Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin, niin väsynyt. Yksin kotona kahden lapsen kanssa.

Vierailija
03.04.2019 |

Seurana 3kk vanha vauva sekä 4-vuotias. Vauva valvoo yöt, isompi päivät. Minä en oikein ehdi nukkua missään välissä. Viikko tätä takana ja toinen viikko edessä, mies pitkällä työmatkalla.

Hatunnosto teille, jotka teette tätä jatkuvasti. Vinkkejä minulle?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on minulle arkea. Tosin lapset ovat nyt jo isompia. Kun he olivat pienempiä meillä oli au pair apuna. Toki jos tuo on kertaluontoinen työreissu niin ei ehkä ole jatkuvalle avulle tarvetta. Sukulaiset apuun?

Vierailija
2/33 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän 2 viikkoa menee jos se ei ole jatkuvaa. Kun mies tulee kotiin niin läpsystä vaihto ja sinä lähdet hetkeksi hotelliin nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran 7 viikkoa putkeen. Teen myös kotona töitä lastenhoidon ohella. Oltiin just sairaatettu sikainfluenssa. Ja meillä on koira. Luminen talvi joten lumityöt sitten vielä lisähaaste.

Viimeisenä iltana ennen miehen tuloa hain videvuokraamosta 7 leffaa, istutin lapset katsomaan niitä pesään keskelle olkkaria. Siinä torkuin sinne seuraavan aamun aamupäivään, ertä mies tuli. Ja nukuin kaksi vuorokautta putkeen.

Ei ikinä enää!

Vierailija
4/33 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on minulle arkea. Tosin lapset ovat nyt jo isompia. Kun he olivat pienempiä meillä oli au pair apuna. Toki jos tuo on kertaluontoinen työreissu niin ei ehkä ole jatkuvalle avulle tarvetta. Sukulaiset apuun?

Onneksi on harvinaisia nämä reissut, tämä on vasta toinen reissu isomman lapsen syntymän jälkeen. Sukulaiset ovat valitettavasti töissäkäyviä ihmisiä ja asuvat sen verran kaukana ettei kehtaa pyytää heitä työpäivien jälkeen apuun tänne asti. Ap

Vierailija
5/33 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän 2 viikkoa menee jos se ei ole jatkuvaa. Kun mies tulee kotiin niin läpsystä vaihto ja sinä lähdet hetkeksi hotelliin nukkumaan.

Läpsystä vaihto on suunnitelmissa, mutta suuntaan nukkumaan tuonne makuuhuoneeseen, vauvasta ei kärsi imettämisen vuoksi olla kauaa erossa. En malta odottaa :D Ap

Vierailija
6/33 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi tarhaan ja nukut pöikkärit aina kun pienempi nukkuu.

Vierailija
7/33 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran 7 viikkoa putkeen. Teen myös kotona töitä lastenhoidon ohella. Oltiin just sairaatettu sikainfluenssa. Ja meillä on koira. Luminen talvi joten lumityöt sitten vielä lisähaaste.

Viimeisenä iltana ennen miehen tuloa hain videvuokraamosta 7 leffaa, istutin lapset katsomaan niitä pesään keskelle olkkaria. Siinä torkuin sinne seuraavan aamun aamupäivään, ertä mies tuli. Ja nukuin kaksi vuorokautta putkeen.

Ei ikinä enää!

Huhhuh. Ehkä pitää nyt vain ajatella että oma tilanne voisi olla paljon pahempikin. Ap

Vierailija
8/33 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi muahahahah

Vierailija
9/33 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. No, mitä haluat suositukseksi? Erotkaa ja jakakaa lapset tasan, tai viikko-viikko? Hanki kotiapua? Oikeasti, jos sinulla on ukko maksamassa viulut, et ole yksin. Sinä vain haluat valittaa täysin tavallisesta tilanteesta. En ymmärrä mitä tällaisilla avauksilla haetaan - katso minua, sääli minua, vaikka olenkin aika etuoikeutettu?

Vierailija
10/33 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isompi tarhaan ja nukut pöikkärit aina kun pienempi nukkuu.

Isompi käy vain kerhossa 2 kertaa viikossa ja nyt on juuri jäänyt kerhoilu välistä kun on ollut niin nuhainen lapsi. Huonoa tuuria! Ap

Vierailija
11/33 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. No, mitä haluat suositukseksi? Erotkaa ja jakakaa lapset tasan, tai viikko-viikko? Hanki kotiapua? Oikeasti, jos sinulla on ukko maksamassa viulut, et ole yksin. Sinä vain haluat valittaa täysin tavallisesta tilanteesta. En ymmärrä mitä tällaisilla avauksilla haetaan - katso minua, sääli minua, vaikka olenkin aika etuoikeutettu?

Kysyin vain vinkkejä ihmisiltä, jotka ovat tämän kokeneet aiemminkin. Pahoittelut jos loukkasin. Ap

Vierailija
12/33 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ikäero kun meidän lapsilla ja mies reissuhommissa. Hyvin meni vaikka väsyttikin välillä. Varsinkin kun pari koiraa lisänä oli tuolloin.

Vanhempi lapsista ei nukkunut edes päiväunia enää tuossa iässä. Pakko oli välillä pienemmän nukkuessa laittaa piirrettyjä isommalle ja mennä sohvalle viereen hetkeksi nukkumaan. Uni tosin koiranunta, ja oltiin sovittu että yksin ei lähdetä mihinkään vaan herättää jos jotain on vailla ja heräsinkin helposti. Lapset meillä ovat onneksi olleet helppoja.

Tsemppiä, kyllä se siitä!

Vierailija
13/33 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on kotona aina 3 viikkoa ja sitten poissa 4 viikkoa. Tämä on tosin meille arkea joten meillä on käytössä sellaisia apukeinoja, joihin ei ole järkeä turvautua vain parin viikon vuoksi.

Minun pelastukseni ovat siis olleet ihana au pair ja siivouspalvelu. Olen siis pystynyt itse käymään normaalisti töissä ja jopa harrastamaan välillä.

Vierailija
14/33 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita selvitä. Tiedän mitä tuo on ja se on perseestä. Auttoi paljon kun vauva kasvoi sen verran että pystyi olemaan edes vähän vuorovaikutuksessa esikoisen kanssa, viihdyttivät toisiaan edes pieniä hetkiä.

Koita keksiä päiviin täytettä niin aika menee nopeasti. Paljon ulkoilua niin esikoinen nukahtaa illalla helposti. Nyt kevättä kohden helpottaa vähän vauvankin kanssa ulkoilu. Kauppaan, perhekerhoihin, kirjastoihin, minne vaan!

Vierailija
15/33 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen työtä, jossa on vuoden joka neljänneksellä 2-3 viikon työmatka. Noina viikkoina mies soittaa yleensä apuun joko oman äitinsä tai minun isäni. Meidän perheen aikataulut ei pyöri oikein yhdellä aikuisella.

Vierailija
16/33 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nukkumaan nyt!

Vierailija
17/33 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä ystävää jokin päivä viemään lapset pariksi tunniksi ulkoilemaan ja nuku sillä välin. Helpota arkea ruuanlaiton ja siivouksen suhteen. Laita isommalle lapselle pikku kakkonen pyörimään ja torku vieressä tunti vauvan kanssa. Menkää yhdeksi yöksi viikonloppuna sukulaiselle joka voi katsoa isompaa aamun jotta voit nukkua pitkään vauvan kanssa.

Vierailija
18/33 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva viereen yöksi ja tissi suuhun, saatte hyvällä tuurilla nukutuksi.

Vierailija
19/33 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene nukkumaan nyt!

Vauvalla tässä juuri iltatankkaus meneillään, yleensä sitten torkahtaa hetken ja sen jälkeen on kärttyisenä. "Kunnon" unille rauhoitutaan 2 maissa aamuyöllä ja nukutaan 2-3 tuntia, sitten maitoa ja kärttyisyyttä. Ja siinä kohtaa esikoinen jo pian heräilee. Usein ajattelen että parempi olla enää nukahtamatta vaan viettää puolisen tuntia sitä kuuluisaa omaa aikaa. Ap

Vierailija
20/33 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Itse kanssa tein niin että vauvan nukkuessa pistin taaperon katsomaan telkkua, ja itse otin päikkärit sohvalla siinä vieressä. Sellaista koiran unta mutta helpotti oloa kuitenkin. Kunnan kotipalvelu voisi auttaa seuraavan kerran kun miehelläsi on työmatka. Niillä on usein viikkojen jonot joten tähän hätään ne ei kyllä ehdi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi