Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua ahdistaa ja pakko avautuu.

Vierailija
09.04.2019 |

Tänä aamuna olin lähdössä siis kouluun. Huomasin pihalle kotiovesta mentäessäni, että joku vanhempi ihminen makasi maassa. Menin hänen lähelle, ja hän sanoi voinko auttaa ja pitää olkapäästä kiinni ja viedä hänet läheiseen taloon missä hän asuu. Hän sanoi, että jalat eivät vissiin häntä ole totelleet.
Olen ennenkin ohi kauppaan mentäessäni tai kaupasta tullessani nähnyt hänet, kun on tullut vastaan ja ollaan muutama sana vaihdettu ei sen enempää. Kuitenkaan kännissä, tai mitään ei ollut. Huomasin sen. Mutta kyllä ihmettelen ihmisiä, koska varmasti joskus katsovat ikkunasta ulos tai menevät autolla ohi etteivät edes kysy tällaistakaan tyypeiltä, että tarvitsetko apua. Ei siinä ole mitään vaikeaa. No, voinpa olla tyytyväinen että edes autoin. Olen vasta 14v, mutta silti olen luonteeltani sellainen joka auttaa ja on ystävällinen. Ihmiset, auttakaa toisia jos näette jonkun voi olla joku hätänä tai tarvitsee apua. Joskus voitte myös pelastaa hengen, vaikka hänkään ei ollut mitään vakavaa saanut mutta olisi hän varmasti kauan siinä vielä maannut ellen itse olisi sattunut paikalle. Hetken aikaa kun vein hänen talonsa eteen talutin häntä, joka ei ollut kaukana, katoin perään hetken että varmasti pysyy pystyssä. Ihan oikeasti. Ei voi olla pieniäkin tekoja, saat kiitoksen siit että olet edes auttanut.
Olen tyytyväinen ja onnellinen, että hänellä ei ollut kuitenkaan suurenpaa hätää tai mitään. Tai mistä mä tiiän, mutta kuitenkin.

Jos kyseinen ihminen näkee tän, nii kerroin tän vaan siks tänne koska mul jäi tää vaan tosi hyvin mielee mut tiiän, et oon kuitenkin auttanut enkä jättänyt maahan makaamaan. Ja olin huolissani.

Ei sit täs muuta, moidoks sit vaan.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta odotukset siitä että muut olisi kuten sinä.

Kaikilla ei ole hoivaviettiä

Ei tuollaiseen tekoon tarvita hoivaviettiä, vain inhimillisyyttä.

Ap, olet yksi todiste siitä että teidän sukupolvesta kasvaa hienoja ihmisiä. :) Fiksuja ja välittäviä. Mun lapset on samaa ikäluokkaa sun kanssa ja olen tyytyväisenä katsellut niiden ja kaveriensa elämänasennetta. 

Juuri niin. Inhimillyys kaikki kaikessa.

Joo.

Vierailija
22/34 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno homma ja nyt eteenpäin elämässä. Kuule kerro vanhemmillesi tästä. Jokin ei ole ok jos kaatuilee noin.

Kerron kerron, en ole tyhmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllistät kovasti muita. Mitä päättelit että muut olisi vain kulkeneet ohi?

Vierailija
24/34 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta odotukset siitä että muut olisi kuten sinä.

Kaikilla ei ole hoivaviettiä

Siis mä en odota mitään.

Sun mielestä varmaan olisi todella kiva, että sulle sattuisi jotain ja makaisit maassa ja olisit kaikille kuin pelkkää roskaa. Sä haluaisit apua, mutta kukaan ei auta eikä juka näe mitään, koska heidän syynsä on tyyliin että ei kiinnostai tai heillä ei ole hoivaviettiä. Eli haluaisitko kuolla ja mädäntyå siinä sitten rauhassa? Enpä usko.

Ap

Vierailija
25/34 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyllistät kovasti muita. Mitä päättelit että muut olisi vain kulkeneet ohi?

En syyloistä. Ylipäätänsä, että varmasti moni oli jo siihen aikaan lähtenyt töihin tai katsoneet ikkunasta ja nähneet, että ihminen makaa maassa.

