Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tehnyt aiemmin abortin, enkä nyt enää tulekkaan raskaaksi :(

Vierailija
08.04.2019 |

Tein abortin muutamia vuosia sitten, koska menin jotenkin paniikkiin, elämäntilanteeni oli murroksessa vaikka suhde olikin vakaalla pohjalla. En jotenkin nähnyt mitään mahdollisuutta pitää lasta, ja mies "tuki" päätöstäni. En kertonut silloin asiasta kenellekkään, eikä myöskään lääkärin kanssa tarvinut asiasta keskustella, tuntuu että abortti oli ihan läpihuutojuttu.

Nyt kadun sitä että ensinnäkin abortoin lapsen. Kyllä siitä olisi selvitty, niinkuin kaikesta muustakin. Kadun sitä etten kertonut asiasta muille kuin miehelleni.. jos olisin kertonut, olisin voinut saada jotain tukea asiaan.

Nyt olemme yrittäneet lasta pari vuotta, enkä ole tullut raskaaksi. En edes ovuloi kauhean usein, joten mahdollisuudet ovat jo sitäkin kautta paljon pienemmät. En voi olla ajattelematta, että sitä sain mitä tilasin :(

Ajattelen myös, etten ansaitsekkaan lasta kaiken jälkeen... Kadun aborttia syvästi, toivon etten sitä olisi ikinä tehnyt, ja nyt ajateltuna vastustan sitä.

Muita samassa tilanteessa?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohtalon ivaa! Mulle tehtiin abortti kun olin 25v. Sitten 35v kun halusin lapsia,en saanut niitä ilman hoitoja. Minulle tehtiin 4 koeputkihedelmöitystä, joista sain ihanan pienen pojan parin vuoden hoitojen jälkeen.

Minä uskon,että Jumala rankaisia minua, mutta hyvyydessään sitten kuitenkin antoi tuon lapsen, vaikkakin vaikean kautta.

Lässyn lässyn, mikään satuolento ei raskauksiin vaikuta. Eikä ole olemassa aborttikarmaa.

Mutta tottahan se on että tyhmimmät janoavat sikiämistä.

Vierailija
22/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio hankkia miestä ollenkaan vaan pyydän jumalalta siitosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo ja yritys syyllistää abortin teettäneitä. Häpeäisit.

Vierailija
24/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan bullashittiä koko aloitus. Aiemmalla abortilla, kuten todettua, ei ole mitään tekemistä nykyisen ongelman kanssa. Ja kuten joku totesi, ihan hyvin se abortoitu raskaus olisi voinut myöhemmin mennä kesken. Se on alkio, solumöykky silloin, ei lapsi.

Toisekseen, kyllä julkisella pääsee lapsettomuusselvittelyihin. Kriteerinä on riittävän pitkä yritys (yleensä 1v) ja ikä alle 38 v. Terveyskeskuksessa tarkistetaan tietyt labrat ja muut perusasiat ja jos selvää, hoidettavaa syytä lapsettomuudelle ei löydy (esim. kilpirauhashäiriö), tehdään lähete gynekologialle lapsettomuuspolille.

Jos siis riittävän pitkä aika on yritetty, eikä aplla ole liikaa ikää, niin ei kun uudelleen terkkariin pyytämään lisätutkimuksia. Se on sitten oma moka, jos asian kanssa vehtaa ja vatuloi ja pyöriskelee itseinhossa jonkun iankaikkisen abortin takia. Sitten voikin jäädä se mukula saamatta, mutta ehkä sitä ei sitten hirveästi haluttukaan, jos rypeminen kiinnosti enemmän...

Vierailija
25/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea tilanne. Ole kuitenkin armollinen itseäsi kohtaan. Se, että teit abortin, ei ole syy nykyiseen tilanteeseen. Toki voit katua ja surra tehtyä mutta anna itsellesi mahdollisuus mennä eteenpäin.

Voimia ja jaksamista sinulle.

Rukoilen puolestasi.

Kiitos <3 <3 Olen yrittänyt "antaa itselleni anteeksi", ja välillä ajattelenkin jo ylittäneeni asian, mutta mitä pidemmälle lapsettomuus jatkuu, sitä kovemmin se tehty aborttikin itseäni kaduttaa ja surettaa. Toki tämä on aika itsekeskeinen lähestyminen asiaan, koska tähän katumiseen ja suruun liittyy oma vaille jääminen nyttemmin, joten sillä perusteella piehtaroin itsesäälissä mikä on oikeastaan riman-alitus tilanteessa kuin tilanteessa...

ap

Vierailija
26/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohtalon ivaa! Mulle tehtiin abortti kun olin 25v. Sitten 35v kun halusin lapsia,en saanut niitä ilman hoitoja. Minulle tehtiin 4 koeputkihedelmöitystä, joista sain ihanan pienen pojan parin vuoden hoitojen jälkeen.

Minä uskon,että Jumala rankaisia minua, mutta hyvyydessään sitten kuitenkin antoi tuon lapsen, vaikkakin vaikean kautta.

Lässyn lässyn, mikään satuolento ei raskauksiin vaikuta. Eikä ole olemassa aborttikarmaa.

Mutta tottahan se on että tyhmimmät janoavat sikiämistä.

Olet siis itsekkin  idiooteista syntynyt? hieno logiikka

Vierailija
27/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten todistat tämän?

Siten, että jotkut tekee kymmenen aborttia ja silti vielä kymmenen lasta päälle. Jotkut ei saa vaikka eivät koskaan olisi abortoineet, jotkut vaikka eivät ole edes lapsesta kiinnostuneita sen synnyttyä.

Maailma on satunnaisuuksien summa. Oikeamielistä jumalaa ei ole, on vain sattumia.

Eri

Vierailija
28/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan abortti joskus vaikuttaa siihen, että ei enää tule raskaaksi. Ap tietenkin selvittää mistä on kyse ja hoito sitten sen mukaan. Kyllä abortissa ihminen kuolee, mutta sille ei jälkeenpäin voi mitään. Käy juttelemassa vaikka psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa.

Vierailija
29/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä murehdi mennyttä, sitä et voi muuttaa. Keskity tähän hetkeen. Onnea yritykseen.

Vierailija
30/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten todistat tämän?

Siten, että jotkut tekee kymmenen aborttia ja silti vielä kymmenen lasta päälle. Jotkut ei saa vaikka eivät koskaan olisi abortoineet, jotkut vaikka eivät ole edes lapsesta kiinnostuneita sen synnyttyä.

Maailma on satunnaisuuksien summa. Oikeamielistä jumalaa ei ole, on vain sattumia.

Eri

no kyllähän noilla todisteilla asia onkin jo toteen näytetty :'D

Vierailija
31/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan abortti joskus vaikuttaa siihen, että ei enää tule raskaaksi. Ap tietenkin selvittää mistä on kyse ja hoito sitten sen mukaan. Kyllä abortissa ihminen kuolee, mutta sille ei jälkeenpäin voi mitään. Käy juttelemassa vaikka psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa.

Ehkä tästä voisin lähtee liikkeelle nyt uudestaan asiaa avatessa...

ap

Vierailija
32/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä murehdi mennyttä, sitä et voi muuttaa. Keskity tähän hetkeen. Onnea yritykseen.

Kiitos <3 

ap

Vierailija
33/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla kun se abortti tehdään niin pitäisi olla pakollista katkaista myös piuhat.

Vierailija
34/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten todistat tämän?

Eri

Eli sun mielestä pätevämpi todiste jonkin asian olemassaololle on se, että uskot sen olemassaolevaksi, ennemmin kuin se, että asiaa ei ole pystytty todistamaan olemassaolevaksi?

Mä uskon lentävään spagettimonsteriin, ja se on olemassa, koska sanon niin. Se, ettet sinä sitä ole nähnyt, tai kukaan muukaan, ei ole todiste sen olemattomuudesta. Koska minä sanon.

Tyypillinen uskis. Sori mutta oikeesti nyt.

Vierailija
35/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten todistat tämän?

Eri

Eli sun mielestä pätevämpi todiste jonkin asian olemassaololle on se, että uskot sen olemassaolevaksi, ennemmin kuin se, että asiaa ei ole pystytty todistamaan olemassaolevaksi?

Mä uskon lentävään spagettimonsteriin, ja se on olemassa, koska sanon niin. Se, ettet sinä sitä ole nähnyt, tai kukaan muukaan, ei ole todiste sen olemattomuudesta. Koska minä sanon.

Kutakuinkin noinhan se menee. Samalla tavalla kuin en voi myöskään tulla sanomaan, että miehesi ei rakasta sinua koska minä en näe sitä, tai että et ole päästäsi terve, koska en näe sitä. Se mitä sinä tai minä emme näe, ei ole validi todiste siitä, että jokin ei ole olemassa. Oli kyse sitten sinun mielenterveydestäsi, Jumalasta tai spagettimonsterista. 

Vierailija
36/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi joku henkimaailman aborttikarma, se toimisi johdonmukaisesti jokaisen kohdalla. Näin ei kuitenkaan ole. Älä siis ainakaan siitä huoli.

Vierailija
37/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten todistat tämän?

Eri

Kutakuinkin noinhan se menee. Samalla tavalla kuin en voi myöskään tulla sanomaan, että miehesi ei rakasta sinua koska minä en näe sitä, tai että et ole päästäsi terve, koska en näe sitä. Se mitä sinä tai minä emme näe, ei ole validi todiste siitä, että jokin ei ole olemassa. Oli kyse sitten sinun mielenterveydestäsi, Jumalasta tai spagettimonsterista. 

Lähdetään nyt kuitenkin siitä, että jos jumala rankaisisi abortoinnista, ei kukaan abortin tehnyt pystyisi enää lisääntymään. Olemmehan yksimielisiä siitä, että tämä ei ole tilanne?

Vierailija
38/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksette hakeudu hoitoihin, jos kerran ovulaatiossa on häikkää? Siihen on kevyitä ratkaisuja (suun kautta otettavat lääkkeet) ensialkuun, jotka hyvin monilla toimivat.

Hakeuduin kyllä kunnalliselle, mutta siellä nuori lääkäri ei osannut sanoa mitään, sanoi että "ei sinun tilaasi auta enää mitkään hormonit, mitkä tasaisivat kiertoa tms, koska olet jo 30+v", että pitää kuulemma mennä yksityiselle... Asia on kasvanut vähän möröksi mielessä, ehkä en ole halunnut kuulla esim sitä että en voi enää saada lapsia..

ap

Tämä on kyllä ihan provo, kyllä julkisen puolen terveyskeskuksesta laitetaan lähete hormonipoliklinikalle, ellei kyse ole 40-vuotiaasta joka vasta silloin menee julkiselle.

Ei ne terveyskeskuksen lekurit niin hyvin tiedä hormonihoidoista ja mikä on pielessä itsekullakin, jotta ne voisivat suoraan tuollalailla sanoa.

Itse julkisella sain hoitoja vaikka ikä oli 38, yhden inseminaation jälkeen suoraan ivf jonoon(6kk:n jono)

Vierailija
39/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten todistat tämän?

Eri

Lähdetään nyt kuitenkin siitä, että jos jumala rankaisisi abortoinnista, ei kukaan abortin tehnyt pystyisi enää lisääntymään. Olemmehan yksimielisiä siitä, että tämä ei ole tilanne?

Emme välttämättä. Käsittääkseni Raamattu sanoo, että "tutkimattomat ovat Herran tiet", ja tältäkin pohjalta voi jo olettaa että Jumala ei toimi identtisesti ihmisten kohdalla, vaan oman halun ja suunnitelman mukaan. Käsittääkseni Jumala ei myöskään kuitenkaan rankaise ihmistä ennen kuin viimeisellä tuomiolla kuollessa, mutta ymmärrän kyllä Ap:n ajatuksen siitä, että nyt Jumala varmasti rankaisee häntä tai ei säästä lapsettomuudelta, koska Ap teki kuitenkin Raamatun mukaisen synnin.

Vierailija
40/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit abortin "muutamia vuosia" sitten ja nyt olette yrittäneet "pari vuotta". Mieli muuttui aika nopeasti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä