Puhun nykyisin suomea vain töissä ja sukulaisteni kanssa
Muuten puhun lähinnä englantia. Vapaalla ei ole oikein muuta tekemistä, niin tulee lähinnä pelattua ja juoruttua pelikavereiden kanssa. Nyt huomasin ajattelevanikin englanniksi.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Jotain nettipeliäkö?
Nojoo. Ei ole parisuhdettakaan enää, niin eipä mulla oikein muuta tekemistä ole.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nojoo. Ei ole parisuhdettakaan enää, niin eipä mulla oikein muuta tekemistä ole.
Ap
Eikö edes tämä kaunis kevät saa sinua piristymään? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEikö edes tämä kaunis kevät saa sinua piristymään? :)
Katotaan sitten, kun lämmöt on siinä 20 asteessa :D
Ap
Onnekas olet, kun ei tarvitse englantia puhua töissä. Tai kun menet asiakkaana ravintolaan, kahvilaan, vaatekauppaan, niin sielläkin ”In English, please!”
Mäkin katselen nykyisin lähes valtaosin englanninkielisiä you tube -videoita. Vaikka olen lukenut vain C-englannin, minkä takia sanavarastoni on aina ollut heikohko, tai ainakin huonompi kuin A-englannin lukijoiden. Niin nykyisin ymmärän ilman tekstityksiä englantia niin hyvin, ettei ole häiritsevää seurata niitä, vaikkei tosiaan tekstityksiä olekaan. Toki kielikin on sieltä helpoimmasta päästä, ei yläluokan englantia tms brittiläistä laatudraamaa :D Mutta on se kiva silti. Ja koen, että siinä hieman kielitaitokin kehittyy. Ainakin kuullun ymmärtäminen. Katsoin sen Leaving Neverland -dokumentinkin ensin tubesta ilman tekstityksiä, ja ymmärsin kyllä kaiken. Harmi, että suomiversio oli lyhennelty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No sitä saadaan vielä odottaa. ;)
Oliko apn pointti yksinäisyys vai englanninkielen käyttö?
Vierailija kirjoitti:
Onnekas olet, kun ei tarvitse englantia puhua töissä. Tai kun menet asiakkaana ravintolaan, kahvilaan, vaatekauppaan, niin sielläkin ”In English, please!”
No menishän se sielläkin samalla vaivalla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo sitä saadaan vielä odottaa. ;)
Jep. Kylmä vain masentaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No menishän se sielläkin samalla vaivalla.
Ap
Katellaan sitten kun englanti on meidän vieras kieli. Siihen saakka tollaset jutut ihan hv.
Piti kirjoittaa, ”kun suomi on meidän vieras kieli.”