Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko varatun iskeminen väärin?

Vierailija
07.04.2019 |

Onko sinkku tehnyt mitään väärin, jos hän vikittelee varattua ja katsoo, vastaako hän tunteisiin?
Onko vastuu täysin sillä, joka on parisuhteessa?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hyväksyt vastaavan omalla kohdallasi, niin ei varmaan sinun mielestäsi.

Olet onnellisesti naimisissa, luulet miehesi rakastavan ja kunnioittavan sinua ja teillä on kaksi odotettua lasta. Huomaat, että miehesi pettää sinua ja olet iloinen ja tyytyväinen tilanteesta. Ero tulossa kotiäitivuosien jälkeen pienituloisena ja saat vielä kiusallisen kutisevan taudin mieheltäsi. Ihanaa!

Vierailija
22/47 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa onko jokin yksiselitteisesti väärin vai ei, kun tilanteita on niin monenlaisia. Oma moraalinen kompassi sanoo että mikäli tietää toisella olevan puoliso ja menee tätä ihmistä ihan tarkoituksella vokottelemaan, niin se on kyllä väärin. Mikäli taas varattu osapuoli valehtelee ja sitä joutuu itse tahtomattaan kolmanneksi pyöräksi, niin eihän siinä olisi voinut mitään tehdä toisin. 

Päävastuu on kyllä aina sillä suhteessa olevalla. En ymmärrä esim. sellaisia naisia, jotka antavat sille omalle hanipuppelilleen aina anteeksi "kun kyllä pojat on poikia, se nyt on tommonen ja oli hirveen kännissäkin" mutta sitten vihoittelevat tälle toiselle naiselle ja kehittelevät hirveitä kostosuunnitelmia, tyyliin että soitetaan toisen työpaikalle ja yritetään hommata potkut. En ymmärrä sellaista ollenkaan. Jos miehesi kerta kerran jälkeen jää kiinni uskottomuudesta, niin ongelma on siinä omassa miehessäsi eikä niissä naisissa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, ai että onko varatun iskeminen väärin? Siis ihan yhtälailla voi vissiin kysyä onko varatun kanssa seksin harrastaminen väärin. No, olen harrastanut seksiä parinkymmenen henkilön kanssa. En tiedä olivatko he varattuja. Mistä minä olisin sen voinut tietää? Teinkö väärin?

Ja mitä se "varattu" oikein tarkoittaa? Sähkövaraus? Eikös kaikkien ihmisten sisällä ole monenlaista sähköistä toimintaa meneillään kaiken aikaa, joten kaikki ihmiset ovat varattuja? Vai onko tuossa korrektimpi sana "varauksellisia"?

Ja mitä tarkoittaa "väärin"?

Oletko päivittäisessä elämässä ihan kykenevä normaaliin keskusteluun, jos alat heti kompastella noin alkeelliseen semantiikkaan? Ilmeisesti joku suurikin aikamme filosofi tässä puntaroimassa asioiden merkityksiä, voi jumaliste. 

Vierailija
24/47 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos varattu ei halua pettää, hän ei vastaa sinkun toiveisiin ja that's it.

Jos taas vastaa, sinkku tietyllä tavalla tekee palveluksen, koska petetty saa tietää millainen oma kumppani onkaan.

Pettäjä löytää kyllä tavan pettää ennen pitkään ja kun näin tapahtuu, saa syyn lähteä lätkimään.

Ei se sinkku välttämättä muuta halua kuin seksiä.

Vierailija
25/47 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, ai että onko varatun iskeminen väärin? Siis ihan yhtälailla voi vissiin kysyä onko varatun kanssa seksin harrastaminen väärin. No, olen harrastanut seksiä parinkymmenen henkilön kanssa. En tiedä olivatko he varattuja. Mistä minä olisin sen voinut tietää? Teinkö väärin?

Ja mitä se "varattu" oikein tarkoittaa? Sähkövaraus? Eikös kaikkien ihmisten sisällä ole monenlaista sähköistä toimintaa meneillään kaiken aikaa, joten kaikki ihmiset ovat varattuja? Vai onko tuossa korrektimpi sana "varauksellisia"?

Ja mitä tarkoittaa "väärin"?

Oletko päivittäisessä elämässä ihan kykenevä normaaliin keskusteluun, jos alat heti kompastella noin alkeelliseen semantiikkaan? Ilmeisesti joku suurikin aikamme filosofi tässä puntaroimassa asioiden merkityksiä, voi jumaliste. 

Mitä tarkoittaa "normaali keskustelu"?

Vierailija
26/47 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos varattu ei halua pettää, hän ei vastaa sinkun toiveisiin ja that's it.

Jos taas vastaa, sinkku tietyllä tavalla tekee palveluksen, koska petetty saa tietää millainen oma kumppani onkaan.

Pettäjä löytää kyllä tavan pettää ennen pitkään ja kun näin tapahtuu, saa syyn lähteä lätkimään.

Ei se sinkku välttämättä muuta halua kuin seksiä.

Minulla on yksi kaveri, joka on pettänyt ihan jokaista poikaystävää, mutta se pettäjäpuolisko on aina se yksi ja sama mies. Se on niin heikko tiettyyn tyyppiin ettei sillä ole mitään kontrollia sanoa ei. Se on aina halunnu sen yhden miehen ,mutta sitä miestä ei todellakaan kiinnosta kuin pelkää pllu. Täysin naurettavaa touhua siltä, kun se tietää ettei se saa sitä. Eikä sitä jätkää kiinnosta onko kaveri jonkun kanssa yhdessä vai ei ole.

Vierailija
27/47 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ikinä varattuihin sorru!

Vierailija
28/47 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se asia, joka saa sinkun uskomaan, että puolisoaan pettävä ja tämän sinkun vuoksi jättävä, on uudessa suhteessa uskollinen ? Ihan liibalaaba selitys, että rakastuu, niin se pettäjä on siihen petettyynkin joskus ollut rakastunut.  Mikä ihan oikeasti saa näissä tapauksissa sen sinkun uskomaan, että sinkku on niin täydellinen, ettei rakkaus lopu koskaan ? Vapaita miehiä on maailma täynnä. Miksi pitää täysin tietoisesti olla mukana rikkomassa perheitä ? Ja se selitys, että sinkku tekee palveluksen, niin kuka muu kuin ne varattuihin näppinsä iskevät on niin idiootteja , että tällaisen selityksen nielee ?

Se pettäjä on äärimmäisen itsekäs, kun ei kykene eroamaan ilman , että on uusi katsottuna valmiiksi. mutta myös se sinkku on täysin itsekäs näissä tilanteissa. Onko se sitten sitä onnea ja autuutta kun kaksi minä, minä, minä ihmistä saavat toisensa? Sellaisessa pettävässä miehessä, joka haluaa nimenomaan uuden parisuhteen, eikä pysty vanhaa lopettamaan, ennen uutta, niin eihän se osoita kuin sen, että on täysin kykenemätön ajattelemaan muita. Ja tällaisen miehen sitten se sinkku oikeasti haluaa ?

Vierailija
29/47 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai se laillisesti ole mutta moraalisesti kyllä. Mä jäin miettimään tätä ja tajusin että kyllä se elämäntilanteesta riippuen voi olla yllättävän helppoakin saada varattu vokoteltua.

Meillä on takana 20 vuotta avioliittoa, yleensä menee hyvin, välillä ollaan etäisempiä mutta rakkautta on aina riittänyt ja yhteistä hyvää halutaan.

Mies on nyt vuoden verran ollut uupunut ja masentunut, on hommannut apua ja tekee kaiken mikä kuuluu mutta onhan ne päivät hyvin vaihtelevia. Minun kontolla on kaikki, en pysty olemaan miehen terapeuttina koska joudun huolehtimaan lapset ja kaiken muun yksin. En pitäisi ihmeenä että mies olisi alkanut vaikka mihin jos joku olisi tajunnut tällä aikaa lähestyä. Kun ihminen ei voi hyvin, se piristys mikä jonkun viesteistä vaikka saisi voisi olla tuossa tilanteessa todella huumaavaa. Olen itseasiassa aika varma että suurin osa pettämistä kumppaneista ei itse voi hyvin ja lähtevät sen takia niin helposti tuollaiseen leikkiin mukaan. Miehillä on todella yleistä aloittaa elämä puhtaalta pöydältä ettei tarvitse selvittää entisiä sotkuja. Näin kävi kaverillekkin, löysi miehen kun tämä mies oli vielä naimisissa, mies vaihtoi siis lennosta toiseen. Nyt muutama vuosi myöhemmin, heillä ihan samat ongelmat kuin miehen entisessä avioliitossa. Kohta nähdään onko taas helpompi vaihtaa nainen kuin selvittää omat ongelmansa.

Näin keski-ikäisenä sitä ymmärtää jo niin paljon enemmän. En kelpuuttaisi itselleni petoksella saatua.

Vierailija
30/47 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mielestäsi sinun kumppanisi pettää sinua, niin onko se oikein vai väärin? Tähän kun vastaat, niin tiedät vastauksen.

Vierailija
31/47 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko toinen nainen omalletunnollesi mahdollisesti jopa miehen vaimon itsemurhan, jolloin lapset menettävät äidin? Näinkin on käynyt. Uskottomuuden paljastuminen voi laukaista ihmisessä kiintymyssuhdetrauman, joka voi ajaa sokkivaiheessa epätoovoiseen tekoon.

Onko ja oliko seksi varatun kanssa sen arvoista?

Vierailija
32/47 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se väärin. Minun suhteeni päättyi niin, että eksäni uusi tunkeutui väliin ja minusta huolimatta hakeutui eksäni seuraan ja flirttaili, kerran jopa kasvojeni edessä. En luottanut naiseen, mutta luotin eksääni, mutta eksäni petti luottamuksen loppujen lopuksi. Hän puhui minusta aina negatiiviseen sävyyn ja kerran ystäväni oikein näki, kuinka nainen kannusti eksää jättämään naisen ja lupaili, mitä kaikkea heillä voisi olla. Nainen myös tiesi, että minulla oli vähän masennusta, koska olimme muuttaneet uudelle paikkakunnalle eksän töiden perässä ja minulla ei ollut vielä omia kavereita. Eksä ja nainen ovat samalla alalla... Sitten eksä ilmoitti että en rakasta enää ja että erotaan. Olin murtunut, mutten tiennyt vielä, että eksä oli pettänyt. Se selvisi vasta kuukausien päästä, kun olin saanut kerättyä kamppeeni ja lähtenyt kotipaikkakunnalle.

Vierailija
33/47 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väärin olla varattu! Kaikenlaisia moraalittomia ihmisiä sitä nykyään onkin.

Vierailija
34/47 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan aikoinani kysellyt enkä edes halunnut tietää onko mies vapaa vai varattu.

Vierailija
35/47 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On väärin olla varattu! Kaikenlaisia moraalittomia ihmisiä sitä nykyään onkin.

Juuri näin. Ei minkäänlaista vastuuntuntoa. Ihmiset elävät aivan kuin heillä olisi pelkkiä oikeuksia, ei velvollisuuksia ollenkaan, eikä omatuntoa.

Vierailija
36/47 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus ei voi koskaan olla väärin. Omien tunteidensa kunnioittaminen ja rehellisyys itselleen ei voi olla väärin. Itsepetos on väärin, se on myös muiden pettämistä, jos sen varaan ihmissuhteensa perustaa.

Vierailija
37/47 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan kysy toiselta ihmiseltä onko hän sinkku vai varattu. Aivan sama mitä hän on, jos hän on varattu niin se on hänen ongelmansa, ei minun ongelmani. Jos joku ihminen kiinnostaa minua niin minä lähestyn häntä. Yksinkertaista.

Tämä kyllä osoittaa todella selkeästi nykyajan moraalisen rappion ja itsekrskeisyyden. Minä, minä, minä ja minun haluni.

Itse ajattelen että parisuhde ei voi olla itsestäänselvyys. En tahdo olla miehen kanssa, jos tämä ei enää tahdo olla kanssani. Parisuhde tosiaan on tahdon asia. Sitä että molemmat tahtoo olla keskenään!

Vierailija
38/47 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko toinen nainen omalletunnollesi mahdollisesti jopa miehen vaimon itsemurhan, jolloin lapset menettävät äidin? Näinkin on käynyt. Uskottomuuden paljastuminen voi laukaista ihmisessä kiintymyssuhdetrauman, joka voi ajaa sokkivaiheessa epätoovoiseen tekoon.

Onko ja oliko seksi varatun kanssa sen arvoista?

Ei kukaan ole vastuussa toisen elämästä! Se on vielä oudompaa ettei voisi elää elämäänsä vaikka yksin jos toinen uhkaa tappaa itsensä. Entistä vakavampaa jos perheellinen sanoo tappavansa itsensä (lapsen) jos toinen lähtee.

Mitä hittoa mä oikein luin että täällä jopa puolustetaan noin ajattelevaa!

Kyllä jokainen saa lähteä vaikka samantien parisuhteesta. Ei ketään ole pakko sietää. Jos uhkaa toista, tarvitsee terapiaa ja jotain lääkitystä. Tuo on vakavaa!

Vierailija
39/47 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan kysy toiselta ihmiseltä onko hän sinkku vai varattu. Aivan sama mitä hän on, jos hän on varattu niin se on hänen ongelmansa, ei minun ongelmani. Jos joku ihminen kiinnostaa minua niin minä lähestyn häntä. Yksinkertaista.

Tämä kyllä osoittaa todella selkeästi nykyajan moraalisen rappion ja itsekrskeisyyden. Minä, minä, minä ja minun haluni.

Itse ajattelen että parisuhde ei voi olla itsestäänselvyys. En tahdo olla miehen kanssa, jos tämä ei enää tahdo olla kanssani. Parisuhde tosiaan on tahdon asia. Sitä että molemmat tahtoo olla keskenään!

Jotkuthan ovat sillä lailla nyrjähtäneitä, että ajattelevat parisuhteen olevan ikuinen ja itsestäänselvyys sen jälkeen, kun on saanut jujutettua toisen naimisiin tai hankkimaan lapsia tai ottamaan asuntolainan. Että sitten toinen on "oma", ja asia loppuunkäsitelty, enää ei tarvitse ponnistella. Siinäpä sitten retkotetaan jossain sohvannurkassa pieruverrareissa tai kadotaan autotalliin tai marttakerhoihin tai hiihtoreissuille ja kotona ynähdetään kommunikaatioksi. Päälle vielä ruuhkavuosien kiire ja stressi, kummallekin omat hommansa ja väsymyksen purku toisen niskaan. Kymmenen vuoden päästä se nalkittaja ihmettelee, että mikäs ihme sille toiselle nyt tuli, kun otti ja lähti. Pettikin vielä. Olipa ikävä ihminen. Mikäköhän tuli, niin. 

Vierailija
40/47 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaudessa kaikki sallittua.

Ja lisäksi: ne hormoonit