Naapuri elää kuin meitä ei olisikaan
Hän ei kiinnitä meihin mitään huomiota. Ei puhu, ei luo katsekontaktia, ei tervehdi. Miten minä selitän tuollaisen käytöksen mun lapsille? Eikö tuollaiset ihmiset voisi muuttaa johonkiin korpeen asumaan, eikä pilata meidän rivaritalonyhtiötä?
Kommentit (29)
No sano vaikka että ihmisille ei tarvi puhua vain sen takia, että asuu samassa taloyhtiössä. Itse saa päättää, kenelle moikkaa.
Näitä on paljon Suomessa. Selität, että osa suomalaisista on sulkeutuneita ihmisiä. Ihmiset ovat erilaisia.
Kaupungista kerrostalosta muuttavat ovat usein tuollaisia. Kai tottuneet siihen että naapuria voi kohdella kuin ilmaa.
Maalainen
Tervehtiminen on normaalia tervettä kanssakäymistä. Eikä maksa paljon. Sun naapuri on urpo.
Kaupunkilaiset ovat tuollaisia. Maalaisten sen sijaan täytyy koko ajan olla tölläämässä ja lätisemässä tyhjänpäiväisiä.
Voi olla, että on huonoja kokemuksia liian läheisistä naapurisuhteista tai viihtyy omissa oloissaan.
Minua tervehtii meidän naapureista vain nuoret miehet ja vanhemmat naiset. Nuoret naiset ja vanhemmat miehet eivät tervehdi.
N49
En tervehdi tuntemattomia ihmisiä kaupungillakaan. Miksi pitäisi tervehtiä tuntemattomia naapureitakaan.
Mua kiusattiin enkä ota enää kontaktia ihmisiin. Kerro lapsellesi, ettei kiusaa ketään niin ei tule sulkeutuneita syrjäytyneitä.
Kuvitteleeko jengi että kun asutaan samassa taloyhtiössä, niin olisimme kaikki jotenkin yhtä suurta perhettä. :D
Vierailija kirjoitti:
Sanot vaan päivää aina kun näette. Ehkä se joskus uskaltaa vastata.
Näin minäkin olen aina tehnyt. Samoin tervehdin vaikka väkisin toisia vanhempia päiväkodissa. Naapurit jotenkin tajuan mutta sitä en ettei oman lapsen päiväkotikaverin vanhempia tervehditä!
Kiusaaminen tosiaan jättää mietteitä vaik yrittää unohtaa ja en joka kerta jaksa moikata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot vaan päivää aina kun näette. Ehkä se joskus uskaltaa vastata.
Näin minäkin olen aina tehnyt. Samoin tervehdin vaikka väkisin toisia vanhempia päiväkodissa. Naapurit jotenkin tajuan mutta sitä en ettei oman lapsen päiväkotikaverin vanhempia tervehditä!
Mä olen joskus hakenut siskon lapsia hoidosta, kun niillä on ollut kiirettä ja olen ollut kylässä.
Voi sitä turhan nyökyttelyn turhaa määrää ja seuraavaksi voi olla, etten siellä tule käymään puoleen vuoteen tai vuoteen.
Sinccis
Se voisin olla minä. Mutta en asu rivarissa.