Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kokemuksia kybun kengistä?

Vierailija
07.04.2019 |

Kannattaako maksaa yli 250e?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse maksaisi noin paljoa.

Vierailija
2/24 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla aitoja käyttäjä-kokemuksia. Kokeilin itse kenkiä liikkeessä lyhyen aikaa, mutta kyllä olivat painavat ja kankeat, ja ulkonäkö on myös aika tylsä ja massiivinen. Että se mainoslauseen "kävelet kuin ilmassa" on kyllä ihan täyttä potaskaa, kengät ovat super-raskaat. Mutta olisi kiva kuulla onko joku nivelrikko-potilas aidosti saanut näitstä apua ja hyötyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri kokeilemassa myymälässä ja todellakin tuntui erityisiltä, pehmeältä ja joustavalta kuin pomppukengät! Mielestäni eivät olleet painavat, kokeilin sandaaleja ja puoliavoimia keniä ja pistin tilaukseen Locarno Caviar puoliavoimet kengät. Kieltämättä osa malleista oli kämpelön näköisiä, mutta tuntuma oli niin hyvä että haluan kokeilla työkenkinä. Itsellä on ongelmaa ryhdissä ja alaselässä ja lonkkakin on alkanut kipuilla kun täytin 40v, joten ehkä näistä voisi olla pientä apua jumppaamisen ohessa.

Vierailija
4/24 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäkenkinä pian 5 vuotta, mahtavat.

Aion ostaa toiset ulkohommiin, golf ym...

Must nivelvaivaivaisille.

Vierailija
5/24 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään, en uskalla tilata, mulla nivelrikko jalkaterissä..

Vierailija
6/24 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut useita vuosia ja loistavat on

Vierailija
7/24 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin heinakuun 19 en ole muita kayttanyt sen jalkeen. Ostin myos aivan kauheen rumat sandaalit sisakayttoon ja ne kun vaan kaunistuu kaytossa ovat kuin trampoliinit ja niin mukavat. Suosittelen lampimasti. 70 vuotias itte myos aidille ostin samat ja hankin kayttaa ja tykkaa.

Vierailija
8/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vaivasi pitkään kipu polven sisäsyrjässä ja lisäksi jalkapohjassa oli juostessa oireilevat plantaarifaskiitti. Löysin netistä sveitsiläiset Kybun kengät ja runsaan malliston.

Siellä on nytkin laaja mallisto kauniita erilaisia kenkiä, toki ovat kalliita, koska ovat hyvistä materiaaleista ja oikeasti auttavat. En ole tuntenut kipuja jalassani sen koommin kun aloin niillä kävellä.

Ostin ensin hopeanharmaat lenkkarit kesäksi ja nyt talveksi aion hankkia jotkut upeat nilkkurit. Ovat hintansa arvoiset, eivät mitkään lelut.

Mm. Helsingissä Tukholmankadulla on erikoisliike, jossa myydään Kybun kenkiä, joten siellä kannattaa käydä katsomassa ja kokeilemassa oikeaa kokoa. Suosittelen!

Vierailija
9/24 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui mainita, että älä ihmeessä tilaa kalliita kenkiä suoraan netistä vain yleensä käyttämäsi koon perusteella, jos et ole niitä ensin kaupassa kokeillut. Koko nimittäin ei välttämättä ole sama kaikissa malleissa.

Jotta kenkä istuisi jalkaan varmasti hyvin, sovitus on tärkeä vaihe. Kenkiin perehtynyt myyjä on muutenkin parempi vastaamaan kysymyksiin näistä erikoiskengistä.

Vierailija
10/24 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kesällä lenkkitossut ja käytännössä kävelin vain niillä lumentuloon asti. Polvi, lonkka ja kantapääkivut loppuivat. Nyt kun olen siirtynyt taas normikenkiin kivut ovat alkaneet palailla. Mietin talvikenkien ostoa, mutta ovatkohan lämpimät ja ei-liukkaat? Onko kokemuksia Kybunin talvikengistä?

Vierailija
11/24 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin käytettynä talvisaapas mallin (ikävä kyllä liian pienet) ja ei tarvitse kuvitella että talvisaapas olis jokin ballerina. Pito on todella super sekä pakkas lumella että suojasäällä.

Sisäkenkinä mulla onkin jo Kybun sandaalit ja vaiva on plantaarifaskiitti.

Nyt pitää vain etsiä isommat talvisaappaat. Nämä on 1-2 numeroa normaalia pienemmät.

En ole vuosikymmeneen kävellyt millään halpiskengillä mutta nyt kun vaivaa on niin Kybun ainoa vaihtoehto pitkänmatkan juoksulenkkareiden lisäksi.

Vierailija
12/24 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ole kokemuksia siis.

Vierailija
13/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yölastojen" (esim. Thermoskin, plantaarifaskiittituki) / "venytyssukkien" lisäksi käytössäni on ollut Kybunin kengät ehkä noin kolmen vuoden ajan. Molempien käyttöä jatkan koko ajan. Kantapääkivut vaivasivat molemmissa jaloissa "vuosia" noin vuodesta 2013/2014 alkaen. Venytyssukat ja Kybunin kengät ovat olleet hyvät näiden parin kolmen vuoden aikana. Luultavasti jatkan niiden molempien apukeinojen käyttöä jatkossakin.

Jänskä, että ortopedi eikä yleislääkäri osanneet neuvoa sellaisten kokeilemista. Toki yleislääkäri ehdotti jonkin muovisen venytyslaitteen käyttöä, mutta siinä olisi pitänyt vissiin seistä käytön aikana. Piti tuttavien avulla / itse yrittää "keksiä" muita keinoja.

Ortopedi ei epäillyt "luupiikkiä", mutta kantapääkivut tulivat aiemmin hyvin helposti ja nopeasti, kantapään takaosaan, "maan pinnan tuntumaan". Minulla on ollut ja on myös painoa aika paljon. Nykyisin olen pystynyt kulkemaan (vaikka varuillani olen koko ajan ja varovainen).

Kannattaa kokeilla apukeinoja.

Vierailija
14/24 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenellekään tullut kipuja kun on aloittanut kubyn kengillä? Kehotettiin aloittamaan varovasti, kävelin 3 km ja sen jälkeen on ollut kipuja lantiossa ja sääressä. Siis kuinka varovasti?

Vierailija
15/24 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on täysin uudet (laatikossa)  Kybun mustat diabetiikolle ja nivelvaivaiselle (esim polvi jne) sopivat kengät. Malli käy niin Naisille kuin Miehillekin Tarpeettomana myyn nämä ja ei ole kuin kokeiltu kotona kaksi askelta. Myyn nämä 180€ (Ovh hinta on 295€). Voit soittaa numerooni 0468817282. Kuvia saa tarvittaessa yhteydenoton jälkeen.

Vierailija
16/24 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan että osittainen rasitusvamma oikeassa nilkassa johtui kybykengästä??

aikaisemmin oli kengät kauniimpia

Vierailija
17/24 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden vuoden kokemus mustista, nahkaisista, nilkkavarrellisista "talvikengistä". Aivan mahtavat kävellä ja helpottavat jalkaterän nivelrikkokipua. Hintavat ovat, maksoivat muistaakseni 310€.

Vierailija
18/24 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt Kubyn -talvikenkiä nyt pari vuotta. Villasukat vaan jalkoihin. Liukkaimmilla keleillä vaihdoin nastakenkiin. Sitten ostin tavallista isommat irroitettavat, kumiset nastalevyt, jotka laitoin Kubyn -talvisaappaisiin, ja hyvin toimi.

Vierailija
19/24 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sandaalit. Aivan ihanat. Uskon, että ovat olleet suuressa osassa parantumisessa plantaarifaskiitista. (Toki olen myös venytellyt sekä voimistanut jalkapohjan lihaksia.)

Netissä myydään kenkiä suurilla alennuksilla melkein alkuperäisellä nettisivulla. Tämä taitaa olla humpuuki sivu.

Vierailija
20/24 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat kengät nivelrikkoiselle ja kipuileville polville ja jalkaterille (itselläni). Kun Rieker-kengät eivät enää vakiomerkkinäni riittäneet tukemaan ja askeltamaan, ostin Ku yt ! Kokeilkaa liikkeessä ja huomaatte eron, fantastiset.