Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaiset, nuo ahkerat ulkoilijat

Vierailija
10.04.2019 |

Miesten keskimääräinen painoindeksi on 27,7 kg/m2.
Miehistä vähintään ylipainoisia on 71,9 % (painoindeksi 25 kg/m2 tai enemmän).
Miehistä lihavia on 26,1 % (painoindeksi 30 kg/m2 tai enemmän).
Naisten keskimääräinen painoindeksi on 27,5 kg/m2.
Naisista vähintään ylipainoisia on 63,2 % (painoindeksi 25 kg/m2 tai enemmän).
Naisista lihavia on 27,5 % (painoindeksi 30 kg/m2 tai enemmän).

THL:n sivuilta löytyi tällainen listaus suomalaisten paino-ongelmista. Tässä valossa ihmetyttää toimittajien huoli suomalaisten ulkoilutuntien vähenemisestä, kun mitään ulkoilua ei tapahdu nytkään. Mene minkä tahansa pk-seudun ulkopuolisen suuren tai keskisuuren kaupungin keskustaan arkena klo 18 jälkeen, niin et törmää kehenkään Ainoa ulkoilu tapahtuu Prisman parkkipaikalla. Juuri täälläkin keskusteltiin siitä, että edes lapset eivät enää ulkoile. Että syynä ei tosiaan ole talviaika.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse olen 177cm ja paino 89kg.. vatsalihakset näkyy, posket lommolla, apollovyö.

Älkää naiset tuijotelko noita painoja vaan koostumusta.

Koostumukseen tarttis kaasukromatografin. Mites olisi ihan ulkomuoto, sinä paitsi kaunis, myös näköjään tyhmä mies?

Vierailija
22/29 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeisen kuuden viikon keskiarvo 4 tuntia per viikko, vaikka kelit ovat olleet pääosin takapuolesta. Tervetuloa kehä kolmosen pohjoispuolelle.

Onko tämä siis vähän vai paljon mielestäsi?

Sopiva määrä töissä käyvälle, kotitöitä tekevälle ja kotiruokaa syövälle ihmiselle. Kulutukseksi käännettynä 3000 kcal eli tehokkaampaa kuin koiran kusettelu.

Oliko yksi nolla liikaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.indexmundi.com/blog/index.php/2013/04/11/body-mass-index-bm…

Eikä silti olla maailman tai edes Euroopan huipulla. Mongolia, Valko-Venäjä, Saksa ja jopa Venezuela menee kirkkaasti ohi BMI-tilastoissa.

Et sitten tuoreempaa tilastoa löytänyt kuin kuusi vuotta vanhan. Venezuelan viimeaikaiset ongelmat ovat uutisten mukaan aiheuttaneet sen, että maan asukkaat ovat pudottaneet reippaasti painoa. Yli 60% kansasta sanoo tiputtaneensa keskimäärin 11 kg painoa. (BBC.)

Vierailija
24/29 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työelämä alkoi niin ei ole enää tullut ulkoiltua. Ehkä viikonloppuna joku tunnin kävelylenkki.

Niin pitkiä työpäiviä ylitöineen että ei vaan yksinkertaisesti voi. Pitäisi olla vela niin pääsisi ehkä hikeen kolmesti viikossa tunnin mittaiselle lenkille.

Itse en ole edes ylipainoinen kun ei ole aikaa käydä edes syömässä missään ja kaupassa en jaksa enää käydä joten kestän vain nälkää koneen äärellä.

Painoindeksi on noin 18.

Kamala väsymys jatkuvasti ja samasta kärsii myös lapset, kun vanhemmat ei enää jaksa tehdä ruokahuoltoa.

Vierailija
25/29 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun saadaan se pysyvä talviaika niin vähenee tuo vähäinen liikunta entisestään

Vierailija
26/29 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun saadaan se pysyvä talviaika niin vähenee tuo vähäinen liikunta entisestään

se on hyvä vaan niin ihmiset antaa parhaansa töissä. Itse aina kauhistelen niitä kuntoilijoita kun eivät töissä enää selvästi kykene antamaan parasta työtehoaan. Kuntoilu pitäisi kieltää arkisin.

Vierailija
27/29 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ulkoilen mieluummin Helsingin Keskuspuistossa kuin minkä tahansa pk-seudun ulkopuolisen kaupungin keskustassa

Vierailija
28/29 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin ulkoilen mieluummin Helsingin Keskuspuistossa kuin minkä tahansa pk-seudun ulkopuolisen kaupungin keskustassa

Mistä kehyskunnasta saavut Helsinkiin ulkoilemaan? Muistathan ympäristökuormituksen.

Vierailija
29/29 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja kaverini alamme molemmat lenkkeillä enemmän lokakuun jälkeen, kun siirrytään talviaikaan. Sitä odotellessa. :(