Töissä käyvät verojaan maksavat, jotka parjaavat koko ajan työttömiä, niin...
....miksi et lopeta töitänne ja ilmoittaudutte sitten työttömiksi te-keskukseen, ja alatte sitten nostelemaan työttömyyspäivärahaa sekä mahdollisia toimeentulotukiaisia asuntotukineen, jos kerta teidän mielestä työttömät ovat ihan laiskuuttaan työttöminä?
Sen kun annatte hommanne jollekin työttömälle, ja alkakaa itse sitten viettämään kadehdittavaa työttömän elämää, jos ja kun se on teidän mielestänne niin IHANAN LEPPOISAA elää köyhänä persaukisena ja laitella anomuksia toimeentulotukia saadaksenne kelaan ja kunnalle. Lomamatkoista ei sitten kannata haaveilla enää työttömänä eläessänne, sillä työttömällä ei ole ikinä varaa lähteä lomamatkoille ulkomaita myöten saatika kallisiin kotimaan kohteisiin esim. Lappiin laskettelulomille tai kylpylähotelleihin liottamaan itseään porealtaissa.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kuulostaa harvinaisen tyhmältä tuo "verojaan maksavat". Muuten AP puhuu täyttä asiaa.[/quo
Mitäs tyhmää tuossa nyt on "verojaan maksavat" työssä käyvät, niin kaikkihan eivät käytännössä maksa veroja lainkaan, mutta ovat saamapuolella koko ikänsä esim. suurperheiden äidit, jotka tehtailevat lapsia, joiden siivittämänä saavat verotonta lapsilisää vuodesta toiseen, ja sitten kun ovat viimeisimmänkin pesästään saanneet ulkoruokintaan ja asuntotuen ja opintotuen nauttijoiksi, ja pahimmassa tapauksessa työttömyyskorvauksien saajiksi, niin itse suurperheen äiti itse ei vieläkään tee yhtään verollista hommaa jatkossakaan, vaan jatkaa siitä suoraan työttömäksi kortiston ja kelan elätiksi jne. Isä on saattanut jopa jotain tehdäkin tai sitten pahimmassa tapauksessa koko perhe on ollut yhteiskunnan tuen piirissä ja on koko loppuelämänsä, jos ei ihan nappiin ole lastensakaan kasvatus mennyt, eli työttömyys jatkuu polvesta toiseen ja lasten tehtailukin periytyy. Suurperhe pitää saada, vaikka ei olisi itsellään rahkeita lapsiaan elättääkään.
Vierailija kirjoitti:
Voit ap aloittaa säästämisen vähentämällä tupakointia ja juopottelua.
Olen ap., mutta en polta, enkä juopottele. Ja vaikka tekisinkin noita molempia, niin molemmista tuotteista maksetaan veroja myös valtiolle, että sepä siitä sitten!
Sitä paitsi missä kohtaa kerroin, että oma tilanteeni olisi aloitukseni kaltainen?
Mutta tässä valtiossa on paljon työttömiä, joiden tilannetta kuvailin, ja jotka joutuvat turvautumaan toimeentulotukiaisiin ja asuntotukiaisiin jne. , mutta minun tilanteeni ei ole sellainen, ei ainakaan vielä.
Mutta toinkin lähinnä esille joidenkin työstään veroja maksavien narisemisen aiheen ja työttömien syyllistämisen tilanteestaan parjaten työttömiä kansalaisiamme, jotka eivät todellakaan ole kaikki vapaaehtoisesti valinneet työttömän osaa elämässään vaan se on monen kohdalla pakotettu olotila, koska palkkatyötä ei kaikille riitä.
Vierailija kirjoitti:
Keskimäärin veronmaksaja jää 3000-6000 eur nettosaajaksi per vuosi. Että turha itkeä täällä kuinka elättää toisia. Pelkästään peruskouluun menee 100 000 euroa joten jos maksasitte tuon velan pois valtiolle ja sitten alkasitte miettiä seuraavaa menoerää!
Yksi peruskouluvuosi on keskimäärin 6000€/oppilas, vaihtelee hieman alueettain. Siis sellaisella oppilaalla joka ei tuplaa useita luokkia kuten sinä ilmeisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei teille työttömille kelpaa mun duuni. Vaikka tästä ei paljoa enempää maksetakaan kuin kotona makaamisesta, niin silti mielummin teen töitä.
Rappusiivooja
Minulle kelpaisi siivoojan työt oikein hyvin, mutta kun ei ole ajokorttia, autoa eikä aikaisempaa kokemusta siivoojan työstä.
Tämähän se on Suomessa ongelma. Enemmistöltä työttömistä puuttuu kaikki tiedot, taidot ja asenne tehdä työtä. Ei ole, en osaa, en voi, en pysty... Ja sitten vielä ap:n lailla kuvitellaan että joku töissä oleva voisi tuosta vaan luovuttaa paikkansa työttömälle.
Esim minä olen arkivapaata viettävä hammashoitaja, se ei ole teistä varmaan kaksinen ammatti. Silti yksikään teistä ei voisi minun työtäni hoitaa tältä seisomalta. Että älkäähän isotelko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei teille työttömille kelpaa mun duuni. Vaikka tästä ei paljoa enempää maksetakaan kuin kotona makaamisesta, niin silti mielummin teen töitä.
Rappusiivooja
Minulle kelpaisi siivoojan työt oikein hyvin, mutta kun ei ole ajokorttia, autoa eikä aikaisempaa kokemusta siivoojan työstä.
Miten sitten on mahdollista, että 16v tyttäreni sai kesätöitä siivoojana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rappusiivooja
Tämä on niin kulunut argumentti. Tuolla on kuitenkin tavattoman monta siivoojaa joilla ei ole ajokortti,a koulutusta ja aiempaa kokemusta.
En ymmärrä tätä nykyistä työttömiin kohdistuvaa raivoa ja vihapuhetta - varsinkin kun työttömiä on ollut sama määrä viimeiset 30 vuotta. Kysymys ei siis ole mistään suurtyöttömyydestä.
Tulee tunne että nykyiseen kestävyysvajeen, joka on ollut tiedossa jo 1970-luvulla, on haluttu hakea syntipukki. Ei työttömyys tule nykyisestä ainakaan vähenemään seuraavan 10 vuoden aikana. Eläkeläisongelmaan ei ole aikanaan haluttu hakea ratkaisua ja nyt on liian myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rappusiivooja
Ei ole minullakaan mitään noista kolmesta, mutta töitä olisin saanut kahdesta muustakin firmasta kuin tästä nykyisestä.
Ei se ajokortti ja auto ole läheskään aina välttämätön, meidän firmassa työkohteet järkätään niin että ilman autoakin pärjää.
Se rappusiivooja
En kuulu niihin ihmisiin, jotka mollaa toisen kurjuutta ja tällä tarkoitan ihmistä, joka ei halua olla työtön ja työtä ei löydy. Se toinen ryhmä jolla ei ole aikomustakaan mennä töihin, niin heitä en edes ajattele enkä tunne sääliä. Sellaiselle minulta ei tipu mitään, mutta minä en niitäkää mollaa. Ystäväni, joka oli työtön vailla omaa halua, niin häntä autoin taloudellisesti vaikka hän ei pyytänyt sitä. Tein sen automaattisesti, koska minä voin tehdä niin ja mulle aito ystävyys on kaiken perusta. Ystävää jätetä, vasikoida, kuseteta ja sitä autetaan aina. Tiedän, että hän olisi tehnyt minulle samoin. Hän pääsi töihin takas ja laitto viestin tunnustellen, haluutsä takas jotain jeesistä?? En halua.. Se tiesi sen etten ota, mutta hän kysyi kohteliaisuuttaan ja samalla lopullisesti osoitti kiitollisuutensa lopullisesti. Tämä on meidän tyyli ystävien kesken ja tämä on kantanut hyvin pitkälle.
Sain juuri viimevuoden esitäytetyn veroilmoituksen. Sen mukaan olen maksanut palkasta veroa hieman alle 50.000 euroa. Nopeasti laskettuna arvonlisäveroja on tullut maksettua noin 15.000 euroa. Lopuista sitten maksellaan auton käyttömaksuja ja erilaisia valmisteveroja. Eniten tässä asuntovelkaa ja elareita maksaessa ottaa päähän se vittuilu, että en riittävästi osallistu yhteisiin talkoisiin ja että vielä olisi varaa verotusta kiristää. Aivan sama mitä muut elämällään haluavat tehdä, mutta omasta mielestäni teen näitä talkoita ihan riittävästi. Ehkä se jonkun mainitsema peruskoulu on jo myös tullut kuitattua.
Vierailija kirjoitti:
Keskimäärin veronmaksaja jää 3000-6000 eur nettosaajaksi per vuosi. Että turha itkeä täällä kuinka elättää toisia. Pelkästään peruskouluun menee 100 000 euroa joten jos maksasitte tuon velan pois valtiolle ja sitten alkasitte miettiä seuraavaa menoerää!
No, niin, onhan se työtön myös käynyt peruskoulun. Kumpi jää enemmän velkaa? Se joka käy töissä ja ansaitsee oman palkan vai se joka on kotona täyttämässä lappuja?
Vierailija kirjoitti:
Maalla on pakko olla oma auto.
Maalla ei ole pakko asua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoan laatukin on työttömällä sitä sun tätä; ja yleensä sitä halvinta mahdollista, mitä ruokakaupoista saa.
Työttömillä ei ole varaa käydä ravintoloissa syömässä esim. courmet- aterioita, eikä kuntoilemassa kuntosaleilla, eikä muutoinkaan työttömien päivärahoilla mässäillä missään muodossa, eikä millään elämän alueilla.
Sitten kun jokin työpaikka on haussa, ja työtön hakee sitä työpaikkaa satojen muiden työpaikan hakijoiden kanssa, ja vastaukseksi tulee tämä: " Valitettavasti tällä kertaa valinta ei osunut teidän kohdallenne", niin itsekukin nyt työpaikan peppunsa alla omaava voi miettiä kolmesti ennen kuin ryhtyy parjaamaan työttömiä kaikella mahdollisella tavallaan!
Minä olen tehnyt tuota kaikkea, vaikka olin keski-huonopalkkainen. Sain ansiosidonnaista käteen 1200 euroa, minulla oli omistusasuntona kaksio josta maksoin vain vastiketta. Ei tehnyt heikkoakaan käydä jumpassa ja käyrä ravintoloissa. Tunnen ihmisiä, joiden tuki oli vielä paljon suurempi.
Eli työttömillä on erisuuruisia tukia.
Tuo onni ei kestä kuin hetken, ja sitten putoat työmarkkinatuelle 500e/kk. Mitnkäs sillä vastikkeet maksetaan?
Vierailija kirjoitti:
Miten se työpaikka hankitaan jos ei ole työpaikkoja. Meidän kunnassa tällä hetkellä näyttää olevan vain lääkärin tmv erityisosaamista tarvittavia paikkoja.
Hanki erityisosaamista tai perusta yritys.
Ei ne sitä työpaikkaa sinulle kotisohvalle kanna.