Onko Kelan työntekijät koulutettu alistamaan ihmisiä?
Kommentit (22)
uskoisin näin. varmaa tietoa ei ole.
Kyllä sain ihanaa kohtelua kelan virkailijalta tänään. Toimeentulotukea olen hakenut kun aion viettää kesän laiskotellen ja gradua tehden. Vähällä vaivalla, oon tätä pohjustellut ja nyt vaikka vähän venähti kun toimitin liitteitä. Sisällä nyt maalis-huhtikuun rahat ja odottelen ihan kunnon pottia. Oon ollut jo kaksi viimekesää töissä, lomaa vähän ettei loppuun pala. Tuo gradu on sellainen kirjoitusjuttu ja vähän maastonäytteitä, just kivaa kesäpuuhaa ja ehtis rannallekkin. Ei mitään työttömyyskorvauksia tänne vaan suoraan ttt. Oon aika kallis yhteiskunnalle mut teidän elämä oiskin paljon kurjempaa ilman mua
https://www.businessinsider.com/executive-compensation-at-the-red-cross…
As interest in the organization grows, we looked into Red Cross's financials to see what we could find.
Okay, we basically just want to know how much these guys are getting paid.
In 2010, top executive compensation looked like this:
Executive director Gail McGovern made $561,210
EVP for biomedical services James Hrouda made $621,779
Biomedical services president Shaun Gilmore made $573,933
Kelassa on nykyään sellainen tilanne, että moni työntekijä ei itsekään ole kunnolla perillä asioista joissa pitäisi asiakasta osata neuvoa. Ongelma on ylemmällä taholla, ei ole selvästikään perehdytetty työntekijöitä työhön kuten tuollaiseen hommaan pitäisi.
Tarkoitatko että Kelan virkailijalta saisi samaa kun mistä maksan nyt 100 euroa/tunti itsenäiselle yrittäjälle? Ei ne tietenkään voi sitoa ja ruoskia asiakkaita tiskin yli mutta sellainen lateksiasu ja -naamio olisi silti plussaa.
Enpä usko. Eiköhän ne työnsä yritä tehdä niinkuin muutkin. Ihmettelen tätä miten virastoiden työntekijöitä pidetään jotenkin omanlaisenaan ryhmänä, jotka käy töissä kiustakseen ihmisiä. Tavallisia kuolevaisia ne kuitenkin on, jotka on töissä... ja ovat varmaan myös olleet joskus työttöminä, opiskelijoina, sairaslomalla jne.
Luulisin ettei heitä ole koulutettu ollenkaan vaan laitettu koneen ääreen ja käsketty tehdä 50 päätöstä tunnissa.
On koulutettu tai käsketty!
Sen jälkeen kun toimeentulotukiasiat siirtyivät kunnilta kelaan alkoi melkein joka toiseen hakemukseen tulemaan tarpeettomia lisäselvityspyyntöjä.
Gestapo kouluttaa te-toimiston virkailijat, SS Ke.lan
Ei tietenkään ole koulutettu, sellaista koulutusta pidettäisiin kovasti epäeettisenä. Ihan ovat itseoppineita, lisäksi parhaat kyykyttäjät saavat kuukausibonuksen.
Vierailija kirjoitti:
Gestapo kouluttaa te-toimiston virkailijat, SS Ke.lan
Mä olen aina luullut että KGP ja Stasi.
No ei ole. Mutta ymmärräthän, että joillakin ihmisillä on luonnostaan taipumusta sellaiseen ja se tulee esille tuossa asemassa. Oikeastaan melkein kaikilla enemmän tai vähemmän.
Riippuu toimistosta ja paikkakunnasta. Jollain paikkakunnilla ollaan vielä vanhassa ajassa ja armopaloja saadakseen pitää olla nöyrä. Virkailijat ovat kuin maksaisivat avut ja tuet omista rahoistaan. Toisilla paikkakunnilla ollaan ystävällisiä ja katsotaan, että asiakkaat saavat heille kuuluvat tuet.
Aikoinaan asioin vammaisen lapseni asioissa kahden eri paikkakunnan Kelan toimistoissa ja suhtautumisessa kuten myös saaduissa tuissa/terapioissa oli eroa, vaikkei tuen pitäisi riippua asuinkunnasta.
Te ette taida edes tietää kuinka paljon KELA:ssa työskentelevät saavat kuulla haistettelua, huutoja ja ties millaista käytöstä. Yleisemmin uudet/nuoret työntekijät eivät ole vielä niin "kylmiä" kuin vanhemmat, koska eivät ole päässeet vielä tutuksi siihen miten moni asiakas sielläkin syyttää, mollaa ja valehtelee heille.
Vierailija kirjoitti:
Te ette taida edes tietää kuinka paljon KELA:ssa työskentelevät saavat kuulla haistettelua, huutoja ja ties millaista käytöstä. Yleisemmin uudet/nuoret työntekijät eivät ole vielä niin "kylmiä" kuin vanhemmat, koska eivät ole päässeet vielä tutuksi siihen miten moni asiakas sielläkin syyttää, mollaa ja valehtelee heille.
Johtuiskohan ihan käsittelijän omasta käytöksestä,kannattaisko katsoa peiliin....?
Ja systeemi ja byrokratiahan on sen Kelan virkailijan vika. Niinkuin huono hoito on hoitajan vika, jos ei ole riittävästi resursseja. Siivoojan vika, jos on paskaista, kun täytyy siivota kolmen ihmisen edestä. Linja-autokuskin vika, jos pitää kelissä kuin kelissä olla tietyssä ajassa asemalla/pysäkillä.
Ihmiset tuppaa aina syyttämään sitä, joka tekee työtään niillä ehdoilla, mitä annetaan.
Ei tietenkään ole.