Uskovaisen pitää olla kaunis, hoikka ja vähintään menestyneen näköinen
Mielummin oikeasti elämässä menestynyt. Tämän opin aikoinaan helluntailaisten kokouksissa käydessä.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa, minä en saanut. Vaikka olen nuorena myös helluntaiseurakuntaan kuulunut. Sain oppia, että Pyhä Henki tekee työtään ihmisissä, kussakin omalla tavallaan ja ajallaan.
Ja tietysti Pyhän Hengen työ on hyvää.
Sitten et katsonut millaisia ihmisiä siellä käy. Aina hyvät vaatteet yms.
Tuollaisen kuvan hellareista saa tämänkin videon perusteella.
Tosi yleistä tuo, että pitää ulospäin näyttää kaikin puolin nuhteettomalta ja täydelliseltä. Elää sellaista kulissielämää.
Vierailija kirjoitti:
Tosi yleistä tuo, että pitää ulospäin näyttää kaikin puolin nuhteettomalta ja täydelliseltä. Elää sellaista kulissielämää.
Juu esim työtön ja uskovainen äitini piti aina huolen siitä että oli hoikka, hiukset hyvin ja kaunis mekko. Työtön isäni kulki kokouksissa puku päällä.
Itselläni on kokemusta vain esikoislestadiolaisista mutta allekirjoitan tämän. On myös hienot kodit ja autot.
Samoin nuorten hellarinaisten Instagrameissa, kaikki ulkoinen on vimpanpäälle, vaatteet, kodit, lapset jne.
Missä olis hellarinaisten ig tilejä?
Oikeasti uskovaisen pitäisi vapautua harhoistaan. Sitten ei tarvitsisi murehtia seurakuntalaisten ulkoista olemusta.
Sama vanhoillislestadiolaisilla. Mihinkään muualle kuin seuroihin meneminen ei aiheuta samanlaisia vaate- ja itsetunto-ongelmia.
Uskonnoissa nyt on pitkälti muutenkin kyse siitä, kuka suorittaa parhaiten ja on muita parempi.
Jotka odottavat pelkästään ihmeitä, he ovat pilkkaajia.
Siisti pukeutuminen on kohteliaisuutta.
Ai jaa, minä en saanut. Vaikka olen nuorena myös helluntaiseurakuntaan kuulunut. Sain oppia, että Pyhä Henki tekee työtään ihmisissä, kussakin omalla tavallaan ja ajallaan.
Ja tietysti Pyhän Hengen työ on hyvää.