Rosacea. Suututtaa.
Nyt riitti. Kertokaa vinkkejä tämän sairauden nitistämiseen! Kaikki neuvot otetaan vastaan.
Kommentit (33)
Kokeile hoitaa suolistoasi. Jokin ei siellä nyt ole kunnossa ja oireilee tuolla tapaa. Usko pois.
Käytä vain hajusteettomia tuotteita. Mineraalimeikit on hyviä. Jos hikoilet, yritä huuhtoa kasvot heti tai taputtele hiki pois paperilla. Osta apteekista Rozex tai Rosazol -voide/geeli ja käytä se kuurina huolellisesti ohjeita seuraten. Järkevä lääkäri voi määrätä myös saman antibiootin (metronidatsoli) sisäisesti, koska se auttaa hyvin jos paha tulehdus ja isoja näppylöitä. Tätä on jostain syystä vaikea saada. Suojaa kasvot tarkkaan auringolta. Älä kuori ihoa kuurin aikana ja myöhemminkin tosi varovasti. Kun kasvot ovat puhtaat, käytä voidetta heti paikallisesti kun huomaat näppylän alun, niin se ei leviä. Kokeilemalla löydät muut ärsyttävät asiat, joillakin alkoholi, mausteet, sauna vaikuttavat. Mulla niistä ei ole haittaa. Et tosin kertonut, oletko jo kokeillut minkälaisia keinoja.
Laitoin kerran ihan kiukuissani xinkkipastaa muutamana päivänä. Kumma kyllä rauhoittui, jota en olisi ikinä uskonut, mutta minulla toimi näin.
Ei voi kiristää, vain hallita.
50 Spf rasvaa aina naamaan. Testaa mikä sopii ihollesi. Vältä alkoholia. Olen myös huomannut että Konjak sieni pitää ihoni siedettävänä.
Medik 8 seerumi, saa yliopiston apteekista.
Googleta vuotava suoli ja syö 2 kk sen mukaisesti (lisäravinteineen). Sen jälkeen helpottaa, tuo on ikävä vaiva!
Vierailija kirjoitti:
Googleta vuotava suoli ja syö 2 kk sen mukaisesti (lisäravinteineen). Sen jälkeen helpottaa, tuo on ikävä vaiva!
Siis Medik 8 Calmiwise Colour Correct, auttoi minulla parissa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Käytä vain hajusteettomia tuotteita. Mineraalimeikit on hyviä. Jos hikoilet, yritä huuhtoa kasvot heti tai taputtele hiki pois paperilla. Osta apteekista Rozex tai Rosazol -voide/geeli ja käytä se kuurina huolellisesti ohjeita seuraten. Järkevä lääkäri voi määrätä myös saman antibiootin (metronidatsoli) sisäisesti, koska se auttaa hyvin jos paha tulehdus ja isoja näppylöitä. Tätä on jostain syystä vaikea saada. Suojaa kasvot tarkkaan auringolta. Älä kuori ihoa kuurin aikana ja myöhemminkin tosi varovasti. Kun kasvot ovat puhtaat, käytä voidetta heti paikallisesti kun huomaat näppylän alun, niin se ei leviä. Kokeilemalla löydät muut ärsyttävät asiat, joillakin alkoholi, mausteet, sauna vaikuttavat. Mulla niistä ei ole haittaa. Et tosin kertonut, oletko jo kokeillut minkälaisia keinoja.
Kiitos vinkeistä. Olen jo vuosikausia vältellyt alkoholia ja auringonottoa, eikä saunominenkaan tunnu kivalta, joten sitä vältän myös. Mausteiset ruuat ja kahvi saavat posket helottamaan myös. Viime kesänä olin antibioottikuurilla (amoksisilliini) ihan muista syistä, ja huomasin, että kuurin aikana iho tuntui jotenkin paremmalta, normaalimmalta.
Yksikään lääkäri ei ole todennut minulla rosaceaa vaan ihosairauttani on aina hoidettu aknena. Omasta mielestäni minulla on rosacea tai ainakin erittäin vahva taipumus siihen. Tuntuu, että ihollani on täysin oma tahto ja mieli. Jonain päivänä iho saattaa näyttää suht hyvältä mutta seuraavana hetkenä punottaakin taas.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis Medik 8 Calmiwise Colour Correct, auttoi minulla parissa päivässä.
Huh minkä hintasta! Jää kokeilematta...
Minulla menossa 50 päivän antibioottikuuri
Itsellä auttoi perioraali- ja periokulaaridermatiittiin, eli siihen rosacean lievempään muotoon, pitkä ab-kuuri ja rosazol-voide. Siitä on pian 5v kun oirehti, olen saanut pysymään poissa välttämällä suoraa aurinkoa, käytän kasvoilla aina sk50-aurinkovoidetta. Meikkaaminen ja kova stressi yrittää nostattaa punoitusta ja näppylöitä, joten meikkaamisen lopetin kokonaan vuosia sitten (kun on niin tasainen ja kiva pisamainen iho, ettei välttämättä tarvitse) ja kovaa stressiä vältän myös mahdollisimman hyvällä elämänhallinnalla ja olen opetellut vähän rennompaa suhtautumista asioihin ylipäätään.
Suosittelen käymään asiasta hyvin perillä olevalla ihotautilääkärillä, itsellä tätä hoidettiin pitkään märkärupena tk:n puolella ja se aiheutti paranemiseen paljon takapakkia..
N25
Mä en osaa päättää, onko ab-kuuri kokeilemisen arvoista. Se tekee niin paljon pahaa suolistolle ja immuniteetille, että olen melkein valmis pitämään naaman näppyineen ja punoituksineen.
Himalajan suolasaippua rauhoitti omaa punaista ja näppyläistä poskeani.
Väliraportti. Tilasin Yliopiston apteekista Medik8-seerumia ja olen laittanut sitä iholle yöksi parin viikon ajan. Aivan kuin se olisi auttanut! Voi toki johtua muistakin tekijöistä. Jatkan kokeilua sekä yritän syödä terveellisesti ja juoda paljon vettä.
- ap
Arctic Arbutin on ihan ehdoton luottotuote joka lopetti holtittomat lehahtelut ja vaalensi poskipäät.
Jos satut asumaan Hgissä, niin vinkkaan suunnistamaan Hakaniemen Emotionin alepöydälle...Valkoiset pumppupullot siis
Seerumia alle ja voide päälle (imeytyy tosi hyvin ja kosteuttaa). Ja puhdistusaine ei kannata olla liian vahvaa, Erisan puhdistusgeeli on maineensa veroinen "kulttituote"
Kyllä se siitä
Mulla ei kyllä oikein auttanut muu kuin roaccutan. Oli mahtavaa kun pystyin menemään pitkästä aikaa ihmisten ilmoille meikittä. Vei punoituksenkin pois koska mulla se johtui tulehduksesta. Ehkä syksyllä pyydän uuden kuurin, edellisestä on pari vuotta. Välillä iho on hyvä ja seuraavana päivänä voi olla karsea. Tällä hetkellä ei oo käytössä kuin elidel-voide pari kolme kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Arctic Arbutin on ihan ehdoton luottotuote joka lopetti holtittomat lehahtelut ja vaalensi poskipäät.
Jos satut asumaan Hgissä, niin vinkkaan suunnistamaan Hakaniemen Emotionin alepöydälle...Valkoiset pumppupullot siis
Seerumia alle ja voide päälle (imeytyy tosi hyvin ja kosteuttaa). Ja puhdistusaine ei kannata olla liian vahvaa, Erisan puhdistusgeeli on maineensa veroinen "kulttituote"
Kyllä se siitä
Kiitos vinkistä.
Olen huomannut itsekin, että "yksinkertaiset" ja hajusteettomat tuotteet ovat parhaita itselleni, esim. apteekin ACO-sarjan tuotteet.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Väliraportti. Tilasin Yliopiston apteekista Medik8-seerumia ja olen laittanut sitä iholle yöksi parin viikon ajan. Aivan kuin se olisi auttanut! Voi toki johtua muistakin tekijöistä. Jatkan kokeilua sekä yritän syödä terveellisesti ja juoda paljon vettä.
- ap
Mitä seerumia tarkalleen kun siellä on useampia?
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei kyllä oikein auttanut muu kuin roaccutan. Oli mahtavaa kun pystyin menemään pitkästä aikaa ihmisten ilmoille meikittä. Vei punoituksenkin pois koska mulla se johtui tulehduksesta. Ehkä syksyllä pyydän uuden kuurin, edellisestä on pari vuotta. Välillä iho on hyvä ja seuraavana päivänä voi olla karsea. Tällä hetkellä ei oo käytössä kuin elidel-voide pari kolme kertaa viikossa.
Olin itse nuorena Roaccutan kuurilla paiseisen aknen takia. Kuuri vei kyllä paiseet pois mutta oli muuten melko karmea kokemus - huulet kuivuivat, nenästä tuli verta jne. En osaa sanoa, auttoiko lääke minulla punaisuuteen. Muistaakseni paranemisvaiheessa punoitus lisääntyi, ja iho tuntui parhaalta joitakin kuukausia kuurin lopettamisen jälkeen. Ehkä nyt vanhempana Roa pienellä annostuksella voisi hyvinkin auttaa tähän punaisuuteen, kun ihon lähtötilanne on ihan erilainen kuin silloin.
Harkitsen vielä ja kokeilen pehmeämpiä keinoja. Kiva kuulla, että itse löysit avun! :)
- ap
Rozec-geeliä ja auringon välttelyä lääkärin määräyksestä. Sitten kyllästyin ja nykyisin vain pesen naamani oliiviöljysaippualla. Joten kuten pysyy kurissa, bain vähän kukkii toisinaan. Syön myös terveellisesti nykyisin.