Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikkiikö 4-vuotiaasi pihalla yksin/kavereiden kanssa?

Vierailija
22.07.2008 |

Me asutaan rivitaloalueella ja jopa pienemmät kuin 4-vuotiaat painavat kovaa vauhtia ulkona ilman vanhempiaan. Itse en ole omaani vielä päästänyt yksin edes talon leikkipihalle. En luottaisi siihen, että pysyy pihassa ja kaiken lisäksi vilkas tie menee aika vieressä ja vähän edempänä vuolas puro. Olen jo taloyhtiön pihalla huomannut monta "lähellä piti" -tapausta enkä haluaisi, että omani sellaiseen joutuu. Olenko ylihysteerinen liian suojeleva äiti?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ylihysteerinen liian suojeleva äiti?

[/quote]

olet.

Vierailija
2/13 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä edes ole mikään hysteerinen äiti. Jos olisi aidattu oma piha, siellä voisi leikkiä, mutta muten ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maatalon pihalla. Melkein vuoden ovat jo leikkineen

Vierailija
4/13 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ovi auki ja kuulen kyllä äänet.

Sopuisammin leikkivät, kun ei ole joku aikuinen vieressä.

T:meneehän tuossa tuo tie ja purokin jonkin matkan päässä ;)

Vierailija
5/13 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joka kesä näitä pieniä hukkuu ämpäreihin ja pihalammikoihin kun vanhemmat ei viitsi katsoa perään.

Vierailija
6/13 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskenään ulkona kahden? Onnittelut ettei ole sattunut mitään pahempaa..

Vierailija
7/13 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun tyttö on 6v, hän leikkii yksin/kavereitten kanssa ulkona. Rajat on sovittu tiukasti. Hyvin on mennyt.

Vierailija
8/13 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On saanut leikkiä pihan lapsien kanssa jonkin verran yksinään. Mekin asumme vilkkaan tien varrella ja n. 300m päässä pihastamme, metsikössä menee puro.

Pihan lapset ovat 4-6 vuotiaita ja meidän tyttö on ainoa, joka ei saa täysin yksin olla pihalla.

Meidän piha on myös semmoinen, jonka läpi ajetaan parkkipaikalle. Talon omat asukkaat varmaan osaavat varoa lapsia, mutta vierailijat, taksit yms. eivät.

Tässä taloyhtissä kaikki tuntuvat luottavan siihen, että 4-vuotiaat pysyvät pihalla ja osaavat käyttäytyä. Itse en vielä niin paljon uskalla luottaa.

Vierailija
9/13 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä 4-vuotias leikkii isosiskonsa ja tämän kouluikäisten kaverien kanssa ilman, että aikuisia on ihan vieressä, pihalla kylläkin yleensä pihatöissä.

6-vuotias saa meillä leikkiä yksin omassa pihassa kaverien kanssa ja mennä myös naapurin pihaan näiden kanssa leikkimään.

Vierailija
10/13 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no et tosiaa ole ylihuolehtivainen ap! Ei 4-vuotiasta saa vielä jättää yksin pihalle. Eikös tässä just hukkunut 4 vuotias kotipihan lampeen kun äiti oli navetassa töissä.

Hyvä kun just uskalsin päästää 3 vuotiaan naapurin lapsen ja hänen äitinsä kanssa puistoon. Ja minä olen YLIHUOLEHTIVA, ei tarvitse kertoa erikseen ;-)

Vierailija
11/13 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa myös mennä naapuriin yksinään, luvan kysyttyään toki. Mutta jos susta tuntuu että et uskalla jättää yksin niin älä jätä, enemmän se mun mielestä riippuu lapsesta kuin iästä.

Vierailija
12/13 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska joudun kuitenkin vahtimaan koko ajan ovella ja ikkunoissa, ehkä 5min annan olla vahtimatta. Ja tässäkin tapauksessa leikkii isomman siskonsa kanssa, joka kyllä heti kantelee, jos jotain sopimatonta alkaa tapahtua, mutta eihän hänellä ole keinoja estää, jos toinen kiukuspäissään vaikka haluaisi kadulle lähteä juoksemaan.

Vierailija
13/13 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jo 6½ vuotias ja reviirinä on neljän omakotitalon piha sekä yksi rivaripiha.

Meillä on rauhallinen tie. Lampi ja oja ja joki löytyy jonkin matkan päästä, muttei ihan vierestä. Reviirin reunojen ulkopuolelta selvästikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi