Onko tämä työpaikkakiusaamista?
Esimies puhuttelee mua mun toisella etunimellä. Siis kukaan muu ei puhuttele minua sillä, enkä pidä koko nimestä. Nimi on aika harvinainen ja vähän outo. Tuntuu kiusalliselta kun työkaverit kuulevat sen.
Mitä pitäisi tehdä?
Kommentit (9)
Esimiehellä on huono muisti, joten kannattaa sanoa hänelle, että nimeni on XXXXX.
Olet Kukka-Maaria ja hän kutsuu sinua Maariaksi? Mistä hitosta hän voisi tietää ettet pidä kyseisestä nimestä? Jos se on osa sinun virallista nimeä siinä ei ole mitää väärää, mutta jos hän vääntäisi siitä jonkun oudon lempinimen tilanne olisi ihan toinen.
No, ei ole :D
Hmmm. mitä silloin yleensä tehdään, kun jokin asia häiritsee?
Jos se esimies ei ala oppimaan sinun oikeaa nimeäsi, puhuttele häntä aina aivan väärällä nimellä. Miestä Sirpaksi, jne. Ja tietenkin aina perään pahoittelet, ja kysyt että mikäs se sinun nimi olikaan.
On, jos tuo on jatkunut useista keskusteluista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Hei! Mä tiedän tähän vastauksen! Se on: tullaan kysymään AV:lta neuvoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei! Mä tiedän tähän vastauksen! Se on: tullaan kysymään AV:lta neuvoa!
Aplodeja. Nyt ap voikin elää onnellisena elämänsa loppuun asti. Ongelmat ratkeaa ihan sillä, kun ne keskustellaan läpi ajanvietteenä käyttettävällä keskustelupalstalla.
Häirintää ja epäasiallista käytöstä on sellainen (normaalista toiminnasta ja yleisistä tavoista) poikkeava toiminta, joka huomautuksesta ja lopetuspyynnöstä huolimatta jatkuu. Kaikki selkeästi normaalista poikkeava kuten seksuaalinen koskettelu tai haukkuminen on häirintää jo ennen sen lopetuspyyntöäkin.
Mielestäni toinen nimi on pomosi mielestä vain hauska läppä. Pyydä häntä lopettamaan. Kun olet kaksi kertaa pyytänyt ja hän jatkaa, eskaloi asia ensin luottamusmiehelle ja pyydä häntä keskustelemaan pomon kanssa, ja sen jälkeen pomon esimiehelle.
Ei ole kiusaamista, mutta todella outoa käytöstä.
Sinun tulee sanoa esimiehellesi, että nimesi on X, ja sillä sinua kutsutaan. Ei nimellä Y, joka ei ole koskaan ollut kutsumanimesi.
Tarvittaessa otat yhteyttä hänen esimieheensä.