Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunnon vuokraus, miehen luottotiedoissa merkintä...

Vierailija
08.04.2019 |

Eli tilanne on tämä: olemme saaneet avomieheni kanssa hiljattain perheenlisäystä, ja nyt olisi tarve suuremmalle asunnolle. Löysimmekin mukavan asunnon jota menemme huomenna katsomaan. Ainut pulma tässä on se, että avomieheni luottotiedoissa on merkintä, velkansa hän on saanut jo maksettua kokonaisuudessaan vajaa vuosi sitten. Minulla luottotiedot ovat puhtaat. Miten meidän kannattaisi menetellä asian suhteen? Pelkään sitä että jos olemme rehellisiä ja kerromme tilanteestamme, emme saa vuokrattua asuntoa. Tietysti myös yksi vaihtoehto olisi se, että vuokraisin asunnon ainoastaan minun nimiini. Mutta eikö se sitten herätä epäilyksiä, kun kuitenkin kahdestaan näyttöön menemme ja minä sitten yksin vuokraisin asunnon. Kaipaan kovasti mielipiteitänne...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan mies hakenut tietoihinsa merkinnän siitä, että velka on maksettu? Pystyykö hän osoittamaan, että kyseessä ei ollut vuokravelka?

Vierailija
2/17 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakisi kaupungin vuokraluukkua. sinne kelpaavat myös ne jotka ovat töpänneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ihan ensimmäisenä kannata mainostaa. Minusta pitäisi riittää että sinun luottotietosi ovat kunnossa. Jos jotain ongelmia tulee, olet sitten yksinäsi maksujen kanssa lirissä. Mutta niin olet siinäkin tapauksessa että allekirjoitat vuokrasopimuksen yksinäsi.

Yksityiset vuokranantajat voivat jopa käydä ne luottotiedot kurkkaamassa ja rehellinen vuokraaja sen suoraan kysyykin että onko mitään sitä vastaan että hän ne käy katsomassa. Siinäpä sitten käy.

Menette näyttöön ja jos hän teistä vakuuttuu niin hyvä. Jos ei vakuutu, niin ehkä hyvä niin. Täytyy vain ajatella ettei se ole sitten teille sopiva asunto.

Vierailija
4/17 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ainakin saatiin asuntolaina (joo sitä tässä ei kysytty, mutta eikö vuokra-asunnon saa helpommin) vaikka miehellä oli muutama luottotietomerkintä. Täytyi vain todistaa että ne oli maksettu jo ajat sitten.

Yksi tuttukin sai vuokra-asunnon vaikka oli maksamattomia luottotietohäiriöitä. Todisti vaan että oli maksanut aina vuokrat ajallaan ja nuo merkinnät oli muista jutuista.

Toki riippuu vuokranantajasta varsinkin jos kyseessä on yksityinen.

Vierailija
5/17 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia tehdä sopimus yhden ihmisen nimiin varsinkin kun ette ole naimisissa. Tai voithan mennä näyttöön yksinkin ja tehdä sopimuksen saman tien jos kerran asunto on muuten varma nakki.

6/17 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet vuokrasopimuksen omiin nimiisi.

Vierailija
7/17 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vuokrata yksin. On sitten helpompi pistää mies ulos, kun se ero tulee.

Vierailija
8/17 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vuokranantajana voisin vuokrata asunnon nimiisi, jos sinulla olisi yksinkin varaa maksaa vuokraa. Jos olisi samantasoinen pariskunta ilman mitään luotto-ongelmia, varmaankin kallistuisin heihin... Kannattaa siis korostaa omaa maksukykyä!

Vierailija
9/17 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tekisi mitään taloudellista sitoutumista kenenkään kanssa. Ehkä varsinkaan luottotiedottoman kanssa ja vuokraisin yksin. Raha-asioissa ei pidä luottaa kuin itseensä.

Vierailija
10/17 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla varaa maksaa vuokra yksin? Sillä ei kannata missään nimessä pistää nimeensä paperiin yksin tai yhdessä, jos kuluista ei selviä yksin.

Vierailija
11/17 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Tarkennuksena vielä, että miehen velat eivät ole tulleet maksamattomista vuokrista, vuokrat olemme maksaneet aina ajallaan..

Minulla on itselläni vakityö, jossa ihan ok palkka, toisin sanoen pystyisin vuokran maksamaan tarvittaessa yksinkin jos sellainen tilanne tulisi...

Taidan kallistua siihen, että vuokraan asunnon vain omiin nimiini, olisi harmillista menettää täydellinen asunto tämän tilanteen takia

-ap

Vierailija
12/17 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole mitään ihmeellistä että menette yhdessä katsomaan asuntoa ja vain sinä muutat siihen. Kyllä minullakin oli aina joku kaveri katsomassa asuntoa vaikka yksin olin muuttamassa.

Vierailija
13/17 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sinne näyttöön ja kerro, että avomies ja lapsi muuttavat asuntoon myös, mutta eivät päässeet juuri tänään mukaan. Teet sopimuksen omiin nimiisi ihan pokkana. Jos vuokranantaja kysyy, laitetaanko miehenkin nimi sopimukseen, vastaat huolettomasti että eiköhän se riitä jos toisen meistä nimi on siinä ja saadaan tällä tavalla saman tien sopimus hoidetuksi, kun miehelle ei tämä aika sopinut. Sillä tavalla ei tule mitään hankalia tilanteita.

Tarvittaessa näytät, että tulosi riittävät yksinkin vuokran maksuun. Voit toki korostaa, että luonnollisesti kumppanisi tulot ovat myös taloutenne yhteisiä tuloja.

Vierailija
14/17 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole mitään ihmeellistä että menette yhdessä katsomaan asuntoa ja vain sinä muutat siihen. Kyllä minullakin oli aina joku kaveri katsomassa asuntoa vaikka yksin olin muuttamassa.

Muuten hyvä idea, mutta taisin välittäjälle möläyttää puhelimessa että avomiehen kanssa tulen katsomaan asuntoa :D

-ap

Vierailija
15/17 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä idea, mutta taisin välittäjälle möläyttää puhelimessa että avomiehen kanssa tulen katsomaan asuntoa :D

-ap

No mutta suunnitelmat voi muuttua; lapsi on vähän nuhainen tms. ja mies jäi hänen kanssaan lepäämään

Vierailija
16/17 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedot tarkistetaan ennen vuokrasopimuksen tekoa. 

Vierailija
17/17 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottotiedot tarkistetaan ennen vuokrasopimuksen tekoa. 

^Tämä. Tarkistetaan kaikilta jotka muuttavat asuntoon asumaan (siis aikuiset). 

Mielestäni parempi olisi olla rehellinen nyt mahdolliselle vuokranantajalle ja todistaa, että maksut on maksettu kun lähteä väärälla jalalla liikenteeseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi