Pitäiskö tuomita 81 vuotias vanhus joka ampui murtovarasta?
On todella järjetöntä jos vanhus joka puolusti itseään ja omaisuutta saisi syytteen.
Kommentit (55)
Ei tuomita, mutta voitaisiin palkita.
Kunniamerkki ja kutsu Linnan juhliin.
Sauli, hoida homma!
Jos neljä miestä käy kimppuun omassa kodissaan ja siitä selviää hengissä niin mitali pitäisi antaa teräsvaarille 👍 Rosvo ei kuitenkaan kuollut.
Jenkeissä rosvot on heikoilla hangilla toisen kodissa. Kodin puolustaja saa mitalin kun magnumilla täräyttää varkaat hengettömäksi.
Se ois väärin jos ei tuomittaisi. Rehelliset rosvot joutuisivat työttömiksi kun eivät uskalla enään murtautua kun pelkona että joutuisi ammuttavaksi.
No eiköhän tuo mene hätävarjelusta.
Asian julkisuudessa käsittely riittänee tuomioksi, sillä lisärangaistus haittaisi jo sosiaalista kehitystä...
Itse kyllä ampuisin jokaisen joka kotiini luvatta tulee. En asiasta huutelis eikä asia tulisi koskaan edes selville.
Jos tapahtumat menivät niin kuin pappa (Iltasanomien mukaan) kertoi, niin ei missään nimessä. Huomatkaa myös, että pappaa ei vielä edes syytetä mistään, vaan ainoastaan tutkitaan, onko syytteeseen aihetta.
Vähän kyllä ihmetyttää, miten sillä papalla oli niin sopivasti pistooli käden ulottuvilla. Sen vuoksi en ole täysin varma siitä, onko tässä jutussa kaikki ihan niin kuin on kerrottu.
Vierailija kirjoitti:
Se ois väärin jos ei tuomittaisi. Rehelliset rosvot joutuisivat työttömiksi kun eivät uskalla enään murtautua kun pelkona että joutuisi ammuttavaksi.
Eikä vaikutukset jäisi tähän. Lukemattomat poliisit jäisivät vaille töitä kun kukaan ei enää uskaltaisi rikkoa lakia.
Vierailija kirjoitti:
Se kyllä totta, minäkin olen perheeni elättänyt yölisillä murtokeikoilla jäämättä koskaan kiini. Minulla vaimo ja 2lasta emmekä ole mitään narkkareita ja alkoholisteja ihan normiperhe, työ vain salaista josta koskaan ei puhuta ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kyllä totta, minäkin olen perheeni elättänyt yölisillä murtokeikoilla jäämättä koskaan kiini. Minulla vaimo ja 2lasta emmekä ole mitään narkkareita ja alkoholisteja ihan normiperhe, työ vain salaista josta koskaan ei puhuta ääneen.
Millasii murtokeikkoja teet?
Hätävarjelun liioittelu ja tapon yritys. Pappa kuuluu vankilaan.
Hänelle pitäisi antaa mitali ja Hartolan kunniakansalaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Jos tapahtumat menivät niin kuin pappa (Iltasanomien mukaan) kertoi, niin ei missään nimessä. Huomatkaa myös, että pappaa ei vielä edes syytetä mistään, vaan ainoastaan tutkitaan, onko syytteeseen aihetta.
Vähän kyllä ihmetyttää, miten sillä papalla oli niin sopivasti pistooli käden ulottuvilla. Sen vuoksi en ole täysin varma siitä, onko tässä jutussa kaikki ihan niin kuin on kerrottu.
Minulla aina luvalliset aseet saatavilla. Jos rosvo tulisi yöllä asuntooni ei menis pitkään kun saisin pistoolini käsiin ja ampuisi. Uskon että monella joilla luvallisia aseita pitävät ne hätätilanetta varten hyvin saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla aina luvalliset aseet saatavilla. Jos rosvo tulisi yöllä asuntooni ei menis pitkään kun saisin pistoolini käsiin ja ampuisi. Uskon että monella joilla luvallisia aseita pitävät ne hätätilanetta varten hyvin saatavilla.
Vaikka kuinka olisi luvallisia aseita niin ei se tarkoita, että niillä saa toisia ihmisiä luvan kanssa ampua.
Todellakin pitää tutkia. Mitä julkisuuteen on kerrottu niin vaikuttaa itsepuolustukselta. Mutta outo keissi.
Jos joitain naamioituneita ja aseistautuneita henkilöitä tunkeutuisi kotiini, niin kyllä minä aion olla se kuka ampui sen ensimmäisen laukauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luvallisetkin aseet tulee säilyttää aina lukittuna asianmukaisessa asekaapissa. Miten siis tuollaisessa tilanteessa saisit yhtäkkiä aseen käsiisi? Aseita ei saa säilyttää siten, että ne nyt vaan lojuu jossain olkkarin sohvapöydällä.
Tämä on mahdollista vain Suomessa, varkaiden paratiisissa.