyt ajattelin esim. onnettomuustilanteita, joista tekijä karkaa paikalta, somen vihamielisyyttä jne.

ne on vaikeita ja pahoja asioita. en kuitenkaan koe, että joidenkin yksittäisten ihmisten reaktiot määrittäisi suomalaisuutta. kaikki ovat yksilöitä jotka toimivat parhaan silloisen ymmärryksensä mukaan. 

jokaisella on velvollisuus auttaa hädässä olevaa. ja mitä tulee someen jokaisella tulisi olla vastuullisuutta ymmärtää se vastuu siinä on sekä itsestä että muista kun ilmaisee itseään koko maailmalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi