En tiedä kauanko enää jaksan tätä kestävää elämäntapaa!
Neuvokaa muut, jotka olette olleet samassa tilanteessa.
Meillä on kolme pientä lasta. Minä olen kotona.
Mies on töissä ja tekee väitöskirjaa.
Surettaa, että lapsille ei jää aikaa, kun kaikki menee tähän helvetin näpertelyyn ettei vaan tulisi jätettä. Mitään ei voi ostaa miettimättä pakkauksia, hiilijalanjälkiä ym.
Tarkoitus oli, että jäisi enemmän aikaa lapsille ja toisillemme kun luovutaan turhasta kukutuksesta. Mutta ei se niin mene. Seison hellan ääressä kaiket päivät keittämässä jotain tai teen saippuaa tai deodoranttia. Pesen vaippoja ja kuukautissiteitä etikalla ja rasputan sitä hiton deodoranttia miehen paidan kainaloista.
Olisi pitänyt jo alkaa idättää siemeniä puutarhaa varten ja käydä keräämässä hevosenkakkaa polun varresta.
Minua itkettää ja melkein räjähdän kun ajattelen miten ihmiset käy lentämässä ja ravintoloissa ja käyttää kertakäyttösiteitä kun mulla puuvillalaput falskaa.
Miksei ihmiset oikeasti välitä ilmastonmuutoksesta. Musta tuntuu et me tehdään tätä ihan turhaan.
Kommentit (17)
- osta saippuat -> miten teet sitä muka itse ekologisemmin?
- käytä kuukuppia
- lapsista joku osannee jo potallekin -> jos ei, niin aika siirtyä
- luovu deodorantista kokonaan -> mihin sitä kotona tarvitset?
- kotiviljely ei ole noin vaikeaa. tai riippuu mitä meinaatte kasvattaa...
- hae lannoitteet suoraan hevostilalta
Ja muita ihmisiä et voi muuttaa, ainoa mihin voit vaikuttaa on omaan itseesi. Jos muut lentää ja ajelee autolla lähikauppaan ostamaan kolmeen kertaan muovitettua sapuskaa (= esim. pakastevihannespussi, jonka kassa pakkaa pikku pussiin joka sujautetaan muovipussiin), et voi tehdä sille mitään.
- ota rennommin, niin ei ala ahdistaa mikään.
Hei laita vielä se toinen osa missä oli pulsaattoripesukone, se oli aivan hillittömän hauska! :D
Varmaan provo, mutta siis olet tehnyt 3 muksua tähän ylikansoitettuun maailmaan ja nyt luulet voivasi hyvittää tämän tekemällä itse deodoranttia ja saippuaa?
Varmaan provo, mutta siis olet tehnyt 3 muksua tähän ylikansoitettuun maailmaan ja nyt luulet voivasi hyvittää tämän tekemällä itse deodoranttia ja saippuaa?
Jaa, kyllä minulle riittää ekoteoksi luonnonkosmetiikka, tuotteiden vähentäminen ja yleensäkin kulutuksen pienentäminen. Välillä kyllä ihmettelen itsekin, että miksi, kun niin harva muu haluaa osallistua synnyttämättömyystalkoisiin. Ei minulle niin väliä ole, onko ihmiskuntaa edes olemassa 2100-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, kyllä minulle riittää ekoteoksi luonnonkosmetiikka, tuotteiden vähentäminen ja yleensäkin kulutuksen pienentäminen. Välillä kyllä ihmettelen itsekin, että miksi, kun niin harva muu haluaa osallistua synnyttämättömyystalkoisiin. Ei minulle niin väliä ole, onko ihmiskuntaa edes olemassa 2100-luvulla.
Sepä. Ajattelen tulevia sukupolvia yhtä vähän, kuin tulevat sukupolvet tulevat ajattelemaan minua. Eli en lainkaan.
Miksi otat harteillesi taakan, joka on selvästi liian raskas kannettavaksi? Älä mene muiden propagandan ja hössötyksen mukana. Sano duoraan miehellesi, että nyt tämä pelleily loppuu. Sinä ja lapsesi ovat nyt tärjeimmät. Nauti tästä ajasta, jota et saa takaisin!
No ainakin saat nyt huoletta ostaa muovipusseja kun käyt kaupassa ;D
Vierailija kirjoitti:
Ap. Annapa mulle kivasaippuanvalmistus ohje
En ole ap mutta tässä minun käyttämä ohje ekosaippuan valmistukseen:
https://joosoap.wordpress.com/making/ekologisen-saippuan-valmistus-kayt…
Ja jaksamista ap:lle! Älä lannistu, olet oikeallavpolulla! Kohta tulee ihana kevät ja kaikki taas hymyilee.
Onko tässä kyse myös siitä, että teillä ei ole rahaa? Hevosen lannasta saattaa joutua jopa maksamaan kuten myös saippuasta, pesuaineista ja dödöstä aika paljon enemmän eko-tuotteina. Ja tosiaan ekofasistin biachina voi olla raskasta. 😂
mä en ole ihan varma, onko lipeäsaippuan valmistaminen kovin ekologista vaikka loppuvaiheen tekisi kotonakin.
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei ole ylikansoitettu, meillä on tilaa (suomalaisille). Monia muita on maailmassa ihan liikaa, mutta asiaa ei ratkaista vähentämällä suomalaisten määrää. Eihän kehokaan pääse tehokkaammin eroon viruksista vähentämällä valkosolujen määrää. Lisää valkosoluja, vähemmän viruksia!
Opettele käyttämään uunia, sillä saat huomattavasti ekologisemmin ruokaa kuin liedellä.