Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko huomanneet, että palstalta poistetaan kaikki MALTILLISET kommentit tietyistä asioista?

Vierailija
03.04.2019 |

Olen huomannut tämän omalla kohdalla pari kertaa, kun olen keskustelevaan tyyliin peräänkuuluttanut avoimuutta m-/m-keskusteluun. Mielestäni kustannuksista pitäisi käydä yhteiskunnallista keskustelua siten, että todelliset luvut olisivat tiedossa. Näin voisimme myös pyrkiä kohdistamaan varat niin, että pystyisimme auttamaan mahdollisimman monia todellisessa hädässä olevia. Juuri niitä paljon puhuttuja naisia, lapsia ja muusta syystä heikompia, joiden puolella sympatiamme yleensäkin on. Miksei nyt? Ihmettelin myös sitä, kuinka sama ihminen voi olla ensin huolissaan ilmastosta, ja sen jälkeen pitää hyvänä ratkaisuna valtavien ihmismassojen siirtymistä pohjoiselle pallonpuoliskolle, jossa asuminen jo talojen lämmittämisen vuoksi kuormittaa maapalloa eniten.

Kirjoitin tästä asiasta eilen kahteen eri keskusteluun suunnilleen kuten äsken. Toista kommenttia ei julkaistu ikinä ja toinen poistettiin vartissa. Samaan aikaan palstalla hillui tuntikausia joku Aatu H:n ihailija, joka kertoi näkemyksiään eri kansanryhmistä. Samoin muutama oikeinkirjoitushäiriöinen perus-ihminen laukoi sarjatulella mielipiteitään.

Tästä nousee esiin ikävä skenaario. Tällä palstalla halutaan siis julkistaa vain joko täysin kritiikittömästi m-/muu tt oon suhtautuvien näkemyksiä, tai näiden lisäksi valikoiden mahdollisimman typeriä ja lapsellisia vastapuolen kommentteja.

Tällöin muodostuu yhden porukan ideologiaa tukeva kuva "meistä" fiksuista, jotka ajattelemme tällä tavalla Totuusministeriön määrittelyn mukaan oikein, ja sitten "niistä" hirveistä perusjurvista, jotka kansakoulupohjalta örisevät tuossa vieressä.

Psykologisesti tämä on kiinnostava asetelma. Jos ihminen pohtii omaa paikkaansa polarisoituneessa asenneilmastossa, on varmaan monelle helpompaa etsiytyä enemmistön leiriin. Tai sitten "enemmistön", jos valtaosa muuta näkemystä edustavista keskusteluista poistetaan tai niitä ei julkaista ollenkaan.

Olen jo aikaisemmin ihmetellyt, että onko tämä ihan harkittua vaalityötä vai mistä oikein kiikastaa? Mikäli aiotte poistaa tämänkin viestin, olisin hyvin kiitollinen perusteluista. Miksi maltillinen keskustelu halutaan tukahduttaa? Ovatko asiat muuttuneet jo pyhiksi lehmiksi vai minkä pelko tähän motivoi?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään palstalta on poistettu keskustelut, joiden otsikossa EI puhuta Persuista negatiiviseen sävyyn. Ne keskustelut taas säilytetään, joiden otsikko (virheellisesti!) väittää Persujen kannatuksen vähentyneen, tai joissa on mainittu jotakin negatiivista puolueeseen liittyen. Puolueettomaksi itsensä esittelevä mediatalo saisi hävetä.

En itse edes äänestä Persuja, mutta pidän tilannetta epäreiluna ja toimintaa vähintäänkin kyseenalaisena erityisesti näin vaalien alla.

Vierailija
2/3 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista m&m jutuista en tiedä, mutta muuten olen havainnut m_o_d_ejen edustavan le5tadiolaista tai kokoomushammashoitajien maailmankuvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Mitään mikä edellyttää omaa miettimistä tai ajattelua, ei nähtävästi sallita. 

Kysyin kuka vouhottajista on käynyt itse Aasiassa tai Afrikassa muslimimaissa tutustumassa kulttuuriin, se poistettiin melkein heti.