Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petin miestäni ja harkitsen sivusuhdetta

Vierailija
08.04.2019 |

Petin miestäni exäni kanssa mieheni ollessa työmatkalla. Luulin että olisin jälkeenpäin kokenut omatunnontuskia ja että tapahtunutta olisi vaikeaa kantaa salaisuutena, mutta näin ei käynytkään. Suhteemme on muuten kaikinpuolin erittäin onnellinen ja tasapainoinen, mutta olen itse toivonut avointa/monogamish-tyyppistä suhdetta ja mieheni ei siitä ajatuksesta ole innostunut. Hänen sanojensa mukaan hän ei ole tippaakaan kiinnostunut seksistä muiden kanssa, mutta jos joskus koen että avoin suhde on ainoa vaihtoehto niin "kai siihen on pakko suostua" (mikä ei kuulosta hyvältä lähdökohdalta). En ole kiinnostunut varsinaisesti tapailemaan muita ihmisiä, mutta seksielämän rajoittaminen yhteen kumppaniin loppuelämäksi ei sovi minulle. Mieheni on erittäin tyytyväinen seksielämäämme (seksiä 2-3 kertaa viikossa, n. 15min rakastelua) mutta itse kaipaan seksiä päivittäin tai ainakin lähes päivittäin enkä pidä ns. rakastelusta vaan rajummasta seksistä. Miehelleni taas raju seksi ja ns. dirty talk on ehdoton turn off, eikä seksilelutkaan hirveästi häntä kiinnosta.

Olemme seurustelleet pari vuotta ja asumme yhdessä, mutta vaikka olen onnellinen suhteessamme ja haluan viettää loppuelämäni hänen kanssaan niin kiinnostukseni seksiin on lopahtanut nollaan. Voisimme yhtä hyvin olla kokonaan harrastamatta seksiä. Masturboin päivittäin mutta en fantasioi omasta miehestäni. Seksielämämme on ollut samanlaista alkuajoista asti, eli mitään tajunnanräjäyttävää seksiä ei silloinkaan ollut.

Olin pari viikkoa sitten samoissa juhlissa exäni kanssa, joka myös on varattu. Suhteemme loppui aikoinaan siihen että toinen muutti ulkomaille opiskelemaan, ja olemme pysyneet hyvinä ystävinä ja seksuaalinen kemia on edelleen tallessa. Kummallekin tuo suhde oli elämän parasta seksiä, mutta koska molemmat seurustelemme toisten kanssa olemme pitäneet välimme platonisina. Mitään romanttisia tunteita tai haikailuja entisen perään välillämme ei ole. Näissä juhlissa kuitenkin alkoholi yhdistettynä siihen että molempien kumppanit olivat poissa kaupungista johti siihen että päädyimme samaan sänkyyn, ja harrastimme seksiä koko yön ja seuraavan päivän. Kumpikaan meistä ei halua erota kumppanistaan, mutta oman suhteen seksielämä ei ole ollut kohdillaan.

Tuon yön & päivän jälkeen kiinnostukseni seksiin, ja kiinnostukseni seksiin myös oman kumppanini kanssa on palannut takaisin. Kun sain taas oikeasti nauttia seksistä toisen ihmisen kanssa koen olevani enemmän taas oma itseni. Olen aina ollut keskimääräistä seksuaalisempi ihminen ja tiedän mistä nautin ja mistä en pidä, joten tuntuu että viimeiset pari vuotta olen joutunut tukahduttamaan osaa itsestäni. Olen viime päivinä vakavissani harkinnut sivusuhteen aloittamista, ja osittain haluaisin keskustella tästä mieheni kanssa ja osittain taas en. Tiedän että pelkkä keskustelu aiheesta loukkaa häntä, mutta olen myös suhteen alusta alkaen ollut täysin avoin sen kanssa että yksiavioinen seksielämä ei toimi minulle. Toisaalta haluan olla rehellinen mutta toisaalta olen saannut sellaisen käsityksen että hän mielummin ei tietäisi asiasta.

Mikä neuvoksi?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et voi etsiä sellaista puolisoa, joka itsekin tykkää kinkyseksistä ja haluaa avoimen suhteen? En ymmärrä, miksi pitää väkisin roikkua jonkun "vaniljan" kanssa, jota et edes halua seksuaalisesti. Jos haluat kämppiksen tai kaverin miehestäsi, niin ole hänen kämppis tai kaveri, mutta eihän tuollaisessa "parisuhteessa" ole mitään järkeä.

Itse olen kinky ja polyamorinen enkä voisi ikinä kuvitellakaan eläväni sinun tilanteesi kaltaisessa kuviossa, saati sitten valehtelevani kumppanille ja säätäväni jotain salasuhteita.

Musta seksuaalinen yhteensopivuus on vain pieni osa suhdetta, enkä usko löytäväni parempaa kumppania etsimälläkään (enkä edes halua). Emme ole esim kertaakaan riidelleet tämän reilun kahden vuoden aikana, meillä on yhtenevät tulevaisuudensuunnitelmat, kiinnostuksenkohteet, taloudellinen tilanne jne. En halua polyamoriaa, vaan suhteen jossa "don't ask, don't tell" käytäntö ulkopuolisten seksikumppaneiden suhteen. Ei minuakaan haittaisi jos mieheni harrastaisi seksiä jonkun muun kanssa kunhan ehkäisy on kunnossa, mutta siitä tietäminen saattaisi kyllä häiritä.

// Ap

Vierailija
22/25 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eksä petti mua ja kertoi siitä itse. Lähes yhtä paljon kuin itse pettäminen mua ärsytti se, että miksi hän koki oikeudekseen keventää omaatuntoaan kertomalla mulle. Olisin paljon mieluummin ollut tietämättä asiasta kun hän kuitenkin sanoi haluavansa jatkaa minun kanssani. No eipä siitä suhde enää ennalleen korjaantunut.

Minulla oli samanlainen tilanne ensimmäisessä suhteessani, siitä on siis jo n. 15 vuotta. Olen edelleen sitä mieltä ettei hänen olisi pitänyt kertoa. Sen jälkeen ainoastaan ollut suhteissa jossa don't ask, don't tell periaate tähän nykyiseen suhteeseen asti, ja ollut tyytyväinen.

// Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mutta ku minä tahon". Minä, minä, minä. Hitot muista ja muitten tunteista.

Semmonen pieni muistutus, että se toinen ei oo mikään haltijakummi, joka on tullu toteuttaan kaikki sun toiveet vaan kumppani, jonka kanssa sovitaan YHDESSÄ pelisäännöt tarkoittaen sitä, että myös sinä kunnioitat sen toisen toiveita ja tunteita. Jos kompromissia ei synny nii kantapäät vastakkain. Itsekästä. That's all I'm saying.

Tuohan toimii molempiin suuntiin, molempien toiveita kuuluisi kunnioittaa. Ei meidän suhteessa ainakaan mitään pelisääntöjä olla sovittu, vaan suhteen alussa ja sen aikana kun ollaan keskusteltu aiheesta yksiavioisuus olen aina todennut että haluan avoimen suhteen ja mieheni on todennut että hän ei pidä ajatuksesta avoimesta suhteesta. Eli mitkä tässä tilanteessa olisi ne pelisäännöt? 

//Ap

Vierailija
24/25 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vähän saman tyyppisessä tilanteessa, tosin kyse ei ole eksästä vaan muuta kautta pitkään kaverina tuntemastani miehestä. Aiemmin olen aina kuvitellut olevani yksiavioinen, mutta vasta välien lämmettyä tuon toisen miehen kanssa olen alkanut ajatella toisin. (Vielä) en ole miestäni pettänyt, mutta tiedän että se tapahtuisi jos sattuisi vastaavanlainen tilaisuus kuin kuvasit. Sen tiedän että mieheni ei asiaa hyväksyisi, joten omalla kohdallani vaihtoehdoiksi jää ainoastaan toimia hänen selkänsä takana tai yrittää tukahduttaa omat toiveeni paremmasta seksielämästä. Miehen kanssa olen yrittänyt saada siihen piristystä, mutta halumme eivät vaan tunnu kohtaavan.

Mistä tiedät, että seksielämäsi muuttuisi paremmakse sen toisenkaan kanssa, kun kerran et ole sitä kokeillut? Voi olla, se muuttuisi vielä huonommaksi.

Vierailija
25/25 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vähän saman tyyppisessä tilanteessa, tosin kyse ei ole eksästä vaan muuta kautta pitkään kaverina tuntemastani miehestä. Aiemmin olen aina kuvitellut olevani yksiavioinen, mutta vasta välien lämmettyä tuon toisen miehen kanssa olen alkanut ajatella toisin. (Vielä) en ole miestäni pettänyt, mutta tiedän että se tapahtuisi jos sattuisi vastaavanlainen tilaisuus kuin kuvasit. Sen tiedän että mieheni ei asiaa hyväksyisi, joten omalla kohdallani vaihtoehdoiksi jää ainoastaan toimia hänen selkänsä takana tai yrittää tukahduttaa omat toiveeni paremmasta seksielämästä. Miehen kanssa olen yrittänyt saada siihen piristystä, mutta halumme eivät vaan tunnu kohtaavan.

Mistä tiedät, että seksielämäsi muuttuisi paremmakse sen toisenkaan kanssa, kun kerran et ole sitä kokeillut? Voi olla, se muuttuisi vielä huonommaksi.

En toki tiedäkään, mutta ainakin tuon toisen kanssa on sellaista vetovoimaa ja intohimoa, joka miehen kanssa on kadonnut. Ainakin tunnen hänen seurassaan olevani haluttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi