Auttakaa tyhmää. Laina asiaa..
Mä toivon nyt, että ei takerruttais siihen että olen ollut joskus huono, tyhmä ja epätoivoinen ihminen ja ottanut pikavipin.
Otin siis 10 000 lainan sveasta elokuussa 2016. Olen maksanut lainaa säntillisesti takaisin 197€/kk (sis korot) ihan joka ikinen kuukausi. Kävin äsken katsomassa kuinka paljon lainaa on vielä jäljellä, niin se näytti että olen lyhentänyt lainaa vasta vajaa 1 000 euroa. Maksuaikaa on vielä jäljellä 7v 6kk. Korkoprosentti on 18,99%
Olen tosi tyhmä näissä ja mua on helppo huijata, mut onko noi lukemat tosiaan oikein? Sen mitä osasin ehkä laskea niin maksanko lopulta vajaa 23 000 euroa takaisin?
Kommentit (65)
Tämä on uusi juttu että joku kilpailuttaa lainat puolestani,ilmaiseksi. Ilmaisia lounaita ei ole,onko tässä joku ansa?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on uusi juttu että joku kilpailuttaa lainat puolestani,ilmaiseksi. Ilmaisia lounaita ei ole,onko tässä joku ansa?
Ei kai tuo sen kummallisempaa ole kun hotellisivujen käyttö?
Aika hyvä esimerkki kieltämättä!
Kaikki hoituu nykypäivänä kätevästi netissä.
Varo AP, nämä pässit täällä mainostavat samanlaisia kusetusfirmoja kuin se mistä olet lainasi ottanut. Nyt vaan lakki kouraan ja OIKEAAN pankkiin!
Jos lainaa haluaa,haluaa edullisemman. Pankit kilpailutetaan,myös lainat. Ihan sama homma jos etsit halvinta hotellia. Nykyaikaa! Kokeile niin sitten selviää.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai on. Se sivusto saa palkkion joka kerta kun ohjaa asiakkaan lainantarjoajan sivuille. Ei siis kannata luottaa niiden puolueettomuuteen pätkän vertaa.
Kaikki sanovat, että OTA LAINA PANKISTA. Ei sitä niin vain oteta. Otetaan, jos pankki antaa. Pankki ei välttämättä anna, jollei ole vakuutta tai tarpeeksi isoja tuloja. Itse olen yrittänyt tuloksetta. Yritän vain löytää "huijaripankeista" edullisimman. Olen joutunut vaikeuksiin pelastaessani miestä vaikeuksilta. Nyt mies jo kuollut.
Ei tosiaan sitä laina tosta vaan otetaan!
Mitä jos ei ole kovin isot tulot niin saako silti lainaa?
Googlaa tai soita. Näin me muutkin ollaan selvitetty asioita.
Mulle riittää että on kotimainen. Plussana tulee nuo hyvät ehdot!
Näin vanhempana ihmisenä tuo, kun on vain yksi lasku on suuri pelastus.
Lainankilpailutuspalvelu maksaa pankeille, ja asiakas maksaa palvelun lainan koroissa.
Myös netissä tehty pankin lainahakemus on kallis. Soitin tällaisen lainahakemuksen perään että olipa huono tarjous. Keskustelun jälkeen minulle tuli uusi tarjous, tällä kertaa ihan erilainen.
"Kilpailutin" asuntolainaa vuosi sitten näillä netin laskureilla ja livenä soittelemalla, kyllä ne netistä tulevat standarditarjoukset oli aikas kaukana siitä mitä pankeilta ja virkailijoilta sai.
Nyt kipin kapin pankkiin ja neuvottelemaan oikeasta lainasta jolla kuittaat tuon pikavipin pois, korko on niin huikea.
Prosessissa menee aikaa joten ota vaikka palkattomia vapaapäiviä jos et muuten ehdi soittelemaan. Pankeista ainakin Danske tarjoaa puhelinneuvotteluja myös iltaisin. Tarvit selkeästi ammattilaisen tukea ja virkailijan jolta kysyä allekirjoitustilanteessa "tarkoittaako tämä nyt sitä, että..." joten varaa aika oikeaan pankkiin, oikean ihmisen kanssa jolta voit kysyä.
Usein hyvän tarjouksen edellytys on että siirtää kaikki pankkiasiansa tarjoavalle pankille, siirto on oma hommansa mutta jos et sitä jaksa, neuvottele tarjous vaan ihan oman nykyisen pankkisi kanssa. Se on pankinkin etu että maksat heille etkä ryöstöfirmalle.
Netin kilpailutussivut saalistaa osaamattomia samalla logiikalla kuin pikavippifirmat, taitamaton vaan haluaa nopeasti rahaa ja siinä sivussa hyväksyy poskettomia ehtoja. Kehuvat että tarjous minuutissa ja rahat tilillä kahdessa, sen tarkoitus ei ole palvella vaan estää ihmistä perehtymästä sopimukseen johon on ryhtymässä ...
Mietin juuri saako pikavipit ja muut lainat yhdistetty?
Kysy oikeasta pankista. Minulla on Nordeasta joustoluotto, vuosikorko 5,5 prosenttia ja kulut 2,80 e/kk.
Miksette käytä jotain kilpailutuspalvelua? Esimerkiks http://sikavippi.com näyttäisi pystyvän käymään läpi useat lainantarjoajat kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko sinulla mahdollisuus saada tavallisesta pankista lainaa ilman vakuuksia, jolla maksat pois tuon kalliin lainan. Minulla on Nordeasta joustoluotto, jonka vuosikorko on 5,5 prosenttia ja käsittelykulut 2,80 euroa kuukaudessa. 9000 lainasta 1. Lyhennyksen korko olisi n. 42 e. Korko pienenee joka kuukausi, kun velka pienenee. Ehdottomasti tuo tilanne pitää korjata. Laita vain netin kautta laina-anomus Nordeaan, S-pankkiin, Osuuspankkiin t.m.s. Kaikkiin niihin voi sopia kohtuullisin ehdoin lainan.
Vakuudettoman pankkilainan puoleen minäkin kääntyisin...
En suosittele käyttämään ulkomaisia yrityksiä, tai ainakin firman kannattaa olla suomeen reksiteröitynyt tytäryhtiö. Lainojen kilpailutukseen olen itse käyttänyt https://nopealaina.fi/ sivustoa tai muita vastaavia. Säästää paljon aikaa ja vaivaa kun ei tarvitse itte lähetellä hakemuksia useampaan paikkaan ja vertailla tarjouksia. Prosessi on myös paljon nopeampi ja vaivattomampi. Eikä tule lähetettyä turhia hakemuksia minnekään myöskään kun tarjous tulee vaan niistä paikoista jotka hyväksyvät sinun lainaehdot
Osaa ne pankit nettiä käyttää myös yksityisasiakkaiden kanssa, ei siihen tarvita mitään firmaa väliin. Ilmaista lounasta ei ole olemassa, jos ovat "ilmaisia", jotain kautta päätyy kuitenkin maksamaan välissä olevalle firmalle.