Raskaus ei ole sairaus! Arsyttaa marisijat, jotka jaavat heti sairaslomalle, kun raskauspahoinvointi alkaa tai on liitoskipuja.
Raskausaikaan kuuluvat erilaiset pahoinvoinnit ja kolotukset, eivätkä ne estä työntekoa. Ne ovat yksinkertaisesti oire kehon muutoksista. Vasta oman tai sikiön terveydentilan mahdollinen vaarantuminen antaa aihetta sairaslomalle jäämiseen. Harmittaa niiden naisten puolesta, jotka esimerkiksi joutuvat sairaalaan ennakoivien supistusten tai raskausmyrkytyksen vuoksi, kun toiset tekevät ihan normaalista raskaudestaan ison numeron. Terveisiä vaan työkaverille, joka viettää kotona leppoisaa sairaslomaa suonenvetojen takia! Kenellä meistä ei lisi niitä ollut raskausaikana? Teemme täällä sinunkin hommasi, etkä tosiaan ole ainoa työpaikan raskaanaoleva. Työpaikan vessassa voi oksentaa, ei siihen kuole!
Kommentit (29)
siitä raivo kun sä luulet et sun raskauden perusteella kaikil muilki on samat fiilikset.
toiset on sairaan väsyneitä ja kipeitä, ehkä masentuneita ja kaikkee mahollista shittiä.
nii ja kyl mäkin poljin loppuun asti sen 4km neuvolaan ja takas ja vähän muuallekin. se olikin sit ainut mitä jaksoin liikkua...
ja herkkuja kulu ja kiloja tuli...huhhuh onneks olen taas omissa kiloissa.
metallimude:
eritysäitiysloma alkais vaan kuukautta ennen normi äippälomaa ja se lyhentäis äitiyslomaa toisesta päästä, että silläkin vois pyyhkii persettään
näitä " alemmat sosiaaliluokat" , " kouluttamaton" -läppiä lukiessa tääl av:lla saa tosi huonon kuvan just näist ite kirjottajista. tuntuu siltä et nää tyypit on kyl TOSI ahdasmielisiä, pikkusielusia. ihan ku ne olis eläny jossain pussissa.
Kuulin kyllä kiertoteitse, että työpaikalla oli kaltaisesi ihmiset puhuneet siitä, että olin " vain" pahoinvoinnin takia pois!!!
Pahoitan todella mieleni tuollaisesta. Niin, mutta sinähän poistuit jo keksustelusta kun ihmiset eivät ole kanssasi samaa mieltä...
työterveyshoitaja joko kusetti tai sit ei tienny mistä puhui
Minä tajusin jo melko varhain, että me ihmiset olemme erilaisia ja koemme asiat erilailla. Mikä on toiselle helppoa, ei välttämättä ole sitä toiselle. Meillä kaikilla on omat voimavarat, joiden mukaan me toimimme tai emme pysty toimimaan. Toiset tarvitsee enemmän unta, toiset vähemmän, toisten mielestä synnytys on kauheaa, kun taas toinen kokee hammaslääkärin kamalammaksi, toiset eivät väsy valvottuaan vauvan kanssa, toiset väsyvät, toiset masentuu, toiset eivät... Meitä kun on niin moeneen junaan ja esimerkkejäkin olisi loputtomasti.
Haluaisin kuitenkin esittää kysymyksen kaikille jotka arvostelevat muiden tuntemuksia. Mikä tekee sinusta oikeutetun arvostelemaan tuota ihmistä, joka ei toimi sinun kanssasi samalla tavalla?
Miksi koet olevasi parempi?
T: Kahden lapsen äiti, jolla kahden lapsen odotukset menivät hyvin, vaikka pahoin voinkin, samoin synnytykset koin helpoiksi, en väsynyt (älyttömästi) heräilyistä enkä masentunut, mutten koe olevani sen ylempänä, kuin muut erilaisin voimavaroin " varustetut" äidit.
Toisekseen raskaudet voi olla samallakin ihmisellä tosi erilaisia...itse olin esikoista odottaessa täysin työkyvytön n. 2 kuukautta. PAhoinvointi oli niin rajua, ettei sitä edes jälkikäteen tahdo muistella. Mitähän hyötyä musta olisi ollut koulussa, kun ei pystynyt muuta kuin makaamaan ja jo pään nostaminen aiheutti oksennuksen? Laihduin yli 5 kiloa ton pahoinvoinnin takia.
Tokan kanssa olin ihan ok. Kaikki raskausoireet oli lievempiä, kerran lähdin töistä kotiin työkaverin kehoituksesta, kun vain oksensin. muuten yrjöilin vain aamuisin.
käy haukkumassa täälä sut lyttyyn!
empä tiennyt että on olemassa " leppoisaa sairaslomaa" ???
älä selitä jos et tiedä omakohtaisesti asioista mitään!!!!