Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirkon mamma/pappa/lastenkerhot, käykö niissä "kaikki"?

Vierailija
10.04.2019 |

Otsikko joo kaipaisi editointia, mutta tarkoitan sellaista että käykö niissä yhtä lailla vihervasemmisto kuin porvarit? Uskonnottomat siinä missä edes vain nimellisesti kristityt?
Vanhemmat joilla on homma erinomaisesti hanskassa ja ne jotka kantapään kautta opettelevat vanhemmiksi?

Tai onko tavallista, että vanhemmat muuten veisivät lapsensa harrastamaan, mutta jäävätkin kotiin kun järjestäjätaho, kirkko, tuntuu vieraalta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla ikinä käyty enkä edes tunne ketään joka olisi käynyt.

Vierailija
2/8 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki käy. Puolue kantoja en tiedä mutta oletettavasti aika sekalaista seurakuntaa sen suhteen samoin myös tuon uskonnollisuuden suhteenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olla ikinä käyty enkä edes tunne ketään joka olisi käynyt.

Ok, mutta jos kaupunginosassanne vain kirkko järjestäisi perhekerhoja, niin ketkä sinne menisi?

Vierailija
4/8 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pienellä maaseutupaikkakunnalla kirkko on ainut joka järjestää perhe- ja päiväkerhoja. Kaupungilla ei ole avointa päiväkotia tai mitään muutakaan perheille suunnattua toimintaa. Joten kirkon perhejuttuihin osallistuvat ihan kaikki uskonnottomista lestadiolaisiin ja kaupunginjohtajan rouvasta yh-äiteihin.

Vierailija
5/8 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä aika laajalla skaalalla käy. Itsekin kävin pari kertaa kokeilemassa, mutta lopetin kun hartauden ajan teki mieli lähinnä kirkua.

Olen kasvanut uskonnollisessa perheessä ja kipuillut omaa huonoa uskovaisuuttani, pelännyt itseni ja lasteni puolesta ja lopulta irtautunut sekä kirkosta että uskonyrityksistä, joten minulla asia on vielä ainakin toistaiseksi arka ja herkkä enkä halua lapsiani tarpeettomasti altistaa sille että uskonto tarjoillaan totuutena. Silti olen esikoisen päästänyt seurakunnan kokkikerhoon, kun mikään muu ei sellaista järjestä, en vaihtanut keskimmäistä aikanaan omasta kerhoryhmästä vieraaseen kavereiden vuoksi vaikka oma ryhmä aloitti srk-yhteistyön, ja kuopus sai mennä joulukirkkoon kun hän olisi ollut ainoa päiväkodille jäävä lapsi. Yritän muistas ajatella lapsen etua enkä omia näppylöitäni, mutta jos voi valita niin valitsen uskonnottoman. Onneksi nyt päiväkodin pääsiäiskirkolle tuli jo kaikille tiedotettu uskonnoton vaihtoehto ja osallistujia on monta!

Aika paljon tuolla on kivan kuuloisia perheaskarteluiltoja, kesäleirejä ja liikuntapäiviä, mutta itse en osaa hakeutua enää kirkon palvelujen piiriin. Jos lapsilta tulee (esim. toive päästä kaverin kanssa leirille) niin sitten katsotaan.

Vierailija
6/8 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en käynyt. Kolme lasta. En käynyt myöskään missään muuallakaan kerhoissa. Leikkipuistoissa kyllä. Inhoan tuollaisia mammaklubeja.

Vierailija
7/8 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmasti paikkakunnasta. Helsingissä ei tosiaankaan käy kaikki mutta ne jotka käyvät, ovat kyllä taustoiltaan hyvinkin vaihtelevia. Itse kävin esikoisen kanssa yhden kerran ja se riitti minulle. Se 5minsan raamatun tarina nukeilla esitettynä oli minulle liikaa. Olen kyllä päästänyt lapset joulu- ja pääsiäiskirkkoon vaikka ihmettelenkin miksi niitä pitää kunnallisessa päiväkodissa järjestää. Kuulutaan kirkkoon, en vain saa aikaiseksi erota, mutta en usko jumalaan.

Vierailija
8/8 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä en käynyt. Kolme lasta. En käynyt myöskään missään muuallakaan kerhoissa. Leikkipuistoissa kyllä. Inhoan tuollaisia mammaklubeja.

Et käynyt, mutta tiedät, millaista niissä on?