Päänsärky
Olen nyt suunnilleen viikon ajan potenut pientä päänsärkyä. Päälaella ja ohimoilla sekä välillä otsalla pientä jomotusta. Välillä hieman saatta vihlaista. Olisiko jänjityspäänsärkyä?tuo jomotus ei kovaa mutta häiritsevää lievänäkin.
Kommentit (13)
Voi johtua monesta eri syystä, kuten:
- huono ilma kotona
- olet ollut liian vähän ulkona
- Liikaa suolaa ruokavaliossa
- Liikaa kofeiinia ruokavaliossa
- Liian vähän vettä (puhdasta vettä, ei mitään mehulitkuja/kivennäisvesiä)
- liikaa auringonvaloa (mulla aiheuttaa pääkipua)
- hartiat jumissa / olet nukkunut huonossa asennossa
- Stressi
Tässä nyt ne mitä tuli mieleen ekana.
Numero 2 viestissä hyvä lista. Mittaa myös verenpaineesi. Onko verensokeriarvot kunnossa? Nukuitko tarpeeksi? Oletko loukannut pääsi esim. kolauttanut johonkin?
Mulla tuota kun on migreeni tai niskat aivan jumissa
Mulla on juuri samanlaista päänsärkyä nyt siitepölyallergiasta. Kai siellä on jotkut ontelot ärtyneet.
En ole satuttanut päätäni eikä sisäilma ole huono. Ulkoiltua ei nyt ole tullut usein, iltalenkillä kyllä pyrin käymään. Ajatus ei oikein kulje kunnolla ja väsynyt usein. Välillä ikäänkuin pientä huimausta ja korvissa humisee.Verenpaineet hyvät.
Vaikuttaa kyllä aika vahvasti jännityspäänsäryltä.
Vierailija kirjoitti:
En ole satuttanut päätäni eikä sisäilma ole huono. Ulkoiltua ei nyt ole tullut usein, iltalenkillä kyllä pyrin käymään. Ajatus ei oikein kulje kunnolla ja väsynyt usein. Välillä ikäänkuin pientä huimausta ja korvissa humisee.Verenpaineet hyvät.
Mistä tiedät, onko talossa hyvä ilma? Kokeile aukasta ikkunat ja ovet ja käy myös välillä kävelyllä.
Kuulostaa minulta, että aivoissa on huono verenkierto. Lisää veden juontia, ulkona liikkumista ja vähennä kofeiinin, suolan ja rasvan käyttöä. Ja tottakai älä tupakoi tai käytä alkoholia.
Mitä teet työksesi? Toimistotyössä jännityspäsä tuntuu mulla niskassa korvien kohdalla.
Liian lyhyet yöunet?
Koska muut ei oireile kotona.olen melko fyysisessä sisätyössä. Liikun siis siinä paljonkin. Yöunet jäänyt nyt kyllä vähemmälle. Luen iltaisin vielä sängyssäkin tabletilta uutisia ym.siinä huomaamatta saattaa tulla valvottua pitempään. En tupakoi ja en juo. Stressiä kyllä kieltämättä on ja olotila koko ajan sellainen kiihtynyt ns.jännitystilassa.ap
Vierailija kirjoitti:
Koska muut ei oireile kotona.olen melko fyysisessä sisätyössä. Liikun siis siinä paljonkin. Yöunet jäänyt nyt kyllä vähemmälle. Luen iltaisin vielä sängyssäkin tabletilta uutisia ym.siinä huomaamatta saattaa tulla valvottua pitempään. En tupakoi ja en juo. Stressiä kyllä kieltämättä on ja olotila koko ajan sellainen kiihtynyt ns.jännitystilassa.ap
Ihmisillä on erilainen tarve tietynlaiseen sisäilmaan. Se että muut eivät oireile ei tarkoita sitä, etteikö se olisi huonoa juuri sinulle.
Mutta tosiaan, tuo voi olla stressiäkin ja aivosi eivät ole päässeet kunnolla lepäämään pitkään aikaan, jos vielä illalla sängyssäkin olet tabletilla. Eli vähän lisää unta niin eiköhän se sillä mene ohi.
Ja tuo korvien soiminen ei usein merkitse mitään. Mulla soi korvat koko ajan.
Kysta päässä. Inhimillisessä tekijässä oli mies jolla oli kysta päässä ja joutui leikkaukseen. Kysta päässä ei ehkä anna runsaasti oireita mutta on hengenvaarallinen hoitamattomana.
Mene joka tapauksessa lääkäriin.
Migreeni?