Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen tehnyt aiemmin abortin, enkä nyt enää tulekkaan raskaaksi :(

Vierailija
08.04.2019 |

Tein abortin muutamia vuosia sitten, koska menin jotenkin paniikkiin, elämäntilanteeni oli murroksessa vaikka suhde olikin vakaalla pohjalla. En jotenkin nähnyt mitään mahdollisuutta pitää lasta, ja mies "tuki" päätöstäni. En kertonut silloin asiasta kenellekkään, eikä myöskään lääkärin kanssa tarvinut asiasta keskustella, tuntuu että abortti oli ihan läpihuutojuttu.

Nyt kadun sitä että ensinnäkin abortoin lapsen. Kyllä siitä olisi selvitty, niinkuin kaikesta muustakin. Kadun sitä etten kertonut asiasta muille kuin miehelleni.. jos olisin kertonut, olisin voinut saada jotain tukea asiaan.

Nyt olemme yrittäneet lasta pari vuotta, enkä ole tullut raskaaksi. En edes ovuloi kauhean usein, joten mahdollisuudet ovat jo sitäkin kautta paljon pienemmät. En voi olla ajattelematta, että sitä sain mitä tilasin :(

Ajattelen myös, etten ansaitsekkaan lasta kaiken jälkeen... Kadun aborttia syvästi, toivon etten sitä olisi ikinä tehnyt, ja nyt ajateltuna vastustan sitä.

Muita samassa tilanteessa?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan se just on. Aborttia ei pitäisi koskaan tehdä itse. Voi johtaa jopa kuolemaan.

Vierailija
2/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 miljardin raja menee kohta rikki. Mistä hyvinvointi kaikille?

Suomalaisten elintasolla tarvittaisiin monta maapalloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette hakeudu hoitoihin, jos kerran ovulaatiossa on häikkää? Siihen on kevyitä ratkaisuja (suun kautta otettavat lääkkeet) ensialkuun, jotka hyvin monilla toimivat.

Vierailija
4/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla oli syysi aborttiin eikä mikään maaginen taho ole nyt kostamassa sinulle. Todella ikävää, että jouduit abortin lisäksi kokemaan lapsettomuuden. Kumpikaan ei ole henkisesti helppoa. Olettehan hakeutuneet lapsettomuushoitoihin?

Vierailija
5/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toihan se just on. Aborttia ei pitäisi koskaan tehdä itse. Voi johtaa jopa kuolemaan.

En tehnyt aborttia itse. Lääkäri sen suoritti, ja sain lähetteen ainoastaan "haluat siis abortin?"-kysymyksen jälkeen. Ja kyllä, tämäkin abortti johti kuolemaan; lapsen kuolemaan :(

ap

Vierailija
6/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovulaatiossa on häikkää sillä ei ole mitään tekemistä menneisyyden abortin kanssa

Vierailija
7/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ylikulutuspäivä meni jo. Olisipa meitä enemmän.

https://yle.fi/uutiset/3-10723897

Vierailija
8/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nyt on h elvetin huono yritys syyllistää abortin tehneitä.

Häpeäisit i diootti.

Vierailija
9/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tehnyt aborttia itse. Lääkäri sen suoritti, ja sain lähetteen ainoastaan "haluat siis abortin?"-kysymyksen jälkeen. Ja kyllä, tämäkin abortti johti kuolemaan; lapsen kuolemaan :(

ap

Abortissa ei kuole lapsi vaan alkio tai sikiö, jonka elinkelpoisuudesta ei edes ole ollut varhaisilla viikoilla varmuutta. Et voi mitenkään tietää, olisiko tuolloinen raskaus päättynyt luonnolliseen keskenmenoon.

Vierailija
10/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksette hakeudu hoitoihin, jos kerran ovulaatiossa on häikkää? Siihen on kevyitä ratkaisuja (suun kautta otettavat lääkkeet) ensialkuun, jotka hyvin monilla toimivat.

Hakeuduin kyllä kunnalliselle, mutta siellä nuori lääkäri ei osannut sanoa mitään, sanoi että "ei sinun tilaasi auta enää mitkään hormonit, mitkä tasaisivat kiertoa tms, koska olet jo 30+v", että pitää kuulemma mennä yksityiselle... Asia on kasvanut vähän möröksi mielessä, ehkä en ole halunnut kuulla esim sitä että en voi enää saada lapsia..

ap

Vierailija
11/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jaa... otsikon ja tämän lauseen "En kertonut silloin asiasta kenellekkään, eikä myöskään lääkärin kanssa tarvinut asiasta keskustella," pohjalta vaan vaikutti, että olit ihan itte tehny koko jutun.

Vierailija
12/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla oli syysi aborttiin eikä mikään maaginen taho ole nyt kostamassa sinulle. Todella ikävää, että jouduit abortin lisäksi kokemaan lapsettomuuden. Kumpikaan ei ole henkisesti helppoa. Olettehan hakeutuneet lapsettomuushoitoihin?

Vastasinkin ylle, että yritin kunnallisen kautta, ja sieltä en saanut mitää apua, ja asia on jäänyt... Asia on kyllä taas mietinnässä, tällä kertaa yksityisen kautta.

ap

Vierailija
13/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Abortissa ei kuole lapsi vaan alkio tai sikiö, jonka elinkelpoisuudesta ei edes ole ollut varhaisilla viikoilla varmuutta. Et voi mitenkään tietää, olisiko tuolloinen raskaus päättynyt luonnolliseen keskenmenoon.

En voikkaan tietää, mutta se että itse olin ainakin varmistamassa, että lapsen alusta ei varmasti ikinä kasva lasta, on musertava :(

ap

Vierailija
14/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalon ivaa! Mulle tehtiin abortti kun olin 25v. Sitten 35v kun halusin lapsia,en saanut niitä ilman hoitoja. Minulle tehtiin 4 koeputkihedelmöitystä, joista sain ihanan pienen pojan parin vuoden hoitojen jälkeen.

Minä uskon,että Jumala rankaisia minua, mutta hyvyydessään sitten kuitenkin antoi tuon lapsen, vaikkakin vaikean kautta.

Vierailija
15/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää nyt on h elvetin huono yritys syyllistää abortin tehneitä.

Häpeäisit i diootti.

Eli kun itse poden tässä syyllisyyttä ja kirjoitan sen eetteriin, niin agendani onkin syyllistää muita... Ihan kuule itsekeskeisestä syystä tänne kirjoitin, ITSENI vuoksi. Mutta voi se olla niinkin, että se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Mieti sitä, idiootti!!!

ap

Vierailija
16/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtalon ivaa! Mulle tehtiin abortti kun olin 25v. Sitten 35v kun halusin lapsia,en saanut niitä ilman hoitoja. Minulle tehtiin 4 koeputkihedelmöitystä, joista sain ihanan pienen pojan parin vuoden hoitojen jälkeen.

Minä uskon,että Jumala rankaisia minua, mutta hyvyydessään sitten kuitenkin antoi tuon lapsen, vaikkakin vaikean kautta.

Itsekkin ajattelen näin... ja olen päättänyt että koeputkihedelmöitykseen en lähde, jo taloudellisesti, mutta myös jotenkin en kestäisi jos sekään ei onnistuisi... Onnea ihanasta Lahjasta! <3

ap

Vierailija
17/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lässyn lässyn, mikään satuolento ei raskauksiin vaikuta. Eikä ole olemassa aborttikarmaa.

Vierailija
18/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tilanne. Ole kuitenkin armollinen itseäsi kohtaan. Se, että teit abortin, ei ole syy nykyiseen tilanteeseen. Toki voit katua ja surra tehtyä mutta anna itsellesi mahdollisuus mennä eteenpäin.

Voimia ja jaksamista sinulle.

Rukoilen puolestasi.

Vierailija
19/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lässyn lässyn, mikään satuolento ei raskauksiin vaikuta. Eikä ole olemassa aborttikarmaa.

Miten todistat tämän?

Vierailija
20/63 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ap:ta hakemaan itselleen jostain keskusteluapua. Tuollaisia ajatuksia on raskasta pyöritellä mielessään. Toimit sen hetkisen parhaan ymmärryksesi mukaan, ole armollinen itsellesi!