Työttömyyden pitkittyessä työnhakualueen pitäisi laajentua
Mitä mieltä?
Nykyäänhän työnhakualue on kaikille sama ja perustuu asumiseen. Pitäisikö tehdä uusi laki, joka määrittäisikin työnhakualueen työttömyyden keston mukaan? Esimerkiksi 50-100 kilometriä lisää per alkava työttömyysvuosi.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Haista sinä ap paska.
En jaksa lukea ketjua. Kaikki tulikin jo sanottua mitä tulin sanomaan.
Syvällistä. Ei voi kuin ihmetellä, miksi sinä olet työtön.
Minä en pienten lasten äitinä lähtisi 400km päähän töihin. Lapsethan joutuisivat olemaan yötä päivää päiväkodissa.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni ei ymmärtänyt aloituksen pointtia. Jos on työttömänä esimerkiksi jo kolmatta vuotta, niin onko silloin todennäköistä työllistyä omalle paikkakunnalleen vaativiin asiantuntijatöihin? Onko arvokkaampaa silloin jatkaa työttömänä vai käydä esimerkiksi viikot töissä toisella paikkakunnalla 200-400 km päässä?
Siellä toisella paikkakunnalla 200-400 kilometrin päässä ei luonnollisesti sitten ole yhtään työtöntä, joka voisi siihen paikkaan työllistyä?
Vierailija kirjoitti:
Höpsis
Saan lapaan 1800 euroa puhtaana ansiosidonnaista
En lähtis edes 5 kilsan päähän töihin,
saati sitten saatana satojen kilsojen taakse.
Mene itte, kun niin duuneistas tykkäät
Tyypillinen työtön. Kotona sidukan juominen ja ulkomailla lomailu kiinnostaa työtä enemmän. Äänestäkää kokoomusta niin tällainen loppuu!!!
Itse kun valmistumisen jälkeen hain töitä, huomasin että työnantajien oli todella vaikea uskoa että olisin valmis muuttamaan 500 km päähän työn takia. Olin sinkku eikä minulla ollut mitään siteitä mihinkään paikkaan, mutta niin vaan sain haastatteluja vain lähiseudun yrityksistä!
No, lopulta työllistyin 120 km päähän vanhempieni kotikaupungista jossa silloin asuin ja silloinkin haastattelussa epäiltiin että olenko nyt valmis muuttamaan ja enhän oikeasti muuta heti takaisin jos saisin töitä sieltä vanhempien kotikaupungista?
Sama juttu aikanaan opiskelupaikkakunnalla. En saanut sieltä harjoittelupaikkaa koska halusivat jonkun jonka voisivat vakinaistaa sitten eivätkä uskoneet että jäisin ko. pikkupaikkakunnalle. Vaikka sanoin että minulle on yksi lysti missä asun kunhan ei pk-seudulle tarvitse mennä.
Ei se oikeasti ole aina työttömässä se vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni ei ymmärtänyt aloituksen pointtia. Jos on työttömänä esimerkiksi jo kolmatta vuotta, niin onko silloin todennäköistä työllistyä omalle paikkakunnalleen vaativiin asiantuntijatöihin? Onko arvokkaampaa silloin jatkaa työttömänä vai käydä esimerkiksi viikot töissä toisella paikkakunnalla 200-400 km päässä?
Siellä toisella paikkakunnalla 200-400 kilometrin päässä ei luonnollisesti sitten ole yhtään työtöntä, joka voisi siihen paikkaan työllistyä?
Ei välttämättä, jos haetaan tietyn ammatin osaajaa.
Joo ehkä yksin eläjiltä ja lapsettomilta onnistuu lähteä johonki kauas töihin mutta meillä ja varmasti monella muullakin perheellä tuottaisi isoja ongelmia.. Mies on jo reissu töissä ja vain viikonloput kotona. Jos minä vielä olisin joko viikot pois tai kulkisin monen tunnin työmatkoja olisi meidän lapselle sama hommata sijaisperhe kun ei enää ikinä nähtäisi.
Jaa. Mä olen ollut työttömänä 1v 5kk, eikä mulla ole ollut mitään kartoituksia. Mielelläni olisin mennyt jos olisi pyydetty.