Karppaus ei onnistu =(
En suostuisi noudattamaan mitään sellaista diettiä, joka kieltää marjat. Miksi ihmeessä ei marjoja saa syödä? Terveellistä kuin mikä!
Kommentit (23)
Kyllähän hiilarit vähenee tuntuvasti , kun jättää muut niitä sisältävät ruoat pois.
ihan joka asiassa. Aina jos mennään älyttömyyksiin ollaan väärällä tiellä.
mutta hurahdin lukemaan hienoja painonpudotuskertomiksia, mitä olivat saaneet aikaan tosi vähillä hiilareilla ja ajattelin kokeilla. en onnistu, vaan syön mansikkaa. ehkä tähän on tyytyminen. ap
Karppaus on elämäntapa, ei sitä kaada joku satunnainen marjoilla herkuttelu, - pöhkö... Pääjuttuhan on se, että jätät kaikki valkojauhotuotteet, sokerin tms. vähille ja nautit tarpeeksi proteiinia. Voit varmasti paremmin ja laihdut :-)
Vai näkyykö tämä karppaus elämässäsi muuten kuin ruokapöydässä?
Karppausfaktaa:
Tiukka ketokarppi (Atkinsin induktio tms. aloitusvaihe)
sisältää n. 20 g hiilihydraattia/päivä
Alakarppi
n. 60 g hiilihydraattia/päivä
Hyväkarppi
n. 100 g hiilihydraattia/päivä painottuen verensokeria hitaasti nostaviin hiilihydraatteihin
Esim. 100g mansikkaa sisältää 8,4g hiilihydraattia... eli tosi paljon saat pupeltaa, että mansikoilla päivän hiilarit ylittyisivät. Ja kuten joku muukin huomautti: ei silloin tällöin "mässäily" koko dieettiä kaada. Minäkin noudatan suht tiukkaa Atkinsia, mutta joka viikko sunnuntaisin mässään vaikka pullaa ja pizzaa tai mitä ikinä sattuu mieli tekemään. Ja silti laihdun joka viikko lisää.
Oli ne sitten kakkupullaa karkkia tai mansikoita!!!! NIH!
Aika aikaans a kutakin ja kun dietti on ohi voit taas ottaa kohtuullisen määrän heelmiä päivässä ruokavalioosi.
Tottakai sinun tekee mieli mansikoita koska niissä on hiilareita eli sokeria ;)
tänään jatketaan ja vähennetään marjamäärää entisestään, ihan kokonaan en luovu ainakaan vielä. aikasemmin söin joka olta korkkipussin, joten varmaan tämäkin on jotain edistystä =)
kerran olet vaihtanut jokailtaisen karkkipussin vähäiseen mansikkamäärään :D
Mutta ne liiat hiilarit tekevät sen hiilarihimon joten jos karppaus ei vain onnistu ja himoitset muutain makeaa/hiilaria niin sitten onpakko luopua niistä mansikoistakin siksia aikaa kunnes tiukin dietti on ohitse.
tarkkailen vähän onko näin... voi olla, kun makea on se mikä himottaa!
saako muuten light-limua juoda vai onko siinä sama efekti?
Silloin tällöin pieni määrä mansikoita, vadelmia tai mustikoita esim partaäijän kanssa on ihan ok, jos pidät muuten hiilarit ko päivänä alhaalla.
Itse syön pari kertaa viikossa marjoja, olen hyväkarppi ja paino tippuu ihan sopivaan tahtiin 300-700g/vko. Minusta tärkempää on laatu kuin määrä eli vaikka toisina viikkoina paino ei tipu kuin 300g niin ainakaan en kärsi vaan herkuttelen välillä niillä mansikoilla.
Mansikat on pieni pahe, ei sentään mitään irtokarkkeja, pizzaa tai sipsejä!
Ja tekniikalla, että 6 päivää viikossa noudatin alakarppi hiilarimääriä, ja yhtenä päivänä sain sitten herkutella. Päivän kalorimäärä oli itselläni noin 1500kcal, paitsi herkkupäivänä. Tällä tavalla laihduin kyllä pysyvästi (tosin nyt raskauskiloja) ja tarpeeksi maltillisesti noin kilon viikkoon.
Heti ei kannata luovuttaa.. Ja joskus kannattaa hemmotella itseään. Kävin usein miehen kanssa syömässä kerran viikkon ravintolassa, ja pyysin perunoiden, riisin tai pastan tilalle höyrytettyjä tai keitettyjä kasviksia.. yleensä annokset vain paranivat niistä :)
Terveisin Tsemppaaja.
ja voi olla, että olen ymmärtänyt karppauksen väärin tai oikein en tiedä enkä ole fanaattinen ihminen minkään asian suhteen, mutta karkinmässytys meni mulla sille tasolle, että jotain oli pakko tehdä ja melkein 10 hiipimällä tullutta ylimääräistä kiloa puristaa kurjasti kousunvyötäröä =)
Anteeksi, käytin väärin sanaa jutussani, tarkoitin että käytin karppausta pohjana omalle laihduttamiselleni. Sinuakos se korpeaa? en tiedä miksi, mutta minulla toimi.
Olen pahoillani jos sait väärän käsityksen.
Terveisin Tsemppaaja
Nuo kymmenen tuttua kiloa täälläkin tuli karistettua, ja ei haitannut joulut ja uudet vuodet, kyllä sitä vaan pystyy ihme saavutuksiin kun vaan ottaa itseään niskasta kiinni :)
Mulle oli kyllä tärkee että joskus saa herkutella, ja käytinkin tämän boostipäiväni nimen omaan niin että toki katsoin mitä suuhuni pistin, mutten niin fanaattisesti kuin muina päivinä..
Boosti päivä oli itselleni hyvin tärkeä, koska elimistölläni on tapana mennä säästöliekille, kun unohdan syödä, ja syön liian vähän kaloreita päivälle.
Koittakaa muistaa että naisen tulisi syödä vähintään se 1500kcal päivässä, muuten se elimistö rupeaa pitämään kiinni viimeisistäkin rasvoista kaksin verroin lujempaa.
Taisin "herkkupäivinäni" syödä 1500-2250 kcal, jos en väärin muista.
Mutta tärkeintä on ettei luovuta. Ja ei kaikesta tarvitse luopua =)
Itselläni luulen että tuosta oli apua myös raskautumiseen.
Terveisin, Tsemppaaja =)
Esim. Antti Heikkilä (jonka neuvot sopivat muutenkin paremmin suomalaiseen ruokavalioon kuin vaikka Atkinsin) ei "kiellä" marjoja missään vaiheessa.
Itselleni maistuvat marjat esim. pelkän rahkan kanssa. Makeanhimosta olen päässyt eroon, vaikka marjoja en ole missään vaiheessa ruokavaliosta jättänyt pois.
kiitos sulle tosi paljon, nyt sain taas uutta uskoa hommaan =) ap
ole tietääkseni kiellettyjä karppauksessa? Tietenkin jos kilokaupalla niitä vetää, niin varmasti tulee hiilareita, mutta kyllähän sitä voi vaikka muutaman kourallisen syödä niitä?
Ja luulisin, että ovat parempi vaihtoehto kuin hedelmät?
ruokani aamusta:
2 kuppia kahvia
2 munan juustomunakas ja kurkkua
kananfileitä paistettuna, lisukkeena, pari palaa paistettua vuohenjuustoa, kukka- ja parsakaalia, sipulia ja sieniä
lisäksi olen juonut ison pullon vichyä
nyt pitäis keittää kahvit ja vaaralliset hetket alkaa: MAKEAA TEKEE MIELI!! mitä otan, vai en mitään? ap.
muuten sujuu ihan hyvin, mutta mun on pakko syödä hedelmiä tai marjoja... tänään vedin rasiallisen masikoita. ääh.