Mies makaa sohvalla ja äksyilee kun järjestän yhteistä juhlaa
Turhauttaa. Järjestin hikihatussa lastenkutsuja koko juhlia edeltävän päivän. Kävin kaupassa, leivoin ja koristelin juhlapaikkaa, huolehdin lasten ruokailut jne. Mies otti rennosti, oli kyllä lasten kanssa, mutta oli minulle jotenkin kiukkuinen ja kysyin illalla onko suuttunut jostain. Vastaus oli, että jätän hänelle huutavat lapset. Siinä sitten olin äimistynyt, että olettaako hän, että sen lisäksi, että hoidan kaiken muun, kiikutan lapsia vielä mukana. Sanoin asiasta ja sanoi vihaisesti, että nyt hiljaa ja lopetin. No klo:17 mennessä olin tehnyt aamusmoothien miehelle ja laittanut lapsille ruokaa. Mies ei ollut syönyt mitään muuta kuin sen tekemäni smoothien. No laitoin hänelle ruoan valmiiksi lautaselle. Tuntuu naurettavalta huolehtia jostain ison miehen syömisistä. Normaalisti kaivelee kyllä sitten jääkaappia tai tilaa pitsan. No synttäriaamuna aloitin tohinalla järjestelyt vielä. Mies oli aamusta lasten kanssa. Meni myöhemmin saunomaan. Itse en kerinnyt. Sen jälkeen lähdin viemään tarjoiluja juhlapaikkaan. Kotona oli aika sotkuista kun en ollut kerinnyt leipomispuuhia siivoamaan ja mies makasi sohvalla kännykällä ja kysyin voisiko siivota sillä välin keittiön. Sanoi ettei sillä ole kiire, juhlien jälkeen kerkiää. Juhlien jälkeen sanoi, ettei asialla ole vieläkään kiire, että ensi keksiviikkona kerkiää ja meni koneelle pelaamaan. Huoh. Sanoin että jos meno ei muutu, tänne ei tule enään ketään vieraita, jos kaikki järjestelyt kaatuvat päälleni. Kyllästyttää olla miehelleni kuin joku äiti, joka hoitaa ja organisoi kaiken. Toki tekee välillä ja kiva että on lasten kanssa jne. Mutta mikään ei pyöri eteenpäin, jos en ole vastuussa eikä kukaan muu kotitöitä yms. Hoida jos en erikseen lähes aina kysy. Huhhuh. Kylläpäs helpotti. Ei mulla muuta.
Kommentit (21)
Voi sinua raukkaa. Minkä ikäinen lapsi ja mimmoset bileet sille järjestit?😂😂
Lopeta valittaminen nainen. Lasten- ja kodinhoito on naisen tehtävä.
3-vuotias ja tyttömäiset lastenkutsut pinkillä/vaaleanpunaisella teemalla..
Miksi teille ei tule enää vieraita, jos nuokin juhlat oli jossain juhlapaikalla?
Kaiken tarjottavan saa kaupasta! Ihanturha stressata asiassa, jonka voi hoitaa helpommalla.
Ei ihme jos miestä ärsyttää kun eukko ottaa tuollaisen järjettömän urakan jostain lastenkutsuista. Mikä "yhteinen juhla" se muka on, sitä paitsi? Vähän vähemmälläkin touhaamisella saa ne synttärit järjestettyä. Relaa ap. Ehkä miehesikin sitten relaa ja osallistuu johonkin. Taitaa olla ensimmäinen lapsi teillä kyseessä, ei kukaan useamman lapsen äiti viitsi noin paljon vouhata yksistä synttäreistä. Vähän siivotaan ja ostetaan kaupasta tarvittavat tarjoilut, joita ei edes oikeasti tarvita kovinkaan paljon eikä ihmeellisiä. Ei siihen päiväkausia tarvitse käyttää ettei muka edes saunaan ehtisi.
Miksi näet noin paljon vaivaa jonkin 3-v synttärien takia?! Se on ongelmasi ydin. Liikaa hössötystä.
Olisit ottanut jossain välissä suihin. Siten miehet pysyy tyytyväisinä.
Laiska ja tyhmä äijä. Seuraavalla kerralla anna äijän järjestää kutsut, miksi se sulle kuuluis joka kerta.
Lapsellani on haastava erityisruokavalio,joten tarjottavaa ei voi ostaa suoraan kaupasta. Ajattelin järjestää mukavat synttärit, joten halusin vähän koristella. Se toki ei ole pakollista. Juhlapaikkaa tarjosi yksi tuttu ilmaiseksi, joten siksi järjestettiin tällä kertaa muualla. Tämä sama kaava vaan toistuu aina jos joku tulee käymään vaikka silloin ei järjestelyihin menekkään niin kauan aikaa..
Ap
No huhhuh. Onneksi meidän perheessä ei ole koskaan tarvinnut nähdä tuollaista ylimitoitettua vaivaa synttäreistä. Ei, vaikka yhdellä lapsista onkin erikoisruokavalio.
Jos ottaa tuollaisen urakan itselleen niin parasta yrittää sitten selviytyä. Et varmaan edes kysynyt mieheltäsi haluaako se osallistua johonkin koristehörsötysten asetteluun. Raskaaksi tulee käymään jos nyt vasta oli 3-v. synttärit, kun joutuu vielä monta vuotta järjestämään.
Vierailija kirjoitti:
Lapsellani on haastava erityisruokavalio,joten tarjottavaa ei voi ostaa suoraan kaupasta. Ajattelin järjestää mukavat synttärit, joten halusin vähän koristella. Se toki ei ole pakollista. Juhlapaikkaa tarjosi yksi tuttu ilmaiseksi, joten siksi järjestettiin tällä kertaa muualla. Tämä sama kaava vaan toistuu aina jos joku tulee käymään vaikka silloin ei järjestelyihin menekkään niin kauan aikaa..
Ap
Lopeta tuo kaava! Kun seuraavan kerran on sovittu, että joku tulee kahville, niin osta tarjottavat kaupasta ja laita pöytään mukit. Kahvinkeiton voit jättää miehen vastuulle, sinä etsit lusikat ja sokeria. Ole lasten kanssa,tehkää jotain kivaa ja anna miehen olla sohvalla rauhassa. Ei kiirettä, ei kiukkua, pelkkää rauhallista oloa. Jos vieras sitten ihmettelee, miksi lattialla on miehen sukat ja likainen T-paita eikä ole söpösti taiteltuja servettejä, niin sano iloisesti, että olet meille niin läheinen tuttu, että ei tarvitse esittää mitään. Meillä nyt on tämmöistä.
Miehet voi v...n miehet!!! Eikä mullakaan muuta
Ehkä miehesi halusi muunlaiset kutsut kuin pinkkiteemaiset. Suunnittelitteko yhdessä vai ilmoititko vain millaiset juhlat on tulossa?
Ketä miestä muka kiinnostaa tuollainen tyhjänpäiväinen hömpötys kuten vaaleanpunaiset teemat kolmevuotiaalle. Vieraita voi kutsua muutenkin.
Käytkö sä ap töissä? Kyllä mä ymmärrän touhuilun jos et töissä käy mutta jos sulla on oma työ ja järjestät vielä juhlat tuohon tapaan niin energiaa sitten riittää.
Miks kaikki tarttuu ap:n juhlien järjestämuseen? Minä tarttusin tuohon vastenmieliseen mieheen, joka valittaa omista lapsistaan ja kuolee nälkään jääkaapin edessä.
Tarttusin niska-perseotteella.
Vierailija kirjoitti:
Miehet voi v...n miehet!!! Eikä mullakaan muuta
Ja minulla taas että voi v tun naiset, kun on ihan pakko järjestää 3-vuotiaalle, siis 3veelle, jotkut barbieprinsessasynttärit, joita ei tule edes muistamaan vanhempana.
Sitten kiukkuaa kun ottaa voimille eikä mies osallistu supermamin pippaloiden moninaisiin järjestelyihin.
En minäkään kyllä osallistuisi pelkästä vi utuksesta enkä edes osaisi mitään hörhelökoristeita väsätä.
Hieno mies sulla. Ei mullakaan muuta.