Tein lapsettomuuspäätöksen Vauvan keskustelujen perusteella
Tämä palsta on yksi sontaläjä, mutta olen täältä apuakin saanut. Kun vuosikausia luin kauhukuvauksia pikkulapsiarjesta ja siitä, kuinka helpottavaa on, kun lapset kasvavat ja lopulta muuttavat omilleen, tajusin, että minusta ei siihen ole.
Vaikka tekisi vain kaksi lasta, neljän vuoden ikäerolla, niin se tarkoittaisi yli 20 vuoden sitoutumista huoleen.
Lapsista kyllä kovasti pidän ja lisääntymisvietinkin tunnistan, mutta ei minusta vain ole etenkään pikkulapsiarjen hullunmyllyyn ja väsymykseen.
Kommentit (34)
Vauva palstan lapsettomat ovat kyllä onnistuneet tehtävässään. Lasten hankkiminen tuhoaa elämän.
Jaa. Itse tein miehettömyyspäätöksen vauvan perusteella, ja hankin lapset (2 kpl) ihan itsekseni hedelmöityshoitojen avulla.
Onneksi on tämä palsta, niin ihmiset osaa tehdä oikeita päätöksiä elämässään. Tämän jälkeen en edes sylkäise miehiä päin.
On pelottavaa, että annat jonkun nimettömän keskustelupalstan edustavan jotain totuutta lapsiperheistä, etenkin kun täällä käy paljon veloja.
Aioitko jäädä myös ikisinkuksi, koska kaikki miehet ovat hommafoorumilaisia...
Oletteko 24/7/365 kotona suljettuna IRL elämästä.... tämä palsta on nimittäin kovin kaukana siitä.
Vierailija kirjoitti:
Mä tein vaimottomuuspäätöksen palstan miesvihan perusteella.
Kiitos!
En ole koskaan lapsia halunnutkaan, mutta kiitos tämän palstan en olisi koskaan suostunut alatiesynnytykseen. En ole missään muualla törmännyt tietoihin ja kokemuksiin niistä vakavista synnytysvaurioista, joiden takia naisen loppuelämä voi mennä pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vauva palstan lapsettomat ovat kyllä onnistuneet tehtävässään. Lasten hankkiminen tuhoaa elämän.
Mitäh? Olen lapseton vapaaehtoisesti, enkä ole ikinä kuvitellut enkä väittänyt että lapsen hankkiminen tuhoaisi elämän!!!
Joillekin lapsi sopii ja joillekin ei. Tärkeintä on kantaa vastuuta tässä elämässä ja auttaa muita.
Täällään kirjoittelee vain mielenterveyspotilaat ja luuserit. Ei tämä ole totuutta lähelläkään!
Vierailija kirjoitti:
Oletteko 24/7/365 kotona suljettuna IRL elämästä.... tämä palsta on nimittäin kovin kaukana siitä.
Valitettavasti yksi asia yhdistää tosielämään: se, että oikeassakin elämässä äiti on usein yksin tai lähes yksin vastuussa lapsesta. Ei reilua eikä luonnollista.
Täällä on myös ihan yliedustus marttyyrimammoja jotka on lisääntyneet mieslasten kanssa jotka ei osallistu lasten eikä kodin hoitamiseen mitenkään. Mä oon monesti saanut täällä osakseni kateusraivarit kun oon kertonut että meillä on tasavertainen vanhemmuus ja mies tekee puolet kotitöistä. :D
Turhauttavaa, että heti kun nuorena pääsee jokseenkin järkevään elämäntilanteeseen kiinni ja voisi nauttia elämästä, niin se vakaus pitäisi romuttaa lapsilla, että ehtii vielä lisääntyä.
Vierailija kirjoitti:
Täällään kirjoittelee vain mielenterveyspotilaat ja luuserit. Ei tämä ole totuutta lähelläkään!
Aika paljon luusereita näyttää olevan muuallakin, esimerkiksi brittiläisessä mumsnetissä. Aina sama virsi, ei jaksa, ei saa nukuttua, ei jaksa.
Valitettavasti yksi asia yhdistää tosielämään: se, että oikeassakin elämässä äiti on usein yksin tai lähes yksin vastuussa lapsesta. Ei reilua eikä luonnollista.
Markkinatalousyhteiskunta ei ole luonnollinen. Luonnollista on se, että jengi elelee paikoillaan ja lapsi kulkee sylistä syliin, jos äidin on tehtävä jotain muuta.
Ydinperhe on luotu pelkästään rahamaailmaa varten. Se on kaikkea muuta kuin luonnollinen yksikkö.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on myös ihan yliedustus marttyyrimammoja jotka on lisääntyneet mieslasten kanssa jotka ei osallistu lasten eikä kodin hoitamiseen mitenkään. Mä oon monesti saanut täällä osakseni kateusraivarit kun oon kertonut että meillä on tasavertainen vanhemmuus ja mies tekee puolet kotitöistä. :D
Onko teillä myös läheisyyttä ja rakkautta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekä omassa että ystäväperheissä on aktiivisia isiä, jotka hoitavat perheensö siinä missä äitikin.
Vierailija kirjoitti:
On pelottavaa, että annat jonkun nimettömän keskustelupalstan edustavan jotain totuutta lapsiperheistä, etenkin kun täällä käy paljon veloja.
Aioitko jäädä myös ikisinkuksi, koska kaikki miehet ovat hommafoorumilaisia...
Kaikki miehet ei ole hommalaisia.
Miksi velat ovat uhka? Puhuvat asiaa monesti. Ei velana olo tarkoita lapsivihaa, tietenkään. Ikisinkuksi jääminen tuskin on pelkästään oma valinta. Kaikki eivät ikinä kohtaa puolisoa, vaikka etsisivät kuinka. Useimmilla kuitenkin on puoliso ainakin osan elämän ajasta, joten mikä ikisinkku se sellainen on. Elämäntilanteet vaihtelevat.
Vai pitäisikö sinusta ottaa joku kulissipuoliso ettei pidetä poikkeavana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekä omassa että ystäväperheissä on aktiivisia isiä, jotka hoitavat perheensö siinä missä äitikin.
Ihana asia, tiedän että niitäkin on.
Täältä on löytynyt "hyviä" kertomuksia siitä mitä vaurioita synnytyksestä voi tulla. Se on omalta osaltani vahvistanut päätöstä olla tekemättä lapsia. Missään terveydenhuollossa ei koskaan kerrota rehellisesti miten pahasti synnytyksessä voi käydä.
Ap:han on harvinaisen fiksu, noin niin kuin naiseksi. Ja vielä Suomalaiseksi naiseksi, siitä kyllä ISO peukku !
Kersat PILAAVAT elämän, se ON fakta.
Hyvä valinta. Kannattaa tehdä muutkin elämän suuret päätökset AV:n perusteella.