Vierailija
26/34 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka 14v puhuu sapettamisesta

Vierailija
27/34 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee huoli-ilmoitus. Googleta lisätietoja, en pysty itse sitä nyt tekemään. Kiitos, että välität!

Vierailija
28/34 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä en ole syyllistänyt ketään. Ylipäätänsä, että moni joka on mennyt töihin, katsonut ikkunasta, tms on nöhnyt että ihminen makaa maassa. Ei kannata olettaa, että ihminen on kunnossa tai ajatella että ei kiinnosta, tai että mulla ei ole hoivavietttiä menenpä vaan pois.

Kannattaa siinä kohtaa jos noin ajattelee, niin ajatella mitä jos itse okisi se ihminen. Kannattaa miettiiä miltä itestä tuntuisi se tilanne, ja haluaisiko kenties apua mutta ketään ei kiinnosta. Kyllä varmasti jokainen tietää, että vaikka ei kiinnostaisi, olisi hoivaviettiä, olisi kiire ihan mitä tahansa silti voi auttaa sitä toista ihmistä tai edes pyytää jotakuta muuta auttamaan tai soittaa 112. Ei ole niin vaikeaa.

Itse ainakin tiedän jotain rällaista tehdessäni, että olen auttanut tai ainakin yrittänyt. Tiedän tehneeni oikein, kuin sen että olisin jättänyt siihen. Kyllä mulla on pokkaa auttaa toisia, mutta se että jättäisin ihmisen siihen kysymättä onko kaikki hyvin niin mulla ei ole pokkaa.

Tää on ihan päivänselvä asia, että kohtele juita hyvin niin sua kohdellaan myös hyvin. Kyllä tällaisisissa tilanteissa tekosyitä monellakin tulee, mutta monikaan ei tajua että voit jopa joissakin tilanteissa oikeadti olla hyödyksi ja auttaa ja pelastaa.

Mutta mä taidankin tästä lähteä, koska en jaksa joidenkin kanssa täällä väitellä että kitänjos ja mitä jos. No kitäpä josmitse olisitte tupntapaisessa tilanteessa, jopa vaarallisemmassa? Miettikääs, ja hyvää jatkoa.

Ap

Vierailija
29/34 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi uppailet omaa aloitustasi?

Vierailija
30/34 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme että kukaan muu ei ole maininnut... APn kirjoitustavasta näkee että ei ole 14v.

Eli Porvoosta tämäkin aloitus.

Vierailija
31/34 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämme natsikapitalismissa, joka on darwinistisen natsismin ja kapitalismin risteymä. Kilpailu hoidetaan kapitalistisessa systeemissä: ne, jotka tippuvat pois sietävätkin kuolla. Sen arvojen mukaan ihmisellä kuuluu olla työ ja ihmisarvo määräytyy rahan määrän mukaan. Pitää olla fiinisti pukeutunut, että joku vaivautuu kysymään oletko kunnossa, jos kaadut.

Muutoin on niin kiire suorittamaan, ettemme ehdi olla inhimillisiä. Tämä arvomaailma läpäisee koko yhteiskunnan. Tehokkuutta, taloutta pidetään tärkeämpänä kuin ihmisiä. Ja annetaan ymmärtää, ettei tälle ole vaihtoehtoja, että se on luonnonlaki. Vaikka kyse on arvoista.

Politiikka on valittu ja se näkyy elämässämme.

Mutta me voimme ajatella ja tuntea toisin. Voimme ruveta olemaan inhimillisempiä ja arvostamaan ihmisiä. Voimme äänestää eri puolueet valtaan.

Vierailija
32/34 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
33/34 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme että kukaan muu ei ole maininnut... APn kirjoitustavasta näkee että ei ole 14v.

Eli Porvoosta tämäkin aloitus.

Sä et tiedä p____n vertaa kuka on minkäläki ikäni, ja mistä tulee mitäkin. Todista syytteesi!

Vierailija
34/34 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanko oma äikän tunnin ainekirjotus?

uskottavuus loppui kun huomas nuo toistuvat yksityiskohdat mitkä olllut lehdissäkin kun joku pelastanut muka maapallon itse kun kukaan muu ei .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme