Miksi Ciraf ja Lupilu-merkit eivät kelpaa kirppiksellä?
Eivät laadullisesti yhtään huonompia kuin joku H&M. Miksi nämä lasten vaatteet eivät tee kauppaansa edes 50 sentillä?
Ja ovat ehjiä, puhtaita, vähän pidettyjä. Eli ei mitään kulahtaneita riepuja.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halpaa riepua on niin paljon tyrkyllä, ettei ne meinaa kelvata edes nimellisellä summalla. Mutta onko sulla todellakin niin heikko taloudellinen tilanne, että 50 senttiä per rätti pitäisi saada? Onko se vaivan arvoista?
Minä olen laittanut kiertoon ilmaiseksi, niin säästyy paljolta riesalta. Minulla on parempaakin tekemistä.
En ole koskaan ennen myynyt mitään kirpputorilla. Uteliaisuuttani päätin ottaa viikon kirppispaikan, kun tuota lastenvaatetta on jäänyt pieneksi pari jätesäkillistä. Mutta en tosiaan toiste enää jaksa nähdä vaivaa.
Soitin jo läpi paikkakunnan hyvöntekeväisyyslaitokset, joille voisi viedä. Mikään ei huoli, ellei kyseessä ole merkkivaatteet, joista voi pyytää vähän enemmän. Halpaa tekstiiliä on kuulemma niin paljon varastossa.
Eli kaatopaikalle sitten vaan...
Mitkä ihmeen laitokset?
Jos asut pääkaupunkiseudulla, mene facessa sivuille nimeltä "apua Kohilaan ja lähialueille" ja katso/kysy, mihin vaatteet voi toimittaa, niin takaan että ne menevät hyvään tarkoitukseen etelänaapurin vähävaraisille perheille, joilla on monilla hyvin vaikea tilanne.
Muitakin vastaavia hyväntekeväisyystahoja on, jotka keräävät vaatetta ja tarviketta vietäväksi sinne, jossa tarve on kova.
En asu pk-seudulla. Paikallinen SPR-kirpputori ei ota vastaan tällä hetkellä. Ei myöskään Hope eikä diakonia. Kuulemma liikaa lajittelematonta vaatetus heillä nyt varastossa.
Vierailija kirjoitti:
Halpaa riepua on niin paljon tyrkyllä, ettei ne meinaa kelvata edes nimellisellä summalla. Mutta onko sulla todellakin niin heikko taloudellinen tilanne, että 50 senttiä per rätti pitäisi saada? Onko se vaivan arvoista?
Minä olen laittanut kiertoon ilmaiseksi, niin säästyy paljolta riesalta. Minulla on parempaakin tekemistä.
Juuri näin! Itsekin vien kaiken ylimääräiset kierrätyskeskukseen, romut, vaatteet u name it ilmaiseksi. Niistä pääsee samantien eroon.
Mää jaksa jonkun satasen tai parin takia notkua vkloppua jossain kirppiksellä, vaan lähden mielummin vaikka kalaan. (sitten niitä kamoja pitäisi vielä raahata takaisin kotiinkin, mitkä ei ole kelvanneet)
Sinccis
Meillä on ollut lupiluja muutamia. Kaikki, paitsi yhdet housut, on pesussa nopeasti haalistuneet, nyppyyntyneet tai kuvat lähteneet niin rumiksi ettei viitsi enää käyttää. Siksi en viitsi edes uusia kirpparilla ostaa, kun joutaa kuitenkin roskiin jossain vaiheessa heittämään.
Ciraf taas on ihan hyvälaatuista, osa tosin on kumman leveää mallia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ennen myynyt mitään kirpputorilla. Uteliaisuuttani päätin ottaa viikon kirppispaikan, kun tuota lastenvaatetta on jäänyt pieneksi pari jätesäkillistä. Mutta en tosiaan toiste enää jaksa nähdä vaivaa.
Soitin jo läpi paikkakunnan hyvöntekeväisyyslaitokset, joille voisi viedä. Mikään ei huoli, ellei kyseessä ole merkkivaatteet, joista voi pyytää vähän enemmän. Halpaa tekstiiliä on kuulemma niin paljon varastossa.
Mitkä ihmeen laitokset?
Jos asut pääkaupunkiseudulla, mene facessa sivuille nimeltä "apua Kohilaan ja lähialueille" ja katso/kysy, mihin vaatteet voi toimittaa, niin takaan että ne menevät hyvään tarkoitukseen etelänaapurin vähävaraisille perheille, joilla on monilla hyvin vaikea tilanne.
Muitakin vastaavia hyväntekeväisyystahoja on, jotka keräävät vaatetta ja tarviketta vietäväksi sinne, jossa tarve on kova.En asu pk-seudulla. Paikallinen SPR-kirpputori ei ota vastaan tällä hetkellä. Ei myöskään Hope eikä diakonia. Kuulemma liikaa lajittelematonta vaatetus heillä nyt varastossa.
Työnnä johonkin Uffin lootaan. Problem solved.
Sinccis
Rodinit yms Torille tai Faceen viedään käsistä vaikka reikäkin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut lupiluja muutamia. Kaikki, paitsi yhdet housut, on pesussa nopeasti haalistuneet, nyppyyntyneet tai kuvat lähteneet niin rumiksi ettei viitsi enää käyttää. Siksi en viitsi edes uusia kirpparilla ostaa, kun joutaa kuitenkin roskiin jossain vaiheessa heittämään.
Ciraf taas on ihan hyvälaatuista, osa tosin on kumman leveää mallia.
Siksi meillä onkin lähes käyttämättömiä Cirafin vaatteita, kun ne on olleet voimalle lapselle liian leveitä ja lahkeet lyhyitä. Mummot ja mammat meille noita kantaneet, kun on saanut niin söpöä lastenvastetta niin halvalla...
Mutta kai nyt jollakin on pyöreämpiä ja lyhytjalkaisempia vauvoja ja taaperoita?
Vauvanvaatetta voi tarjota myös (ilmaiseksi) seurakuntaan, ensikoti on, turvakotiin jne. Myös sairaalaan tai neuvolaan.
Vierailija kirjoitti:
Vauvanvaatetta voi tarjota myös (ilmaiseksi) seurakuntaan, ensikoti on, turvakotiin jne. Myös sairaalaan tai neuvolaan.
Seurakunta ei ota, sairaala ei ota eikä neuvola. Neuvomalla ei ole henkilökuntaa eikä tiloja vaatteita säilyttämään, seurakunnalla on vaatetta liikaa varastossa, sairaala ei huoli. Ensikotia en ole kokeillut.
Paikalliseen perhekerhon vein laatikollisen, pyysivät hakemaan pois, pari vaatetta oli kelvannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ihmeen laitokset?
Muitakin vastaavia hyväntekeväisyystahoja on, jotka keräävät vaatetta ja tarviketta vietäväksi sinne, jossa tarve on kova.En asu pk-seudulla. Paikallinen SPR-kirpputori ei ota vastaan tällä hetkellä. Ei myöskään Hope eikä diakonia. Kuulemma liikaa lajittelematonta vaatetus heillä nyt varastossa.
Työnnä johonkin Uffin lootaan. Problem solved.
Sinccis
Juuri näin. Uffaffaa ottaa lastenvaatteita ja myy hyväkuntoiset myymälässään.
Lähes joka paikkakunnalla on vähintään yksi annetaan- tai roskalavaryhmä facessa. Sinne vaan tarjoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vaan kumma, kun KappAhlin Newbie-body, josta oli jo tummasta kankaasta värikin vähän lähtenyt ja muutenkin oli niin räsy, että ensin en edes ajatellut viedä myyntiin, lähti heti 4 eurolla.
Vierestä Lupilu-body, joka oli selitettynä yhä kuin uusi, ei kelvannut edes 50 sentillä.
Newbie on kuumaa kamaa facebook-kirppiksillä. Mammat huutaa kilpaa jopa suuremmalla hinnalla kuin alunperin maksanut 😅 Romanttiset kukkakuosit ja röyhelöpyllyt on pop.
No voikaapa mulle Newbie FB-kirppis. Meillä on niitä vielä varastossa viime ja edellisvuoden takaisia vaatteita, en jaksanut kaikkea alkaa tuonne kirppikselle silittää.
Ainakin Villis lastenkirppis koko suomi ja pikkutyttöjen vaatekirppis -ryhmissä nämä menee kuumille kiville. Näköjään on myös oma newbie kirppiksensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vaan kumma, kun KappAhlin Newbie-body, josta oli jo tummasta kankaasta värikin vähän lähtenyt ja muutenkin oli niin räsy, että ensin en edes ajatellut viedä myyntiin, lähti heti 4 eurolla.
Vierestä Lupilu-body, joka oli selitettynä yhä kuin uusi, ei kelvannut edes 50 sentillä.
Newbie on kuumaa kamaa facebook-kirppiksillä. Mammat huutaa kilpaa jopa suuremmalla hinnalla kuin alunperin maksanut 😅 Romanttiset kukkakuosit ja röyhelöpyllyt on pop.
No voikaapa mulle Newbie FB-kirppis. Meillä on niitä vielä varastossa viime ja edellisvuoden takaisia vaatteita, en jaksanut kaikkea alkaa tuonne kirppikselle silittää.
Ainakin Villis lastenkirppis koko suomi ja pikkutyttöjen vaatekirppis -ryhmissä nämä menee kuumille kiville. Näköjään on myös oma newbie kirppiksensä.
Kiitos! Taidan laittaa tuonne. Mulla on varmaan 6 settiä, esim body+pöksyt+hame eri kokoja.
Täytyy iskeä osa vaatteista samaan kassiin ja laittaa tuollaiseen annetaan-ryhmään. Tosin just työkaveri sanoi, että ei heidän vaatteet kelpaa ilmaiseksikaan. Mutta heillä 2 poikaa ja vaatteista osa tullut jo sukulaisilta käytettynä. Mulla yksi tyttö ja vaatteet ostettu uutena. Eli heidän vaatteet ehkä kuluneempia.
Vierailija kirjoitti:
Ikinä kuullukkaan.
N25
Ylläri, teinit on niin pöljiä
Ottaa ne laput pois, niin kauppa käy. Lidlin vaatteethaan on usein ihan hyvälaatuisia, usein parempia kuin H&M tai KappAhl.
Noi ei musta usein ole kovin kivannäköisiä. Newbiella taas on paljon kivoja vaatteita. Ne röyhelöperseet menee överiksi, mutta muuten.
Harmi, ap, ettei minulla ole vielä lapsia. Mielelläni ostaisin kerralla säkillisen käytettyjä lastenvaatteita. Emme mieheni kanssa ole mitenkään merkkitietoisia ja kunhan vain on hyvännäköiset vaatteet päällä. Kirppareilla käymme silloin tällöin ja yleensä joku vaatekappale tarttuu mukaan. Lapsia hankimme ehkä muutaman vuoden päästä, emmekä ajatelleet tuhlata satasia vaatteisiin, joista lapset kasvavat hetkessä ulos.
Monella on isompi tarve vanhaan Mersuun kuin upouuteen Skodaan. Merkki leimaa käyttäjäänsä. Kummallista tää nykymeno. Itse ostan melkein kaikki lastenvaatteet Lidlestä, Prismasta, HM:stä, Lindexiltä. Ameriikan matkoilta ostetaan sitten lapsille merkkikamppeet.
Oikeastaan aika sama, mitä minkämerkkisiä retkuja sitä päälleen pistää, kunhan ovat sieviä ja yhteensopivia eikä loppuunkuluneita.
Meillä on joku kirpparilta ostettu Cirafin collegepaita vielä printtikuviolla, ja mielestäni on vieläkin ihan hyväkuntoinen. Printti toki oli jo ostaessa vähän halkeillut, mutta kangas on jämäkkää ja nukatonta.
Jotkut lahjana saadut Lupilut on myös ihan kohtalaisessa kunnossa, legginsseiksi. Ollaan me ihan merkkikamojakin saatu polvesta reikäiseksi.