Mun koulukaveri sai sen elämän, minkä mä hakusin
On sinkku ja töissä. Saa tehdä, mitä haluaa. Itse en oppimisvaikeuksien takia saanut ammattia enkä töitä. Joudun olemaan perheenäiti vaikka en pidä tästä elämäntyylistä.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän kadehtii sinua?
Ei ole yhtään mitään kadehdittavaa.
Miksi et pysynyt sinkkuna? Suomessa ei kukaan nälkään kuole.
No jokainen joutuu kahlaamaan elämänsä läpi niillä rahkeilla, jotka on saanut.
Kadehtimien ja katkeruus pilaa sekä oman, että läheisten elämän.
Vierailija kirjoitti:
Rakastuin mieheeni mutta en tiennyt miten tylsäksi ja rajoittavaksi hän vuosien saatossa muuttuu. En tajunnut että rakkaus kuolee.
Tästä asiasta ollaan hiljaa vaikka se on melko yleistä. Todellinen tabu siis. Voodoo uskonnossa on keinoja joilla saadaan itselleen toisen haluama elämä ja toisinpäin. Onko kaverisi saanut haltuunsa sinun verta, kynsiä tai hiuksia?
No ehkä se koulukaverisikin halusi tuon elämän. Mitä se sinulta on pois. Luulitko, että on joku kiintiö, moniko luokaltanne saa minkäkin elämän...
Vierailija kirjoitti:
No ehkä se koulukaverisikin halusi tuon elämän. Mitä se sinulta on pois. Luulitko, että on joku kiintiö, moniko luokaltanne saa minkäkin elämän...
En tietenkään luule. Mä vaan vihaan omaa elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastuin mieheeni mutta en tiennyt miten tylsäksi ja rajoittavaksi hän vuosien saatossa muuttuu. En tajunnut että rakkaus kuolee.
No mutta ethän sä sitten ollut pakotettu menemään naimisiin esimerkiksi elatuksen takia. Sä teit vaan valinnan joka ei ollut pitkällä tähtäimellä se mitä halusit, ja nyt se sitoo sinua jossain määrin. Eli sama mitä ihmisille on tapahtunut maailman sivu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta ethän sä sitten ollut pakotettu menemään naimisiin esimerkiksi elatuksen takia. Sä teit vaan valinnan joka ei ollut pitkällä tähtäimellä se mitä halusit, ja nyt se sitoo sinua jossain määrin. Eli sama mitä ihmisille on tapahtunut maailman sivu.
No oli siinä se elatusasiakin. Koska silloin asuin niin etten olisi yksin siellä työttömänä pärjännyt.
Vierailija kirjoitti:
Et tiedä mitään koulukaverisi elämästä. Jokaisella ihmisellä on omat ongelmansa ja sen takia muita ei kannata kadehtia.
Jos jokin ala kiinnostaa, opiskelusta selviää vaikka kuinka olisi oppimisvaikeuksia. Miten muutenkaan pystyisi sillä alalla tekemään töitä, jos ei pysty oppimaan tarvittavia asioita? Sen eteen pitää vain tehdä paljon enemmän töitä kuin muiden ihmisten, se on totta.
Miksi olet miehen kanssa, jos haluat olla sinkku? Miksi hankitte lapsen jos et halua lasta? Miksi et sanonut ei? Aivan kuin joku pitäisi sinua panttivankinaan.
Ihmisten on otettava vastuu omasta elämästään. Ei sitä kukaan tee eikä VOI tehdä sinun puolestasi.
TÄMÄ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oli siinä se elatusasiakin. Koska silloin asuin niin etten olisi yksin siellä työttömänä pärjännyt.
No ei sun silti pakko ollut. Vai olisitko kuollut, jos et olisi sattunut tapaamaan miestäsi?
Voi olla, että sen koulukaverin mielestä sinä olen saanut sen elämän, jonka se halusi.
En tiedä, kumpia käy enemmän sääliksi, Ammattivalittajan lapsia vai Äitihullun lapsia.
Olen myös tajunnut,kuinka kateelliset ihmiset ajattelee,että toisen saavutukset on jotain ilmaisia lounaita ja hyvää tsäkää olla oikeaan aikaan oikeassa paikassa.
Halusin jo nuorena lähteä pikku kylästä ja lähdinkin Helsinkiin heti kun pystyin.Ostin heti oman asunnon kun sain vakityön.Kysymys nykymittapuulla nk. paskaduunista,jota kukaan tuttuni ei ole koskaan alentunut tekemään.Työn ohessa kävin yliopiston.Siinä sivussa vielä yövuoroja keikkatöitäkin.Rikas mieskin oli,mutta sen suhteen aikana molemmilla omat rahat ja velat ja oltiin avoliitossa,joten miehen siivellä en ole rikastunut.Nykyinen työ on sellainen aika monien unelma-ammatti,ihmissudetyö.Päivääkään en ole ollut työtön.
On yleinen ihmettelyn aihe,että miten mulla voi olla keski-ikäisenä asunto keskustassa ja miten olen pärjännyt uralla kun en ole ”sellainen oikeanlainen terapiatyöhön”= tuttuni itse,joka ei koskaan päässyt yliopistoon.Olen myös sporttinen ja hoikka.Sekin on hämmästyttävää,koska pinnasin yläasteella liikunnasta.
Pointtini on siinä,että ne jotka pärjää ja saa haluamansa,hoitaa oman osuutensa kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"hakusin"
Taisi kertoa kaiken...Juu, tuli virhe eli halusin. Kuitenkin en sellaista saanut ja olen jatkuvasti kiukkuinen.
Ei morjens! Siis jos sen takia kiukuttelet, ettei elämäsi ole samanlaista kuin jollakin toisella, niin aika kamalaa tulee olemaan elosi. Joudut olemaan vihainen koko loppuelämäsi. Aika rasittavaa sulle itsellesi, mutta lähes sietämätöntä läheisillesi.
Mietihän sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pakko olla provo. Ei kukaan voi olla noin pers lä pi ihminen, että loisii ja olettaa jonkun toisen tarjoavan sulle kaiken valmiiksi eteen tekemättä itse mitään. Ja nyt valitat kuinka tämä elättäjäsi on muuttunut "tylsäksi ja rajoittavaksi". Ota kuule ero ja ala viettää sellaista elämää kuin haluat. Ai niin, ethän sä voikaan, kun jonkun täytyy elättää sut.
Juu ei ole provo tämä vaan ihan aito valitus.
No ota ero kun kerran haluat elää sinkkuna. Toinen ongelmistasi ratkaistu jo kättelyssä.
Ehkä hän kadehtii sinua?