Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikan virkistyspäivät (aargh!)

Vierailija
05.04.2019 |

Mikä avuksi, kun työpaikan get togetherit sun muut hengennostattajaiset liittyvät aina jotenkin johonkin urheiluun, ja lajit ovat sellaisia, joita en osaa?
Esim. keilailu, biljardi, golf jne. Näihin pitää mennä, sillä poisjääminen ei vaan onnistu ellei ole käytännössä sairaana.
Mutta sitten kun menen, tilanne on se, että jos sanon seuraavani mieluummin vierestä toisten suorituksia, minua pidetään ilonpilaajana ja nössönä. Jos sanon, etten osaa ja en siksi halua, toiset ovat että ”joojoo, ei se niin vakavaa ole, tee nyt vaan”. Kun sitten paljastuu etten oikeasti osaa, toiset suhtautuvat asiaan kuin olisin jokin taakka heidän tiimilleen joka haluaa oikeasti pelata, ja lopulta asiasta tulee vitsi. Millaista on olla esim. keilailutiimistä ainoa jonka jokaikinen pallo menee ränniin?

Minulla on hyvä itsetunto, asia ei ole siitä kiinni, mutta tuntuu typerältä mennä johonkin työkavereiden kanssa vain todistaakseen, että minä en esim. osaa keilata tai osua pingispalloon. Tuntuu yksinkertaisesti epämiellyttävältä olla väkisin altistettuna sellaiselle toiminnalle kaikkien katseen alla, johon en voi tasa-arvoisesti osallistua, ja joka on siksi epämiellyttävää,
Asia olisi tietenkin eri, jos toimintaan sisältyisi opetusta, mutta harvoinpa sitä on.

En ymmärrä miksi näiden puuhapäivien ohjelma ei voisi olla jotain sellaista, johon kaikki voivat osallistua ilman tiettyä lähtötasoa.

Tykkään kyllä liikunnasta, mutta se on enemmän kuntosalilla käyntiä, juoksua jne. ehkä se liittyy jo sitten lapsuudenperheeni kulttuuri ja kaikkea.

Miten te menettelette näissä työpaikan tilaisuuksissa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niihin pakko mennä? :)

Itse en mennyt mihinkään tuommosiin aiemmassa työpaikassa. Ihan vapaaehtoista oli ainakin mun työpaikassa.

Vierailija
2/14 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tapahtuvat useimmiten työajalla. :(

Ap

Vierailija
4/14 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, pelkkää kidutusta. Tekohauskaa. Mutta pakko osallistua.

Vierailija
5/14 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota vakavasti. Jos en osaa niin en osaa. Tai jos joku muu ei osaa niin sitten ei. Pääasia on yhdessäolo.

Vierailija
6/14 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aina satuttanut kropasta osan, jota tarvitaan kyseisessä urheilulla. Venähtänyt ranne on hyvä. :D

Vierailija
7/14 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän niitä pidetään kun suurimman osan mielestä se ei ole edes hauskaa?

Onneksi meidän firmassa ei ole pakko osallistua. Näitä tiimi-iltoja on meillä kerran kuussa, ne menee ketkä haluaa. Eivät ole työaikaa.

Vierailija
8/14 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiriitaista tuollainen käytös. "joojoo, ei ole niin vakavaa" ja sitten menee meloni nenään, kun pelataan niin tosissaan.

Vierailija
9/14 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne tapahtuvat useimmiten työajalla. :(

Ap

Vo ei :'(

Vierailija
10/14 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just vältyin yhdeltä keilauskeikalta. Tosiaan, miksi aina se keilaus?! Ei ikinä mitään ns. normaalia.

Vierailija
11/14 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sinne on pakko mennä, mene. Istut jossain nurkassa, katselet muita, siemailet juomia. Jos joku alkaa urputtaa, sanot, ettet halua tehdä tuollaista ja olet ihan aikuinen ihminen ja osaat itse päättää tekemisistäsi.

Vierailija
12/14 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäydyn itse kaikista noista pois. Vaikka tulisi painetta. Kyllä siinä ura ottaa hittiä, mutta pitää tietää mikä on tärkeää elämässä.

Vierailija
13/14 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa kokeilla sitä, että menet vaan heti mukaan aktiviteettiin, etkä ole moksiskaan vaikket osaisi, ehkä eivät sitten ala valittaa huonoista taidoista.

Vierailija
14/14 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistu vaikka se herättää huomiota. Ne ovat mielestäni palkattomina aina täysin vapaaehtoisia tilaisuuksia. Yleensä sovin noihin iltoihin jotain menoa. Joillekin se on kova paikka kun on joku, joka ei näihin yhteishenkitilaisuuksiin halua osallistua. Mulle ihan sama, mulla on muu elämä tärkeämpää kuin viettää iltaa ihmisten kanssa, joiden kanssa olen vain työkaveri ja joiden kanssa en muuten olisi missään tekemisissä kun nyt vain sen takia että satutaan olemaan samassa työpaikassa. Työaikana tulen hyvin kaikkien kanssa toimeen ja olen yhteistyökykyinen ja auttavainen, mutta vapaa-aikana teen mitä haluan. Minusta ei ole epäaitoon mukahauskanpitoon eikä miellyttämiseen, ei edes vaikka se jossain määrin auttaisi urapolussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän