Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä niitä sopivia miehiä löytäisi?

Helena
10.04.2019 |

Tilanne: Olen nainen, ikää 40+, koulutettu, lapseton, eronnut jokin vuosi sitten, lemmikkejä, asun pk-seudulla. En ole fyysisesti erityisen viehättävä mutten mitenkään epämuodostunutkaan. Paino on normaali. Talousasiat ovat erittäin ok. Luonteeltani olen ainakin omasta mielestäni ihan mukava, kuuntelu- ja keskustelutaitoinen, kompromissikykyinen, huumorintajuinen ja ihan fiksukin. Tykkään kirjoista, elokuvista, teatterista, museoista ja liikunnasta.

Eron jälkeen olen etsinyt seuraa treffipalstoilta. Treffeille kyllä pääsen, ja erään kanssa juttu jatkui noin vuoden mittaisena tapailusuhteena. Siitä se ei sitten kyllä enää kehittynyt miksikään vaan päättyi alle puoli vuotta sitten. Sen jälkeen en ole treffipalstoille ainakaan toistaiseksi mennyt. Tinderiä en ole kokeillut, en usko, että minua valkattaisiin jatkoon vaatimattoman ulkonäköni vuoksi ja itsekin olen kiinnostuneempi muusta kuin ehdokkaan pärstästä.

Työn kautta ei ole mahdollista tutustua vapaisiin miehiin. En erityisemmin viihdy yöelämässä. Harrastukset ovat enemmän tällaisia yksilöharrastuksia ja aika lailla sellaisia, että ne yleensä kiinnostavat enemmän naisia kuin miehiä. Jonkin "miehisen" harrastuksen aloittaminen vain siksi, että sen parista voisi löytää kumppanin ei tunnu järkevältä - haluan harrastuksen olevan minulle itseis- eikä välinearvo. Tuttavapiirini miehet ovat varattuja, eikä kellään tunnu lähipiirissäkään olevan kumppania etsivää vapaata miestä.

Mutta kysymys on siis, mistä ihmeestä tässä iässä löytää itselleen sopivan miehen. Toiveena olisi löytää ihminen, jonka seurassa voi keskustella, nauraa, jakaa asioita (niin iloja kuin surujakin), tehdä yhdessä asioita, olla intohimoinenkin. Monogamia olisi ehdoton edellytys, sellainen sitoutuminen, vaikka itselläni ei ole tarve paukaista mitenkään nopealla aikataululla saman katon alle tms. Toki se jossain kohtaa on toiveena, mutta haluaisin edetä rauhallisesti.

Onko treffipalstat näistä lähtökohdista käsin ainoa realistinen vaihtoehto? Niiden raadollisuus ei oikein houkuttele... Itse miellän olevani ihan hyvä kumppani, en täydellinen mutten huonokaan. Ongelma vain on, että ei minussa ole mitään erityistä, joka saisi jonkun treffailijan pysähtymään juuri minuun. Ja itsekin menen vähän pää pyörälle niissä kuvioissa.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP - ei tinder, vaan badoo. Lammin suositus. Se on vahemman ulkonakokeskeinen kuin tinder. :) 

Itse 44 ja loysin sielta kahdessa viikossa nykyisen seurustelukumppanini. <3 

(Joku ehdotti hieman nuorempaa - kannatan. Oma loytoni on 30-vuotias.) 

Vierailija
22/36 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, en tiedä mutta seuraan tätä ketjua mielenkiinnolla! Koska samanikäinen ystäväni etsii myös miestä, ja toivon että hän (ja sinä) löytää onnen. Hän ei uskalla enää Tinderiin, koska sitä kautta oli tullut törkyä. 

Itse en tiedä mitään nykyajan deittailusta. Minun aktiivisinkkuaikaan noin 10 v sitten oli suomi24-treffi-ilmoitus suosittukin ja löysin itse sopivan miehen sitä kautta, mutta onko se enää hyvä palvelu? Ja nykyisin ilmeisesti pitäisi heti antaa puhelinnumero whatsappiviestittelyä varten, niin eikö se ole vähän vaarallista. Ainakin minulle tuli kerran yksi mies numeron antamisen jälkeen pihaan luullen, että hän muuttaa heti luokseni. Se homma loppui vasta poliisilla uhkaamisella.

Asumme maalla, niin täällä ei ole ylipäätään paljon ihmisiä. Jos sulkee pois mt-ongelmat, alkoholin runsaan käytön, pelaamisen ja miehen maineen vaikka siitä miten kohteli eksäänsä, niin en tiedä että jääkö jäljelle vapaina olevista miehistä kuin jotain 70-vuotiaita leskimiehiä. Lähikaupunkien baarit on varmaan ainoa vaihtoehto, tai hirviseura.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

AP - ei tinder, vaan badoo. Lammin suositus. Se on vahemman ulkonakokeskeinen kuin tinder. :) 

Itse 44 ja loysin sielta kahdessa viikossa nykyisen seurustelukumppanini. <3 

(Joku ehdotti hieman nuorempaa - kannatan. Oma loytoni on 30-vuotias.) 

Badoo saattaa kaapata sähköpostisi ja lähettää mainoksia yhteystiedoillesi. Oman tilin poistaminen on kuulemma vaikeaa tai mahdotonta (ainakin ollut). Paljon seksiseuraa hakevia.

Vierailija
24/36 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Eurosinkkuja, eurosinkut.net. Siellä on tapahtumia ja monenlaista yhdessä tekemistä. Facebookissakin on sinkkuryhmiä.

Vierailija
25/36 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paritanssikurssille.

Vierailija
26/36 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, en tiedä mutta seuraan tätä ketjua mielenkiinnolla! Koska samanikäinen ystäväni etsii myös miestä, ja toivon että hän (ja sinä) löytää onnen. Hän ei uskalla enää Tinderiin, koska sitä kautta oli tullut törkyä. 

Itse en tiedä mitään nykyajan deittailusta. Minun aktiivisinkkuaikaan noin 10 v sitten oli suomi24-treffi-ilmoitus suosittukin ja löysin itse sopivan miehen sitä kautta, mutta onko se enää hyvä palvelu? Ja nykyisin ilmeisesti pitäisi heti antaa puhelinnumero whatsappiviestittelyä varten, niin eikö se ole vähän vaarallista. Ainakin minulle tuli kerran yksi mies numeron antamisen jälkeen pihaan luullen, että hän muuttaa heti luokseni. Se homma loppui vasta poliisilla uhkaamisella.

Asumme maalla, niin täällä ei ole ylipäätään paljon ihmisiä. Jos sulkee pois mt-ongelmat, alkoholin runsaan käytön, pelaamisen ja miehen maineen vaikka siitä miten kohteli eksäänsä, niin en tiedä että jääkö jäljelle vapaina olevista miehistä kuin jotain 70-vuotiaita leskimiehiä. Lähikaupunkien baarit on varmaan ainoa vaihtoehto, tai hirviseura.

Puhelinnumeroa ei ole mikään pakko antaa heti, deittipalvelussa on chatti. Oman vakionumeron sijasta voi käyttää prepaid-liittymää. Anonyymi viestittely onnistuu myös esim. Kik-sovelluksella.

Vierailija
27/36 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä? Kuinka monta miestä tarvitset?

Olet u^lin uusin aloitus, ei muuta.

Vierailija
28/36 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun juna meni jo. Aika alkaa kuluttaa viiniä ja ostaa 5 kissaa :D

Vierailija
29/36 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehiä? Kuinka monta miestä tarvitset?

Olet u^lin uusin aloitus, ei muuta.

Joo, nainen kirjoittaisi "mistä hyvä mies", ei "sopivia miehiä".

Vierailija
30/36 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni ikäisesi kaverini on löytänyt happypancakesta kumppanin. Yksi vähän renttu, muut ok.

Vierailija
31/36 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, itsellä sama tilanne paitsi olen myös ylipainoinen.

Vierailija
32/36 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

@AP jos olet ns. "retkeilevä hippi" niin monia miehiä ei tule kiinnostamaan ellet ole ns. luonnokaunis, eli sen näköinen että olisit nuorempana tehnyt mallin töitä.

Se että laittautuu ja omaa "perinteisen" naisellisen habituksen ei tarkoita että on tyrkyllä, pikemminkin oman statuksen korostaminen hierarkiassa ja seksuaalisen vallan korostamista, jossa ei ole mitään vikaa. Ymmärrän toki problematiikan koska olen itse mies joka ei voisi kuvitellakkaan salilla käymistä - en ole koskaan ymmärtänyt miksi miehisyyden pitäisi automaattisesti korreloida fyyisen voiman / lihaksien kanssa. Tähän liittyy tietenkin evolutionaariset voimat, biologiset ja psykologiset.

Vierailija
33/36 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"evolutionaariset voimat" ?

Vierailija
34/36 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yubo

Vierailija
35/36 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäät olla omalla mukavuusalueellasi. Se on osa ongelmaa missä olet. Miten tutustua uusiin ihmisiin ilman juurikaan panostamatta. Sinun iässäsi joudut jo yrittämään seuran eteen.

Vierailija
36/36 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo harrastuksen on oltava itseisarvo -kohta vähän ihmetyttää. En nyt tarkoita, että pitäisi lähteä heti äijäharrastuksiin, mutta mikä estää kokeilemasta vähän kaikkea? Lähde erilaisiin kokeilujuttuihin mukaan, niin tuleepahan ainakin erilaisia kokemuksia, joku uusi juttu voi jäädä pysyväksikin. Ja siinä sivussa voi tietysti tärpätä myös miehenhaussakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän