Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olet muuttanut elämääsi omannäköiseksesi?

Vierailija
09.04.2019 |

Havahduin taas siihen, että en ole tyytyväinen nykyiseen elämääni. Siihen vaikuttaa moni asia. Ensinnäkin olen niin kesäihminen kuin olla ja voi. Se aiheuttaa ison ongelman, koska en yksinkertaisesti ole koskaan oppinut sietämään muita vuodenaikoja kuin lyhyinä jaksoina. Toiseksi. Olen tyytyväinen omaan työhöni ja minulla on riittävästi vapaa-aikaa ja mieluisia harrastuksia. Puoliso sen sijaan on uraohjus ja hänen työmääränsä on järjetön. Se aiheuttaa meillä monenlaisia ongelmia ja nyt mietin eroa, koska hän ei aio muuttaa työhön liittyviä asioita. Hänen työtuntinsa viikossa on 60-70h. Voitte kuvitella miten kotityöt tämän myötä jakaantuu ja kun lapsiakin on, kahdenkeskistä aikaa ei ole. Muuta vikaa ei ole, mutta en aio uhrata tulevaisuutta toisen työkuvioiden vuoksi. Aina ei ollut näin. Myönnän olevani väsynyt tähän ralliin, joka on päivästä toiseen samanlaista. En vain ymmärrä miksi toinen ei ole valmis luopumaan työstä missään määrin vaikkakin, jos ero tulee hänen on pakko tehdä se, koska silloin hänellä ei ole lasten hoitajaa 24/7. Minä haluan elämän olevan mukava seikkailu ja jossa olen onnellinen. Mitä muuta sen pitäisi olla kun kerran täällä vain eletään. Nyt olen tyytymätön ja tuntuu kuin eläisin jonkun muun elämää. Ja niin totta tosiaan teen. Tiedän että ero olisi vaikeaa, mutta en näe muuta vaihtoehtoa asialle. Kokemuksia vastaavasta?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä14 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä14 kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt jonkun tuomitsemista siitä, että hän tekee paljon töitä.

Et vaikka se tarkoittaa sitä että joku joutuu käyttämään omaa vapaa aikaansa siihen että hoitaa sen toisen töitä kotona, joita hän ei ehdi tehdä koska on aina töissä?

Työ on työ, ihan sama missä se tapahtuu. Palkkaa siivoja, se helpottaa elämää. Lapset voi viedä hoitoon jos haluaa omaa aikaa harrastuksissa.

Olisitko valmis luopumaan miehesi tuloista jos hän luopuisi työstään?

Mitä helkkarin väliä sillä rahalla on jos toista ei näe ikinä, toinen ei ikinä tee mitään lastensa kanssa, käy kotona vain nukkumassa? Raha, raha ja raha, millään muulla ei ole enää arvoa. (En ole ap.)

Vierailija
22/24 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin ap:lle sellaisen vinkin joka auttoi myös minua elämässäni. Eli ala itse muuttaa elämääsi oman näköiseksesi, siitä miehestäsi huolimatta. Tietenkään et voi pakottaa miestä viettämään parisuhdeaikaa, mutta kun itse olet tyytyväisempi elämääsi, voi olla että mies huomaa sen ja alkaa tehdä muutoksia myös. Tämä tapahtuu vähän kuin alitajuisesti. Jos loppujen lopuksi haluatte samoja asioita, mies alkaa automaattisesti tekemään muutoksia elämässään ollakseen myös itse onnellisempi, kuten sinäkin olet tehnyt. Jos olette kumpikin menossa eri suuntaan, se tulee kyllä ajan myötä selväksi ja ero on väistämätön.

Tämä on auttanut minua elämäni aikana ja olemme mieheni kanssa selvittäneet suuriakin ongelmia. Kun näkee että toinen on matkalla hyvään, onnelliseen elämään, on pakko tehdä päätös haluaako sinne toisen kanssa vai haluaako mennä eri suuntaan. Niinkin voi valitettavasti käydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ollut rajojen hakemista tappelulla ja ilman. Kun juttu alkaa viedä enemmän kuin tuoda sanoisin täts it. Itse päätän mitä syönpuenlaulan. Teen valinnat siten että itse voin niiden kanssa elää.

Jos mies on aina töissä niin täytyyhän siitä iso siivu antaa taseena muulle perheelle. Sen sijaan että salaiselle pankkitilille.

Muista sitten eron tullen vaatia kunnon elarit indeksikorotuksineen. Vapaalla sitten piristät itseäsi kaikella kivalla 😘🍰🍭🍹

N45

Vierailija
24/24 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, olen ap ja olen mies. Taloudellisesti minä en hyödy vaimon ansioista kun joku kysyi, olisinko valmis luopumaan taloudellisesta turvasta. Minulle raha on vain rahaa. Sen eteen raataminen ei tee yhtään onnellisemmaksi. Arvostan vapaa-aikaa ja yhteistä aikaa, yhteisiä kokemuksia ja yhteistä arkea mitä nyt ei ole. Onni tulee myös läheisyydestä ja seksistä, jota on myös vähän koska toinen on aina töissä tai väsynyt töistä. Ei ole ihmekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi