Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä opiskella lähihoitajasta sairaanhoitajaksi?

Vierailija
20.05.2006 |

Palkka ei nouse kuin n. 200 e ja työtehtävätkin alkavat lähennellä liikaa toisiaan. Sanotte mitä sanotte.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähärit tekee just samaa työtä kuin mekin - tosin sitten pienemmällä palkalla. Mutta onko järkeä 3.5 vuotta opiskella vaan jotta palkka nousee sen 200e?

Vierailija
2/15 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sijoittuvat työhön kun työhön, esim. sosionomin tehtäviin, kelalle ihan mihin vaan. Kannattaa ehdottomasti lukea itsensä sairaanhoitajaksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliopistollisissa sairaaloissa sairaanhoitajan palkka on n. 400-1000 euroa parempi kuin lähihoitajien/perushoitajien, riippuu missä yksikössä työskentelet

Vierailija
4/15 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta että suotta tuhraa aikansa 3,5 vuotta! Hyöty on minimaalinen. Itse hain lähäriopintojen jälkeen yliopistoon. Kahden lähes samanlaisen tutkinnon hankkiminen peräperää on silkkaa hölmöyttä.

-ap-

Vierailija
5/15 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihan oikeat sairaalat näemmä aikovat päästä koko ajan eroon lähäreistä, ja eihän nykyäänkään ole kuin maks 2lh/15sh, meidän osastoilla ainakaan. Lähärit hoitaa meillä kylvetykset ja kuivittamiset. Tähän mennään koko ajan enemmän.

Vierailija
6/15 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetöntä, lähärihän on jo nähnyt millaista työskentely hoitoallalla on. Itseään saa syyttää jos niin hullu on, että vielä näihin P-hommiin pienellä palkalla kouluttautuu.

Vierailija
7/15 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lähihoitaja ja töissä tk:n vuodeosastolla. Viihdyn työssäni enkä haikaile muualle töihin. Viime syksynä aioin lähteä lukemaan sh:ksi, opiskelupaikankin sain, mutta sitten aloin miettimään, että ei kannata. Samaa hommaa tuo työ on vaikka olis sh, ainoa ero on ettei saa tehdä noita i.v. juttuja, mutta en niitä niin kovin hingukaan, että sen takia viitisin 3,5v. opiskella.

Eriasia on jos haluaa töihin erikoissairaanhoitoon tai vaativampiin töihin, kannattaa ehdottomasti opiskella.

Vierailija
8/15 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisi samalla parempipalkkaisempaa alaa opiskelemaan. -ap-

Vierailija
9/15 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin lähäri vanhainkodissa ja luin sairaanhoitajaksi. palkka nousi huimasti ja nyt olen esimiestehtävissä. teen hoitotyötä muun ohessa, mutta yhtään pyllyä en ole pessyt tai ihmistä suihkuttanut kolmeen vuoteen!!!

Vierailija
10/15 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijäpulan ansiota. Vihdoin.

Vierailija
11/15 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. työhönsä tyytyväinen lähihoitaja

Vierailija
12/15 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimiestehtäviä yms. Mutta jos viihtyy nykyisessä työssään, eikä siinä sairaanhoitajien ja lähäreiden työnkuvat eroa juurikaan, en näe suurtakaan järkeä opiskella 3,5v. parin sadan takia.

Vierailija
13/15 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Joensuussa eläkkeelle jäävien lähihoitajien virat korvataan sairaanhoitajien toimilla.

Jos tietää, että haluaa terveydenhoitoalalle, niin itse kannatan lukio-> sairaanhoitaja-reittiä, enkä lähihoitaja->sairaanhoitaja. Jos taas tietää, että haluaa sairaanhoitajaksi, mutta ei meinaa päästä kouluun sisään, niin voi ensin käydä lähihoitajaksi ja sitten pääsee helpommin lukemaan sairaanhoitajaksi.

Ja tosiaan riippuu missä haluaa työskennellä. Ehkä jos tietää, että haluaa vanhustyöhön, niin voi olla sama onko lähihoitaja vai sh, mutta esim. leikkaussaliinhan ei ole mitään asiaa lähihoitajilla.

Vierailija
14/15 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suoraan putkeen, koska vasta lähäri opintojen lopussa huomasin kiinnostuvani alasta oikeasti ja kyllä työtehtävien mielekkyys ja laaja-alaisuus ovat ihan eri luokkaa sh:na kuin lh:na. Palkka nousi tosiaan vain noin 300¿/kk ja sen jälkeen olen vielä suorittanut yliopistotutkinnon ja palkka taas nousi noin 500¿/kk. Lukiota en ole käynyt,koska ei silloin kiinostanut ja kaikista koulutuksistani olen oikeasti hyötynyt paljon. Lähihoitaja koulutus auttoi tosi paljon sh opinnoissa ja sh amk opinnoista yliopistossa.

Vierailija
15/15 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin amk on hyvä välivaihe sinne ja sh:n työnkuva on paljon laajempi kuin lh:n.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan