Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies remppaa taloa työn ohessa, itse vauvan kanssa

Vierailija
09.04.2019 |

Miten te jotka olette tämän kokeneet, olette selvinneet järjissänne? Oon NIIN täynnä tätä remonttia, argh!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että olisko kannattanut hankkia jo valmiiksi koti, mitä ei tarttis koko ajan naputella. Omasta tyhmyydestä kärsii koko elämä.

Harvemmin sitä pääsee muuttamaan asuntoon, joka on lähes täydellinen.

Vauva-aikana kiertelin paljon asuntonäyttöjä. Oli kätevää, kun vauva nukkui ja sain katsastettua asuntoja. Kiertelin myös eri kaupunginosissa ja puntaroin vaihtoehtoja. Sitten löysin meille ihan täydellisen kodin. Vauva oli myös mukana pankissa tekemässä kauppoja. Oli hilkulla, että vaavi olisi repinyt osakekirjan, kun sai sen käsiinsä.

Vierailija
22/33 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä mies kotiin vauvan kanssa ja hän voi tehdä remonttia, kun vauva nukkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on myös kolme pientä lasta, ja ihan oikeasti ihmettelen, miksi kukaan alkaa remontoimaan tuon ikäisten kanssa. Ne omat huoneet tulevat ajankohtaiseksi vasta kouluiässä. Sen sijaan mieheltä jäi monta kehitysaskelta näkemättä kun teki remonttia (ja oletettavasti kävi töissäkin).

Kävi töissä kyllä, mutta silti tekisin saman uudestaan. Oli aivan mahtavaa, kun saatiin paljon uutta tilaa.

Itse olen kyllä sitä mieltä, et lasten- ja kodinhoito on ”vain”, koska jos mies tekee päivät fyysistä työtä ja sen jälkeen jatkaa fyysistä työtä remontilla, niin onhan se kotona olevan homma aika paljon helpompaa.

Miten kauhean kamalaa teidän elämä olisi ollut, jos olisitte siirtäneet remppaa vaikka vuodella?

Vierailija
24/33 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin myös vanhan asuntomme lapsen ollessa pieni. Käytin välittäjää vain sen takia, että olin niin hormonien sumentama, että minusta ei olisi ollut juoksemaan näyttämässä kellarikomeroita vauva kainalossa. Välittäjä sai paremman hinnan.

Jotain pientä remppaa piti tehdä uuteen asuntoon, kun muutimme sinne. Maalailin seiniä, kun vauva nukkui.

Vierailija
25/33 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tehdä jotain pientä remonttia niin, että vauva on kantorepussa? Vauvat seurailee kiinnostuneena kaikkea ympärillä. Oppii siinä myös samalla.

Vierailija
26/33 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen lapsemme syntyi silloin kun taloomme oli juuri asennettu kattotiilet paikoilleen. Miehen isyysloma meni siis aika paljon rakennuksella, mutta hyvin hän ehti meidän kanssamme olla kotonakin. Vauvan oli hieman alle vuoden ikäinen, kun muutimme taloomme.

Tottakai mieheltä jäi näkemättä jotakin kehitysaskeleita, mutta enpä muista oliko "syynä" työ vai rakennustyömaa. Kotona ollessaan mies leikki lasten kanssa paljon ja todella hyvät välit heillä on vieläkin lasten ollessa jo teinejä. Ei se ole se yhdessä oltu ajan pituus, vaan sen laatu. Otin lapsista videoita ja ainakin kerran viikossa olimme rakennuksella katsomassa isiä iltaisin.

Eniten olin huolissani silloin miehen jaksamisesta kuin siitä miten minä ja lapset jaksamme. Miehellä oli rankkaa, mutta koska kotimme oli yhteinen unelma, niin jaksoimme.

Vierailija
27/33 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on näitä elämän suuria valintoja. Talonrakennus projekti ei sovi kaikille.

Kun talonne on valmis, alat nalkuttavaksi akaksi, miehesi mielestä. 

Talonrakennusprojekti.

Vierailija
28/33 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talonrakennusprojekti.

Kännykkä korjailee sanoja välillä ilman lupaa, tiedät sen varmaan?

Vierailija
29/33 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu asiaan, mutta ihmettelenpä silti. Mihin suomenkielessä on kadonnut sana minä. Minusta on kummallinen ilmaisu ”itse kotona”, miksi ”minä kotona”, ei kelpaa?

Vielä oudommalta tuo näyttäisi, jos olisi ’mies rakennuksella, itse kotona”.

Vierailija
30/33 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on remontoitu pikku hiljaa. Karsein osa oli se, kun minä odotin toista lastamme ja oli pieni pakko saada yksi huone valmiiksi, että saataisiin vähän enemmän tilaa. No, eihän se olisi muuten ollut mikään iso nakki, mutta kun olin todella huonovointinen ja sen lisäksi sairastelin jatkuvasti. Onneksi esikoisemme oli sentään rauhallinen. Huone saatiin käyttöön nimiäisiin mennessä. Sen jälkeen jätettiinkin remonttitouhut neljäksi vuodeksi. Viime kesänä aloitettiin tekemään yhtä huonetta, mutta kun aikaa ei kauheasti ole, hommassa kestää. Meillä pitää kaikki remontit aloittaa ensin massiivisilla purkutöillä, ei riitä, että vähän sutii maalia.

Vierailija
31/33 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talonrakennusprojekti.

Kenellä korjaa, kenellä ei.

Vierailija
32/33 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu asiaan, mutta ihmettelenpä silti. Mihin suomenkielessä on kadonnut sana minä. Minusta on kummallinen ilmaisu ”itse kotona”, miksi ”minä kotona”, ei kelpaa?

Vielä oudommalta tuo näyttäisi, jos olisi ’mies rakennuksella, itse kotona”.

Ei ole kadonnut mihinkään.

P.s. Suomen kielessä.

Vierailija
33/33 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä rempattiin vauva-aikoina, kolme lasta. Minusta se oli ihan ok, mitä nyt jälkikäteen on säälittänyt mies. Se teki ihan kaiken itse, yksin. Ensin 8 tuntia töissä, sitten uudet työtunnit kotona. En edes tajua, miten se jaksoi. Yhteen aikaan käytti vielä siinä koirankin lenkillä välissä. Mulla on vähän huono omatunto, en sormeani koukistanut, hoidin vain vauvaa ja lapsia...

Mihin ne lapset sitten olis pitänyt laittaa? Raksan lattialle konttailemaan? Meillä oli myös sama tilanne, pienen lapsen kanssa raksaamista. Ei turvaverkostoa. Mies vinkui kun en tee raksalla mitään. Kerran sitten otin kävelemään opettelevan lapsen raksahommiin mukaan tarkoituksena osallistua hommiin. No mitäpä arvaatte miten kävi? Mies keskittyi raksahommiin, mun olis pitänyt raksata + katsoa ettei lapsi syö nauloja ja muuta mukavaa. Jotain vesiletkua lähdin nurkan taakse hakemaan ja lapsi juoksee rääkyen perään. Eli mitä sain tehtyä, en mitään. Sitten vielä odotetaan, että kotona on ruoka valmiina. No miten voi olla kun oon siellä raksalla sen kakaran kanssa?

Silloin päätin, että jalallanikaan en enää lapsi kainalossa raksalle astu. Yksin voin astua niin että mies jää lasten kanssa vuorostaan kotiin kokkailemaan.

Tiedän myös yhden perheen, joka raksasi niin että lapset tuli aina mukaan raksalle katsomaan tablettia. Tarkoituksenmukaista ei liene sekään, istua vuoden päivät likaisella raksalla tabletti kädessä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi