Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkionsiirto ja kahvi?????

Vierailija
07.04.2019 |

Toinen PAS tehty tällä viikolla, ensimmäinen alkoi mutta päättyi keskenmenoon.

Olen ollut koko siirtoviikon juomatta kahvia, nyt kahvihammasta kolottaa! Osaako joku kertoa uskaltaako kahvia käyttää Passeissa kohtuudella?

Entäs akupunktio? Ylimääräistä vaivaa sinne on hypätä, mutta onko siitä todettua apua?

Aurinkoista viikonloppua!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo todellista...

Vierailija
2/11 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa rajoitus 2 kuppia päivässä, mutta esim USA:ssa suositellaan jättämään välistä kuten myös raskauden aikana. Itse valitsin kofeiinin täyslopettamisen varmuuden vuoksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa rajoitus 2 kuppia päivässä, mutta esim USA:ssa suositellaan jättämään välistä kuten myös raskauden aikana. Itse valitsin kofeiinin täyslopettamisen varmuuden vuoksi

Kiitos!

Tästä on hirmuisesti tutkimuksia että kahvi huonontaa IVF-hoidon tuloksia.

Kauheaa taistelua, kun tietää tämän, mutta mietin voisiko kupillisen päivässä juoda😬 tai sitten miten kofeiiniton kahvi, uskaltaako sitä käyttää?

Vierailija
4/11 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos!

Tästä on hirmuisesti tutkimuksia että kahvi huonontaa IVF-hoidon tuloksia.

Kauheaa taistelua, kun tietää tämän, mutta mietin voisiko kupillisen päivässä juoda😬 tai sitten miten kofeiiniton kahvi, uskaltaako sitä käyttää?

No ehkä se kahvi on kielletty just kofeiinin takia. Käytä nyt järkeäs

Vierailija
5/11 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos menee 1 kahvikupposesta kesken niin menisi varmaan muutenkin.

Vierailija
6/11 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos menee 1 kahvikupposesta kesken niin menisi varmaan muutenkin.

Totta tämäkin!

Itse join aiemmin kupin päivässä, pidin sitä kohtuullisena, ja nyt sitten olen ollut täyskiellossa. Edellinen PAS raskautuminen, mutta kesken meni, ja kahvia join kupin päivässä....

Mieli tekisi kahvia😬☕️🤦‍♀️

Vierailija
7/11 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta olen ivf-hoidolla saanut. 2 pas ja join kahvia sekä elin norrmaalia maalaisjärkielämää, kunnes viiva näkyi raskaustestissä. Ainoa, mistä luovuin, niin oli satunnainen alkoholin käyttö.

Eli ihan rauhassa joisin sen kupposen kahvia. Sillä ei varmasti ole mitään merkitystä siihen, tärppääkö pas vai ei.

Tsemppiä!

Vierailija
8/11 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuuriero. Suomalaiset on kahvikansaa, joten meistä TUNTUU että kahvi ei voi olla kovin haitallista. Samalla tavalla Ranskassa tuntuu ettei yksi punaviinilasi päivässä voi vaikuttaa mitään, vaikka Suomessa sitä kauhistellaan.

Tietysti tämä on jokaisen oma päätös ja jokainen tekee riski-hyöty-analyysin itse. Lapsettomuushoidoissa pitkään olleet tietävät miten pienestä esimerkiksi alkion kiinnittyminen voi joskus olla. Emme voi vielä varmasti sanoa voiko kupposella olla mitään merkitystä. Vahvaa näyttöä ei vielä ole, koska asiaa on vaikea tutkia, eikä ns. normaaliin elämään kuuluvia asioita lähdetä rajoittamaan ihan kevein perustein. Kuitenkin kofeiinin päivittäiset saantisuositukset ovat kiristyneet kaikissa maissa vuosi vuodelta.

Joka tapauksessa tsemppiä mihin päädytkin, kofeiinin lopettaminen voi olla joskus yhtä vaikeaa kuin tupakan. Varsinkin kun hoitojen aikana tulee muitakin rajoituksia

Vierailija
9/11 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulttuuriero. Suomalaiset on kahvikansaa, joten meistä TUNTUU että kahvi ei voi olla kovin haitallista. Samalla tavalla Ranskassa tuntuu ettei yksi punaviinilasi päivässä voi vaikuttaa mitään, vaikka Suomessa sitä kauhistellaan.

Tietysti tämä on jokaisen oma päätös ja jokainen tekee riski-hyöty-analyysin itse. Lapsettomuushoidoissa pitkään olleet tietävät miten pienestä esimerkiksi alkion kiinnittyminen voi joskus olla. Emme voi vielä varmasti sanoa voiko kupposella olla mitään merkitystä. Vahvaa näyttöä ei vielä ole, koska asiaa on vaikea tutkia, eikä ns. normaaliin elämään kuuluvia asioita lähdetä rajoittamaan ihan kevein perustein. Kuitenkin kofeiinin päivittäiset saantisuositukset ovat kiristyneet kaikissa maissa vuosi vuodelta.

Joka tapauksessa tsemppiä mihin päädytkin, kofeiinin lopettaminen voi olla joskus yhtä vaikeaa kuin tupakan. Varsinkin kun hoitojen aikana tulee muitakin rajoituksia

Fiksu kirjoitus ja olen niin samaa mieltä.

Koska joka päivä on syötävä terveellisesti, otettava hormonit, nukuttava riittävästi, vältettävä viinilasillista jne jne, niin tosiaan, sinä sen sanoit, tuntuu juuri tuolta että tässä kokonaisuudessa kahvirajoitus on liikaa!

Ap

Vierailija
10/11 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskalaisen tutkimuksen mukaan ei pitäisi juoda yli viittä kupillista päivässä, mutta pienemmistä annoksista ei ole juuri tutkimuksia vaikuttavatko mitään.

One in 20 women were drinking more than five cups of coffee a day. This group of women were half as likely to become pregnant as those who did not drink coffee.

The researchers said this was as damaging to the chances of a successful pregnancy as smoking.

Dr Kesmodel said: "It does seem reasonable, based on our results and the evidence we have about coffee consumption during pregnancy, that women should not drink more than five cups of coffee a day when having IVF."

It is not known whether drinking tea or other caffeinated drinks would have the same effect.

Dr Kesmodel said: "The assumption is that caffeine is the culprit although we don't really know. There are so many substances within coffee."

The British Coffee Association said a there was no need to completely cut caffeine from the diet as there were "no harmful effects" with low levels of consumption.

Its executive director, Dr Euan Paul, said: "For pregnant women or those trying to conceive, an upper limit of 200mg of caffeine per day is perfectly safe.

"This is the equivalent of 2 to 3 cups of coffee."

Vierailija
11/11 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä teksti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme