Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi kuinka haluaisin asua omakotitalossa

Vierailija
08.02.2026 |

Toteutuisipa joskus toiveeni

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se ei onnistuisi? Niitäkin saa vuokralle, jos se on siitä kiinni.

Vierailija
2/16 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin. Takka vain lämpimäksi ja siitä lämpöä joka paikkaan. Totuus on kuitenkin se että jos ei ole säköpatterita joka paikassa niin lämpö on nurkissa, ikkunoiden kohdalla ja lattialla yleisesti alle normin. Se taas johtaa siihen että kun ilmastointia ei ole niin kosteus tiivistyy niin sisä kuin ulkopuolellakin kylmimpään kohtaan jonka voi todeta 3e mittarillakin. Tämä johtaa homeen kasvuun joka ei katoa koskaan ei siis ikinä. Kun se alkaa niin talo on purkukuntoinen. AAMEN sanoi SARI (KRISTILLISET) kun alkoi köyhilä viemään viimeisetkin. No viisas eroaa kirkosta ja ostaa ruokaa S-marketista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on vaivaa sellaisesta. Oletko sitä ajatellut?

Vierailija
4/16 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinkkunainen eikä se tule koskaan muuttumaan, mutta haluaisin asua siitä huolimatta omakotitalossa. Tiedän, että varmaan vaikeaa tehdä kaikki lumityöt ja muut hommat...

Vierailija
5/16 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaisi hoitaa mitään öljyhommia.

Vierailija
6/16 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä samaahan sä täällä olet jankuttanut jo vuosia, täysin tuntemattomille.

Vierailija
7/16 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas, Valiskin on herännyt😄 

Vierailija
8/16 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisit ja mitä vikaa nykyisessä asunnossa on?

Vierailija
9/16 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en asu siinä Avotakka-kodissa vaan tylsässä 110m2 kasaritalossa, jonka pinnat on uusittu 15 vuotta sitten viimeksi. Eihän tämä mikään edustuskoti tule ja moni huutaisi "hyi" monista asioista. Kuten vaikka siitä, että toinen vessanpytty on pesuhuoneessa. Jotkuthan pitää sitä pöyristyttävänä, että pytty on pesuhuoneessa. Mutta tämä on kotini, tässä on paljon rahaa kiinni (asutaan Tampereella eli aika kallista aluetta) ja en menisi kerrostaloon. Tykkään vapaudestani. 

Tiedän, että jotkut ei välitä omakotitaloista ja joillekin taas sen talon pitää olla se huikea ja uusi talo korkeine tiloineen tai ylipäätään edustaa uudempaa tyyliä. Mulle tämä tumma tiilitalo aumakatolla riittää. En kykene parempaan taloudellisesti ja tämä on ehdottomasti parempi kuin kerrostalo ja halvempi asuakin. 

Vierailija
10/16 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sinkkunainen eikä se tule koskaan muuttumaan, mutta haluaisin asua siitä huolimatta omakotitalossa. Tiedän, että varmaan vaikeaa tehdä kaikki lumityöt ja muut hommat...

Mä olen sinkkunainen ja asun yksin omakotitalossa. Lumen lykkimisen olen ulkoistanut. Tänä vuonna ei ole kyllä tullut niin paljoa lunta, että olisi pihaa tarvinnut traktorilla lykkiä. Nurmikon leikkaan itse.

Ahdistaisi asua kerros- tai rivitalossa.

Vierailija
11/16 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni ok-talo sopisi noidanmökiksi, vaikken noita olekaan.

Vierailija
12/16 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vapaasti vaan ei sitä kukaan kiellä. Onko käynyt mielessä että kaikki ikääntyvät ja kuolevat pois? Mittaa nyt ensiksi se kosteus ihan joka paikasta ja onko eristykset kuten määräyksissä sanotaan tai onko kivijlka salaojitettu jnejne. Veikkaan että vaikka kuinka olet miettinyt niin purkukuntoisena se menee eli tontin hinnalla. Ei elämän tarkoitus ole omakotitalo ja jos sellaisessa ei ole asunut niin on myös naapurit. Ennen asuttiin kun oli tonttia ja ryytimaat. Nyt se on täyttä huluutta. Koeta myydä se pois ja odota soyttoa kun kuntotutkimus kestää 1vk ja välittäjillä ei ole vastuuta. Esimerkkejä löytyy. Hyviä unia

Vierailija
13/16 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettinyt, kuka hoitaa pihan/ puutarhan, kesät, talvet? Kuka kiipeää katolle, jos sellainen tilanne tulee? Lämmitys? Tiemaksut, sun muut? Kaikkien kivojen juttujen lisäksi on liuta niitä ei niin mukavia. Toki saa haaveilla, mikäs siinä. 

Vierailija
14/16 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä luulet tietäväsi?

Olen asunut enimmän osan elämästäni omakotitalossa, joten mitäpä itse luulet pösilö?

Vierailija
15/16 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietää, ei siis luule ja kuvittele pystyvänsä hoitamaan tuollaiseen liittyvät kustannus- sekä muut käytännön asiat, niin siitä vaan! mikä/kuka estää?

Vierailija
16/16 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko miettinyt, kuka hoitaa pihan/ puutarhan, kesät, talvet? Kuka kiipeää katolle, jos sellainen tilanne tulee? Lämmitys? Tiemaksut, sun muut? Kaikkien kivojen juttujen lisäksi on liuta niitä ei niin mukavia. Toki saa haaveilla, mikäs siinä. 

Alapeukku taitaa taatusti olla ap:n. Pian taas kommentoi, että; Aina täällä vaan latistetaan! Kun hänelle yritetään antaa realistisia neuvoja.