Miten teillä oireilee pölyallergia?
Miten teillä oireilee pölyallergia, jos olette allergisia huonepölylle?
Imuroin eilen ja jo illalla alkoi tukkoinen olo. Nyt nenä vuotaa ja koko naama tuntuu tukkoiselta ja olen väsynyt.
Olin 3 kk alkuvuodesta siivoojana ja koko sen ajan olin nuhainen. Siellä paikassa oli sisäilmaongelmia. En ole ennen ollut allerginen millekään. Onko vain erikoisen sitkeä tauti vai olenko voinut yhtäkkiä saada allergian? Olen yleensä aika terve. Viime vuonna oli 3 päivän ajan pieni nuha. Nyt olen ollut 3,5 kk flunssainen.
Kommentit (6)
Nuhamaisella tukkoisuudella oireilee, nenä vuotaa, yöllä voi olla hakkaavaa kuivaa yskää.. nyt on kyllä jo katypöly/siitepöly aikakin joten saattavat voimistaa oireita, suosittelen suakin aloittamaan jo allergialääkityksen
Omalla äidillä on tämä tosi pahana, pitää tosiaankin pyyhkiä ja imuroida joka toinen päivä.
Oireilee, ihottumalla,tukkoisuudella ja joskus jopa kasvojen turvotus jne :(
Vierailija kirjoitti:
Omalla äidillä on tämä tosi pahana, pitää tosiaankin pyyhkiä ja imuroida joka toinen päivä.
Allergialääkärin mukaan pölyallergikon ei missään nimessä pitäisi imuroida useammin kuin kerran viikossa (ellei nyt joku lasi räsähdä lattialle), koska imurointi nostattaa pölyä huoneilmaan ja pahentaa allergiaoireita. Ehkä pitäisi vähän tutkia mieluummin ikkunoiden tiiveyttä, ettei huoneeseen pääsisi liikaa pölyä.
Onko sinulla imuri, jossa on Hepa-suodatin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allergialääkärin mukaan pölyallergikon ei missään nimessä pitäisi imuroida useammin kuin kerran viikossa (ellei nyt joku lasi räsähdä lattialle), koska imurointi nostattaa pölyä huoneilmaan ja pahentaa allergiaoireita. Ehkä pitäisi vähän tutkia mieluummin ikkunoiden tiiveyttä, ettei huoneeseen pääsisi liikaa pölyä.
No sekin ja nyt keväällä sitten siitepöly ongelma, ei pahemmin pysty ikkunoita aukomaan jne.
No lääkäriltä saanut ohjeet että pölyt ensin kostealla siivota, ennen kuin imuroi.
Juuri sen takia kun se imuri toden näköisesti pölyttää ympäriinsä.
On lääkityskin käytössä, mitkä usein auttaa joskus taas ei.
Todella pitkän aikaa tämä sairaus häntä vaivannut, ja yrittänyt itse löytää äipälle jotain apuja mutta ei.
Itse olen jo 30-vuotias ja vierestä hommaa katsonut pienestä pitäen.
Ei lemmikkejä tai vastaavaa ole heillä.
Mulla pöly kuivattaa sormenpäät, esim paperitöitä tai muu. Jos vaikka tyhjennän jotain imuroin suodatinta pölystä, sormenpäät halkeilee rikki.