V*tuttaa niin ettei veri kierrä. (Painon pudotus)
Sain kipinän alkuvuodesta aloittaa laihdutuksen. Olen n. 18kg ylipainoinen ja lähes kaikki rasva kertynyt sisäelinten ympärille.
Muokkasin ruokavaliota sen verran että annoin itselleni luvan syödä kaikkea mut kohtuudella. Pikaruuan, alkoholin ja karkit jätin kokonaan pois. Kävin tammikuussa kehonkoostumusmittauksessa missä katsottiin surullinen lähtötilanne.
3kk nyt käynyt aktiivisesti salilla treenaamassa lihaksia ja aerobista kuntoa. Syön n. 6krt päivässä. Aloitan kaurapuurolla ja välipalat hedelmiä tai maustamatonta jugurttia + mehukeitto. Lounas ja päivällinen on perus kotiruokaa "perunaa ja kastiketta" tai muuta vastaavaa. Sekä salaattia.
Olin niin iloinen kun huomasin että painoa on lähtenyt ja päätin varata ajan uuteen kehonkoostumusmittaukseen.
Kävin eilen ja tulos suorastaan itkettää. Painoa on pudonnut 7kg, mikä on ihan hyvä saavutus ja kohtuu määrä tässä ajassa, eli ei ole liian nopeasti, mutta lihasmassa on myös pienentynyt. Eli se 3kk minkä olen huhkinut salilla on ollut täysin turhaa ja olen maksanut turhasta. Rasvaa on palanut, mutta myös lihaksista on lähtenyt. Miten sitä kuvitteleekin ihan päinvastaista itsestään. Nyt täytyy alkaa syömään proteiinipitoisia ruokia, proteiinijauhoja, rahkoja ym. Kyllä mä alankin, mut joudun taas aloittamaan kaiken treenin alusta. Tää on niin turhauttavaa.
Täytyy myös alkaa opiskella proteiinipitoisista ruuista. Luulin ihan oikeasti, että kun syö monipuolisesti, niin se riittää. Osaako joku sanoa, miten kauan menee, että saan taas lihasmassaa isommaksi?
Kommentit (8)
Miten olet treenannut salilla? Pelkkä liikkeiden tekeminen salilla ei kerro mitään miten olet treenannut. Toistoalueen tulee olla n. 6-12 luokassa mikäli tavoitteena on lisätä sitä.
Proteiinia on hyvä saada reilu 1 g per painokilo tasaisesti pitkin päivää.
Ei kannata lannistua, 7 kg on hyvä tulos! Ainakin seuraat tilannetta ja vaikutat oppimiskykyiseltä. Terveellinen elämä ei ole pikadieettiä, vaan elämäntapa.
Jätät salilla kännykän pukukaapppiin ja laitat tankoo enemmän painoa ja treenaat etkä istu. Eiköhän se keho ala muuttumaan.
Voi hyvää päivää. Et voi kasvattaa lihaksia ja laihtua samalla! Kun laihdutat, niin lihaksia lähtee joka tapauksessa. Se salitreeni vaikuttaa siten, että lihaksia lähtee mahdollisimman vähän. Vasta kun lopetat painonpudotuksen, niin voit alkaa kasvattamaan lihasta. Liika proteiini muuttuu muuten myös läskiksi. Pysyttele vain siinä normaalissa ruokavaliossa.
Tehtiin kunto-ohjaajan kanssa mulle silloin tammikuussa pienimuotoinen treeniohjelma, että pääsen alkuun. Treenasin suurimpia lihasryhmiä 3 x 12 toistoilla ja kyllä tuntui. Itse lisäsin pikkuhiljaa painoja ja vaihtelin eri laitteisiin. Huomasin kyllä kehityksen, mutta en vaan pysty ymmärtämään miten lihasmassani on silti pienentynyt.
En vain istuskele laitteissa ja räplää puhelinta. Olen aikuinen, enkä mikään teini.
Pakosti sitä lihastakin lähtee kun laihduttaa. Ihan normaalia.
Onko noi kehonkoostumusmittarit kovinkaan luotettavia?