Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta äänestämisen pitäisi olla pakollista.

Vierailija
06.04.2019 |

Jokaisen pitäisi äänestää ja jos joku ei kävisi äänestämässä, niin hänet haettaisiin väkisin äänestyspaikalle ja pakotettaisiin äänestämään.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo.

Vierailija
2/12 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas vastustan turhia pakkoja ja kieltoja. Äänestämättä jättäminen on valinta ihan siinä kuin aku ankan äänestäminen. Ohis mutta kuinka paljon aku on enimmillään saanut ääniä? Onko mitään tietoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puolla. Jos ihminen ei ole ollenkaan kiinnostunut, eikä asiaan perehtynyt, on ehkä parempi ettei hän käy äänestämässä valintaperusteenaan onnennumeronsa, ehdokkaan ulkonäkö, julkisuus tms.

Ai että mua ärsytti kun eräs tuttu meinasi, että äänestää serkkuaan. Ihan vaan siksi, että se on hänen sukulaisensa. Arvoista viis.

Vierailija
4/12 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas vastustan turhia pakkoja ja kieltoja. Äänestämättä jättäminen on valinta ihan siinä kuin aku ankan äänestäminen. Ohis mutta kuinka paljon aku on enimmillään saanut ääniä? Onko mitään tietoa?

Tämä. Jos äänestysaktiivisuus jää pieneksi, sen pitäisi toimia epäluottamuksena vallassa oleville puolueille. Äänestystä voisi muuttaa vaikka niin että  äänestämättämyys toimisi miinusääninä edellisille hallituspuolueille.

Vierailija
5/12 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vielä pakko äänestää tiettyä ehdokaska, tervetuloa Korean... anteeksi Suomen demokraattinen kansantasavalta ja suuri johtajamme.

Vierailija
6/12 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestys nettiin, niin kyllä se prosentti nousee.

Vierailija
7/12 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän Mestari tällaisenkin pakon haluaisi. Ehdokkaita olisi vaaleissa tuhansia, mutta yhdellä heistä olisi numero 1 ja kaikilla lopuilla 2...

Vierailija
8/12 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep jep kun ne äänet voi tekaista ilman että jää mitään jälkiä. Mitä sitten jos joku eläkeläinen ei itse pääsekään äänestämään vaan mokoma helvetin kone sanoo että olet jo äänestänyt?

Vierailija
9/12 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo, kaikki vain väkisin äänestämään. Vaikka olisit vaikeasti muistisairas, syvästi kehitysvammainen tai makaisit sairaalassa koomassa jouduttuasi vakavaan onnettomuuteen, niin sinut haettaisiin väkisin äänestämään, kun et pystyisi itse tulemaan paikalle. Samalla pitäisi antaa äänioikeus myös alaikäisillekin ja esim. Veeti 3 viikkoa vanha joutuisi äänestämään.

Vierailija
10/12 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep jep kun ne äänet voi tekaista ilman että jää mitään jälkiä. Mitä sitten jos joku eläkeläinen ei itse pääsekään äänestämään vaan mokoma helvetin kone sanoo että olet jo äänestänyt?

Pankkitunnuksilla tai vastaavilla varmennus. Jos se kelpaa pankki-, vero-, poliisi- ja Kela-asioiden hoitamiseen luottamuksellisesti, niin miksei äänestämiseenkin? Ei se ole noita edellämainittuja kummoisempi asia.

Vierailija
11/12 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten ainakin Aku Ankka sais äänivyöryn

Vierailija
12/12 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australiassa on pakollista.

Voisi olla hyvä järjestää kokeilu. Ei ketään fyysisesti pakotettaisi, mutta esim tulisi joku veronkorotus tms, jos ei kävisi äänestämässä. Voihan sitä aina jättää tyhjän lapun.

Lisäksi toivoisin, että jokaisella olisi yksi plus- ja yksi miinusääni. Tulisi ihmisten tahto selvemmin esille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän