Oudoimmat sukulaisesi?
Aloin tuossa vähän aikaa pohtimaan sitä, että omaan sukuuni kuuluu toinen toistaan kummallisempia ihmisiä. Ajattelin, että tähän ketjuun voisi jakaa kertomuksia omista oudoista sukulaisista.
Omaan sukuun kuuluvat mm:
-isotätini ja isosetäni (sisarukset), "naivat" (eivät tietenkään virallisesti) toisensa. Olen tavannut tuon isotätini kerran lapsena, isosetä kuoli jo vuosikymmeniä sitten.
-eräs miespuolinen serkkuni, joka käytti vielä 11-vuotiaana vaippaa 24/7. En tiedä tarkkaan, lopettiko 11-vuotiaana vai ei, sillä seuraavaksi tapasin hänet vasta, kun olimme lähes täysi-ikäisiä. Hänellä taisi olla jonkinlainen virtsankarkailuhäiriö, ihan siis medikaalinen vaiva, mutta lapsena pidin tuota todella kummallisena.
-toinen serkkuni, naispuolinen, kunnon narsisti/sosiopaattitapaus. Aluksi hyvin karismaattinen ja imarteleva ihminen, sitten täyshirviö. On kontrolloinnillaan, kiristämisellään ja manipuloimisellaan saanut kuulemma aikaan jopa useamman itsemurhan. Olen viettänyt jonkin verran aikaa hänen kanssaan, todella kylmä, empatiakyvytön ja sadistinen ihminen (ja näin ajattelin jo ennen kuin kuulin näistä muista jutuista).
-enoni, yritti tappaa lapsensa (ei onnistunut, nykyään vankilassa muista syistä). Tähän ei ollut mitään syytä tai selitystä. Kun tappo ei onnistunut, yritti myydä pojan.
-yksi tädeistäni, ei minkäänlaisia sosiaalisia taitoja. Jos on lähellä, tunkee sisälle kysymättä ja samalla haukkuu sekä minun että kotini kunnon (ja sekä minä, että kotini, ovat perussiistejä :D). Arvostelee laittamaani ruokaa, opiskeluvalintojani, perhevalintojani yms. eli periaatteessa koko elämää. Aluksi loukkaannuin, nykyään en pysty ottamaan vakavasti.
Outoja sukulaisia riittäisi, mutta taidan jättää tämän tähän. Perhe on todellakin pahin.
Kommentit (29)
Eräs sukulaiseni kirjoittelee tänne av:lle jatkuvasti mitä ihmeellisimpiä provoja ja nettikiusaa bloggaajia... Kuvittelee olevansa tosi nokkela ja kielellisesti lahjakas, kirjailijan urasta on haaveillut. Harmi vaan, että on oikeasti todella häiriintynyt ja sekopäinen tapaus. Ollaan yritetty saada pakkohoitoon, muttei millään oteta :( olen huolissani.
Vierailija kirjoitti:
"eräs miespuolinen serkkuni, joka käytti vielä 11-vuotiaana vaippaa 24/7. En tiedä tarkkaan, lopettiko 11-vuotiaana vai ei, sillä seuraavaksi tapasin hänet vasta, kun olimme lähes täysi-ikäisiä. Hänellä taisi olla jonkinlainen virtsankarkailuhäiriö, ihan siis medikaalinen vaiva, mutta lapsena pidin tuota todella kummallisena."
SIIS miten 11v:llä ja vieläpä pojalla voi olla virtsankarkailun ongelmia??
Aika pienessä maailmassa elät.
Äitini oli seksityöntekijä elikä prostituutti ennen syntymääni ja aina siihen asti kun olin seitsemäsluokkalainen. Alussa ihan taloudellisista syistä, mutta pikkulapsivaiheeni jälkeen satunnaisesti lisätienestiä. En tiennyt asiasta mitään (olin aika suojeltu) mutta täysi-ikäistyttyäni äitini kertoi minulle. Oli siis naimisissa isäni kanssa ja kaikkea, isäni tietenkin hyväksyi koska pitää seksityötä työnä kuin työnä. Isäni itse teki sivutöikseen ennen hierontaa ja veti aikuisten jumpparyhmää kasarilla. Ehkä tämän takia olen seksityön laillistamisen puolella.. Isosetäni (äidin puolelta) harrasti metsästystä ja kerran ampui variksen, kyni sen ja teki siitä pataa ja söi sen. Isoisäni (taas äidin puolelta) oli myös metsästjä ja kerran ampui hirven ja paikanpäällä joi tuoretta hirven verta (olen kivenkova vegaani näistä syistä). Isäni äiti pyöritti useampaa miestä vaikka oli naimisissa (hän kertoi minulle nuoruudenseikkailuistaan) ja isänisä oli liikemies, joka pani sihteerinsä raskaaksi, josta minulla on tätipuoli sitten. Isäni ja tätipuoleni ovat ihan ok väleissä. Huhuh onpa mulla outo suku.
Sekopää anoppi, joka on kilahtanut uskoon. Tuputtaa sitä koko ajan, kun ollaan yhteyksissä. Lapsille tyrkyttää uskonnollisia kuvakirjoja, puhuu uskosta ja suuttui, kun ensimmäistä lapsenlastaan ei kastettu. On yrittänyt kastaa häntä jopa salaa.
Mieheni sanoi hänelle suoraan, että jos ei lopeta, niin katkomme välit. Hirvittää mennä pääsiäispäivällisille, kun tietää tasan taas, mistä puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Siskoni - ahneempaa ja kateellisempaa ihmistä saa hakea. (Eikä tietääkseni ole edes Kokoomuslainen.)
Hassua, voisin sanoa omasta siskostani samat.
Tätini, joka ei ollut äidilleni sukua eikä mitenkään tiettävästi diagnosoitu millään mielisairaudella ja oli työssäkäyvä pitkän uran tehnyt ihminen, soitteli äidilleni silloin tällöin. Puhelun alussa jutteli mukavasti ja asiallisesti kunnes yhtäkkiä alkoi aina sättiä ja haukkua äitiäni ja löi luurin korvaan hänelle. Täysin asiatonta oli tuo haukkuminen eikä äidilläni ollut osaa eikä arpaa hänen sättimisiinsä. Tämä tapahtui useasti vuosien aikana. Kummeksuimme tätä kyllä kovasti.
Porvoossa on useinkin!