Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sanoa miehelle nätisti, että saisi vähän laihduttaa?

Vierailija
10.04.2019 |

Saan varmasti haukut siitä, miten pinnallinen ja kamala naisystävä olen, kun kehtaan toivoa tällaista. Rakastan toki miestäni aivan muista syistä kuin ulkoisista syistä, mutta uskon että se joka sanoo ettei ulkonäöllä ole mitään väliä valehtelee itselleen ja muille.
Mieheni on ihan hoikka mutta vatsan alueella ylimääräistä. On ollut suhteemme alusta asti, mutta nyt tuntuu että vielä enemmän. En ole sixpackin perään mutta myönnän että litteä, kiinteä vatsa on minulle turn on ja mieheni vatsa on melko kaukana siitä. Tuo joskus häiritsee etenkin seksin aikana ja uskon että kokisin miehen vielä haluttavampana jos olisi vähän kiinteämpi. Enhän minä tästä uskalla hänelle sanoa, koska uskon että hän loukkaantuu joka tapauksessa. :( Olen myös vilpittömästi huolissani miten tuollainen pömppömaha on terveysriski sitten myöhemmällä iällä...Voiko asiasta sanoa mitenkään loukkaamatta toista..?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä pidäkään sanoa mitään, nätisti eikä rumasti, aikuinen mies tietää kyllä jos ylimääräistä löytyy. Eikö ketään voi määrätä laihduttamaan.

Vierailija
22/44 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syömme molemmat perus kotiruokaa ja ihan terveellisesti. En tietenkään voi tietää paljonko herkuttelee kun minä en näe. Hän myös harrastaa jonkin verran liikuntaa. Ap

Taitaa se teidän "perus kotiruoka" olla sellaista, joka mahdollistaa sen vatsapömpön.  Ruuan sisällöllä on suuri merkitys.  Tee siihen muutoksia, näin sun ei tarvitse ehdottaa laihduttamista.

Tulihan se ensimmäinen kommentti sieltä, missä vastuu sysätään naiselle. Ei todellakaan ole naisen tehtävä ensinnäkään kokata, ei se ole itsestäänselvyys. Ei ole myöskään naisen tehtävä olla äiti miehelle ja katsoa mitä mies suuhunsa pistää ja holhota tätä. Mies voi kuitenkin syödä herkkuja vaikka AP miten terveellistä ruokaa tekisi, joten eipä siitä iso apu olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä pidäkään sanoa mitään, nätisti eikä rumasti, aikuinen mies tietää kyllä jos ylimääräistä löytyy. Eikö ketään voi määrätä laihduttamaan.

*eikä

Vierailija
24/44 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syömme molemmat perus kotiruokaa ja ihan terveellisesti. En tietenkään voi tietää paljonko herkuttelee kun minä en näe. Hän myös harrastaa jonkin verran liikuntaa. Ap

Taitaa se teidän "perus kotiruoka" olla sellaista, joka mahdollistaa sen vatsapömpön.  Ruuan sisällöllä on suuri merkitys.  Tee siihen muutoksia, näin sun ei tarvitse ehdottaa laihduttamista.

Ei, vaan on oikeasti aina alusta loppuun itse tehtyä terveellistä perusruokaa. Mies kyllä syö aika isoja määriä. Ja anteeksi vain mutta en koe että minun vastuullani on miehen ruokavalio kuitenkaan, en ole hänen äitinsä. Ap

Vierailija
25/44 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua. Miksi sinun pitäisi sanoa mitään? Ihan niinkuin miehesi ei itse tietäisi, että vattaa vähän löytyy. Ei ole kenenkään asia mennä sanomaan toiselle, että "saisit vähän laihduttaa". 

Mun mielestä miehet jotenkin ymmärtävät ylipainoaan liikaa. Tyyliin "tää on ihan okei, mähän kuitenkin liikun" = mies liikkuu max 2 krt/vk sählykentällä ja löhöää lopun ajasta. Sitten jossain vaiheessa nivelet ei enää kestä painoa ja tulee rasitusvammaa. Johon vastaus: lopetan liikunnan. 

Näin meillä. Olen suositellut vaikka mitä liikkumista, mutta miehen mielestä polvet kipeytyy. 

Ihan kuin meillä. Miehellä ikää hädin tuskin 40 ja kaikenlaista kremppaa on. Sanoo että on iän mukanaan tuomaa. Miksei mulla sitten. Oon saman ikäinen eikä tunnu missään.

Vierailija
26/44 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enhän minä ketään ole pakottamassa mihinkään. Haluaisin vain rehellisesti kertoa miehelle ajatukseni ja hän sitten saa päättää mitä tekee. Tulin vain kysymään neuvoja miten tuoda asia mahdollisimman nätisti ilmi.

Vierailija
27/44 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

OP, you come across as really horrible biatch! (Sorry don’t write Finnish but understand and read it because Finnish parent and live in Finland atm)

Vierailija
28/44 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulihan se ensimmäinen kommentti sieltä, missä vastuu sysätään naiselle. Ei todellakaan ole naisen tehtävä ensinnäkään kokata, ei se ole itsestäänselvyys. Ei ole myöskään naisen tehtävä olla äiti miehelle ja katsoa mitä mies suuhunsa pistää ja holhota tätä. Mies voi kuitenkin syödä herkkuja vaikka AP miten terveellistä ruokaa tekisi, joten eipä siitä iso apu olisi.

Joo, voihan se mies itsekin vastuuta ottaa syömisistään. Pointti ei kuitenkaan ollut siinä, kuka syömisistä vastaa, joten turhaan vedit herneet nenään etkä ymmärtänyt asiaa.

Kyse on ruuan sisällöstä ja sen merkityksestä vatsan alueen pömpötykseen.

Vierailija
29/44 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin entiselle miesystävälleni sievästi asiasta, siis entiselle. Alkoi maaninen raivokas laihdutus, laihtui kauhean nopeasti varmaan parikymmentä kiloa, osti uudet nuorisovaatteet mm. polvipituisen mustan nahkatakin, viisikymppinen yrittäjä. Ai hitto, naurattaa muisto. No entinen on hän.

Vierailija
30/44 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan on oikeasti aina alusta loppuun itse tehtyä terveellistä perusruokaa. Mies kyllä syö aika isoja määriä. Ja anteeksi vain mutta en koe että minun vastuullani on miehen ruokavalio kuitenkaan, en ole hänen äitinsä. Ap

Ok, sullakin meni ajatus ohi. Ruuan sisältöä muuttamalla voi vaikuttaa siihen pömppöön.  Jopa siihen nälänhallintaan, joten pienempikin ruokamäärä riittää.  Molemmat voitte ottaa vastuun ihan yhtälailla.

Vierailija
31/44 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, miksei mies saisi olla sellainen kuin on. Seksi on tosi tärkeää, mutta ei kumppanin tarvitse ulkomuodollaan olla se halun herättäjä - siihen on muut konstit. Niitä opettelemaan vain!

Vierailija
32/44 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, voihan se mies itsekin vastuuta ottaa syömisistään. Pointti ei kuitenkaan ollut siinä, kuka syömisistä vastaa, joten turhaan vedit herneet nenään etkä ymmärtänyt asiaa.

Joo, mutta kerran ruoka on jo nyt terveellistä, mitä voin enempää tehdä. Seuraava vaihe olisi sitten että alkaisin kytätä paljonko syö ja herkutteleeko niin etten siitä tiedä. En voi vahtia miestä Ap

Vierailija
33/44 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja? Kirjoitit, että "Ruuan sisällöllä on suuri merkitys.  Tee siihen muutoksia, näin sun ei tarvitse ehdottaa laihduttamista". Eli käsket tehdä muutoksia. Miten muuten sun mielestä pitäisi tulkita?

Vierailija
34/44 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda kiinteämpään. Ei tuollaista läskimahaa kannata katsella. Ällöä.

Vierailija
35/44 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitään tapaa miten sanoa sellaista nätisti.

Vierailija
36/44 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä, miksei mies saisi olla sellainen kuin on. Seksi on tosi tärkeää, mutta ei kumppanin tarvitse ulkomuodollaan olla se halun herättäjä - siihen on muut konstit. Niitä opettelemaan vain!

Saa olla sellainen kuin on, mutta fakta nyt vain on etten syty pömppömahasta. En voi sille mitään että se vaikuttaa myös haluihini ja uskon etten varmasti ole ainoa kenelle tietyt asiat toisessa vaikuttavat niihin. Jos minä lihoisin selvästi, ymmärtäisin että vaikuttaisi miehen haluihin eikä se tarkoittaisi ettenkö saa olla sellainen kuin olen. Ap

Vierailija
37/44 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta kerran ruoka on jo nyt terveellistä, mitä voin enempää tehdä. Seuraava vaihe olisi sitten että alkaisin kytätä paljonko syö ja herkutteleeko niin etten siitä tiedä. En voi vahtia miestä Ap

Voihan se ruoka olla terveellistä, sitä ei ole kukaan kieltänytkään.  Miksi siihen ei voisi tehdä muutoksia niin, että se vaikuttaisi siihen vatsaan pienentävästi? Nykyisellä syömisellä se vatsa kuitenkin kasvaa.

Vierailija
38/44 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kannustat sitä liikkumaan enemmän? Siis vaikka siten, että pyydät sun mukaan lenkille tai johonkin.

Se on meillä ainakin taktiikkana, jos itse jostain syystä paisun isoksi. Olen siis ollut vuosia sitten reilusti ylipainoinen ja laihtunut normaalipainoon. Ja itse miettinyt ääneen, etten enää ikinä halua joutua samaan tilanteeseen.

Vierailija
39/44 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan se ruoka olla terveellistä, sitä ei ole kukaan kieltänytkään.  Miksi siihen ei voisi tehdä muutoksia niin, että se vaikuttaisi siihen vatsaan pienentävästi? Nykyisellä syömisellä se vatsa kuitenkin kasvaa.

No joku on ystävällinen ja kertoo mitä nämä muut muutokset enää sitten ovat. En voi edelleenkään vahtia miestä, en tiedä mitä syö esim töissä, silloin kun en ole kotona tai kun itse käy jossain. Ap

Vierailija
40/44 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaismiehistä on THL:n mukaan ylipainoisia lähes 72 prosenttia.

Jos saat miehesi laihtumaan, niin kerro neuvosi kaikille lääkäreille jne.