Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kutsua polttareihin heitä, keitä ei kutsuta häihin?

?
10.04.2019 |

Ollaan järkkäämässä ystävän polttareita. Ongelma on, että morsiamella on
niin suuri suku, ettei sinne voida kutsua kaikkia. Kutsutta jäävissä serkuissa
on kuitenkin morsiamen ystäviä. Mitä mieltä olette, voiko heidät kuitenkin
kutsua polttareihin?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran minua pyydettiin polttareihin oikein suunnittelupalaveriinkin, vaikken ollut saanut kutdua häihin. Ilmoitin, että minusta tuntuisi vaivaannuttavalta osallistua polttareihin ainoana "ystäväporukasta", jota ei ollut kutsuttu. Luulen, että se olisi ollut morsiammellekin vaivaannuttavaa.

Myöhemmin häiden jälkeen olimme samaan aikaan raskaana, niin morsian yritti kovasti lämmitellä ystävyyttä uudelleen aivan kuin katumuksen merkkinä siitä ettei ollut kutsunut minua. No, eihän siitä oikein mitään enää tullut. Edelleen mietin välillä, mikä juttu oikein oli, kun niin kovasti halusi olla tekemisissä ja nähdä raskausaikoinamme, mutta häihin en kelvannut ainoana kaveriporukasta.

Vierailija
22/33 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan ajatuksena, että vain omiin kustannuksiin osallistuisivat polttareissa. Ja että etukäteen tietävät

vierasrajauksen. Serkuista puolisoineen ja lapsineen tulisi yli 100 vierasta lisää. Kun

muutaman kutsuu, niin sitten olisi kutsuttava kaikki.

-AP-

Miksi kaikki serkut pitäisi kutsua? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei niitä muutamaa ystäväserkkua voi kutsua myös häihin?

Vierailija
24/33 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille hyväksyttyvämpää juhlia polttareita vaikka koko jalkapallojoukkueen voimin, vaikka häihin heitä ei kutsuttaisi häihin. Mutta naisille toi ei toimi, koska häät on enemmänkin morsiamen show.

Vierailija
25/33 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti, jos joskus naimisiin menen, ei kukaan järjestä minulle polttareita! Ihan kammottava perinne.

Vierailija
26/33 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti näin tehdään, mielestäni äärimmäisen noloa ja etiketin vastaista. Itse en ikinä kehtaisi. Mikä vika on pienissä polttareissa, joissa on vain ne tärkeimmät ystävät, jotka ovat hääkutsunkin saaneet?

Vierailija
27/33 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa tilanne, missä polttarivieraat on hyväksyttävää jättää kutsumatta häihin on se, missä kaveriporukasta ei kutsuta ketään, mutta halutaan silti järjestää polttarit.

Vierailija
28/33 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttarit eivät ole mikään kyläjuhla tai urheiluseuran vuosijuhla, vaan intiimitilaisuus, sinne kutsutaan vain lähimmät ystävät, jotka ilman muuta osallistuvat myös häihin.

Vierailija
29/33 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi niin että kun olimme menossa naimisiin niin kaikki kaverit tiesi että meillä on tosi pienet häät eli paikalla vain omat vanhemmat, sisarukset ja isovanhemmat. Tottakai tiesin että polttareita ei mulla ole. Kaverit halusivat yllättää minut ja järjesti tosi kivan päivän josta olen edelleen kiitollinen. Pidin sitten myöhemmin näille kavereille kemuloiset.

Vierailija
30/33 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut kutsuttiin polttareihin, ja siellä sitten selvisi että minua ei olekaan kutsuttu häihin. Jos olisin tiennyt etukäteen, en olisi mennyt polttareihinkaan. Paskamaista toimintaa mielestäni. Kaaso tosin ei tainnut tietää, ettei morsian ole kutsunut muita kaveripiirin jäseniä häihinsä. Mielestäni morsian olisi voinut mainita asiasta, niin olisi voitu jättää polttarit sitten juhlimatta kokonaan. Tai sitten hän ja kaasonsa olisivat voineet kaksistaan juhlia.

Vierailija
31/33 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itselläni on myös paljon serkkuja melkein 40. Ei ole tullut mieleenikään että kaikki pitäisi aina kutsua vaan ne kenenkä kans ollaan muutenkin tekemisissä. Osa serkuistani on minua 30 vuotta vanhempia eikä meillä ole ikinä ollut mitään yhteistä sama ikästen serkkujen kanssa taas ollaan leikitty vauvoista saakka yhdessä. Ikinä kukaan ei ole mitään hernettä vetänyt.

Vierailija
32/33 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla itselläni on myös paljon serkkuja melkein 40. Ei ole tullut mieleenikään että kaikki pitäisi aina kutsua vaan ne kenenkä kans ollaan muutenkin tekemisissä. Osa serkuistani on minua 30 vuotta vanhempia eikä meillä ole ikinä ollut mitään yhteistä sama ikästen serkkujen kanssa taas ollaan leikitty vauvoista saakka yhdessä. Ikinä kukaan ei ole mitään hernettä vetänyt.

No onhan se selvä, ettei sellaisia serkkuja tarvitse kutsua, jos ei ole tekemisissä. Mutta nämä serkut tuskin osallistuvat polttareihisi. Ap:n tapauksessa nämä serkut olivat morsiamen hyviä ystäviä, minkä takia heitä oltiin kutsumassa polttareihin. Mutta samaan aikaan heidät oli rajattu häistä ulos (vaikka olivat hyviä ystäviä).

Vierailija
33/33 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä aivan normaalia. Parempi ettei morsian tiedä kaikista kavereista, eikä ole niin suurta riskiä että häät menisivät pieleen kun joku möläyttää jotain.

Häiden jatkoille sitten taas kollilauma kasaan.

Kukaan jaksa vaimoa jos seuraavat vuodet keskustelu menee about:

- mihin meet ja tuleeko Rane sinne?

- ulos parille ja tulee joo

- no sitten et mene, tästä on puhuttu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi