Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 170€ hyvä vai huono kirpparimyynti?

Vierailija
03.04.2019 |

Olen viikossa myynyt noin 130 kirpparille viemästäni vaatteesta + kengistä 49 tuotetta. Myynti on 170 euroa.

Minulla on pöytä kirpparilla vielä toisen viikon. Pitänee laskea loppujen tuotteiden hintoja. Onko tuo hyvä vai huono myynti?

Itse odotin ehkä enemmän... Olen hämmästynyt, että tosi hyväkuntoiset vaatteet pitäisi myydä eurolla tai alle. Sitten joku tosi kulunut Newbie-body lähti heti 4 eurolla.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tosi hyvä myynti. Olisin tyytyväinen. Vikaksi viikoksi voit laskea hintoja, mutta jos ovat jo alhaiset niin ei välttämättä edes kannata.

Vierailija
2/17 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi arvioida hyvää tai huonoa myyntiä pelkän rahan perusteella? Pitäisi tietää myymiesi tavaroiden arvo ja käyttöaste. Jos oot myynyt tonnin arvosta tavaraa ja saanut siitä 17% niin kauppa on kannaltasi huono.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt varmaan tonnin edestä ole myynyt. Mutta vaatteet ovat olleet yhdellä lapsella ja ovat suurin osa lähes uuden veroisia. Olen esim. ovh 80 euron kenkiä myynyt 8-9 euroa pari. Ne on kyllä kelvanneet ihan heti.

Sen opin, että enää en osta ns. perusvaatteita, jossa ei ole jotain erikoista, kuvaa, tms. Kukaan ei osta hyväkuntoista H&Mn sinistä hupparia edes 2 eurolla. Sitten, kun on joku sarjakuvahahmo paidassa, se kelpaa heti. Samalla voi sitten itsekin ostaa vähän erikoisempia, niin saa ne myöhemmin eteenpäin.

Vierailija
4/17 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi arvioida hyvää tai huonoa myyntiä pelkän rahan perusteella? Pitäisi tietää myymiesi tavaroiden arvo ja käyttöaste. Jos oot myynyt tonnin arvosta tavaraa ja saanut siitä 17% niin kauppa on kannaltasi huono.

No jaa. Yleensä nyrkkisääntö on, että kirppikselle pitää hinnoitella tuotteet niin, että hinta on 10% tuotteen kauppahinnasta. Sikäli 17% ei siis ole huono.

Vierailija
5/17 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppiksellä pitää olla montaa erilaista, lamppuja, kirjoja, vaatteita jne. Jokaiselle jotain.

Meillä on Konmari vieraillut, myytävää tulee enää lasten liian pieniä vaatteita.

Pisteet yrittämisestä, itse en moista enää viitsi.

Vierailija
6/17 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa. Yleensä nyrkkisääntö on, että kirppikselle pitää hinnoitella tuotteet niin, että hinta on 10% tuotteen kauppahinnasta. Sikäli 17% ei siis ole huono.

Tarkoitin tietenkin että kirppishinta on tonnin ja myy alihintaan. Mä tein viimeksi tiliä käytetystä polkupyörästä 30% uuden vastaavan hinnasta ja käytetty 5 vuotta. Joten 17 % olisi siis alihinta.

Vierailija
7/17 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo euromääräisesti tosi hyvä myynti. Mutta pitää tosiaan huomioida, paljonko rahaa tavaroihin on aikanaan laittanut ja paljonko niitä on käytetty. Jos ostaa satasen vaatteen ja myy sen, kyllä siitä vähän enemmän pitäisikin saada kuin vaatteesta, jonka itse on ostanut kirpparilta parilla eurolla. Itse olen aika kyllästynyt koko kirpparihommaan. Tuntuu, että merkki painaa vuosi vuodelta enemmän. Hyväkuntoiset, merkittömät koululaisen vaatteet eivät mene eurollakaan, kun eivät ole "merkkiä". Samaten posliinikipon laatu hinnasta päätellen selvästikin monikymmenkertaistuu, jos se on Arabiaa. Hohhoijaa. 

Vierailija
8/17 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä. Tarpeetonta tavaraa itsellesi kuitenkin.

Vierailija
9/17 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä. Tarpeetonta tavaraa itsellesi kuitenkin.

No tämä on totta. Eikä ole lähipiirissä sen ikäistä lasta, jolle antaa eteenpäinkään.

Vierailija
10/17 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo euromääräisesti tosi hyvä myynti. Mutta pitää tosiaan huomioida, paljonko rahaa tavaroihin on aikanaan laittanut ja paljonko niitä on käytetty. Jos ostaa satasen vaatteen ja myy sen, kyllä siitä vähän enemmän pitäisikin saada kuin vaatteesta, jonka itse on ostanut kirpparilta parilla eurolla. Itse olen aika kyllästynyt koko kirpparihommaan. Tuntuu, että merkki painaa vuosi vuodelta enemmän. Hyväkuntoiset, merkittömät koululaisen vaatteet eivät mene eurollakaan, kun eivät ole "merkkiä". Samaten posliinikipon laatu hinnasta päätellen selvästikin monikymmenkertaistuu, jos se on Arabiaa. Hohhoijaa. 

Tämän minäkin olen huomannut. Perusvaatetta ei huoli kukaan ilmaiseksikaan.

Vierailija
11/17 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän minäkin olen huomannut. Perusvaatetta ei huoli kukaan ilmaiseksikaan.

Minä olen itse ostanut lapsille paljon vaatteita kirpparilta ja lisäksi kierrättänyt veljekseltä toiselle. Jotain vaatteita olen toki ostanut uutenakin. Hyväkuntoiset olen laittanut eteenpäin ja ihmetellyt tosiaan kauheasti, kun eivät mene kaupaksi. (Huonokuntoiset laitan siis suosiolla pois, niitä en tietysti yritäkään myydä.) Isompi pojistani ei ikinä ole ollut mitenkään merkkitietoinen. Nuoremmalla tilanne on nyt se, että luokan ilmapiiri on tosi huono ja siellä todella katsellaan nenänvartta pitkin, jos vaatteet eivät ole merkkiurheiluvaatteita. Ehkä jotain sellaisia koetan hänelle ostella, mieluiten alennuksesta tai kirpparilta jos löydän, kun itse kärsii tilanteesta niin paljon. Mutta en siis tosiaan enää ihmettele, mikseivät ne hyvät merkittömät kouluikäisen vaatteet mene kaupaksi. Jos niitä ostaa, lapsi on koulussa jotain paarialuokkaa välittömästi :( 

Vierailija
12/17 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuo on ihan hyvä myynti. Mielestäni kirppismyynnissä ei voi ajatella tavaran alkuperäistä hintaa, koska hinta laskee käytön mukana. Vanha ja käytetty ei ole uutta. Kannattaa ajatella, että kirppismyynnissä pienikin voitto on hyvin. Mitä tekisit muuten tavaralle? Veisit SPR:lle tai antaisit vaatteet ilmaiseksi sukulaislapselle? 

Vierailija
13/17 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirppiksellä pitää olla montaa erilaista, lamppuja, kirjoja, vaatteita jne. Jokaiselle jotain.

Meillä on Konmari vieraillut, myytävää tulee enää lasten liian pieniä vaatteita.

Pisteet yrittämisestä, itse en moista enää viitsi.

Tämä on lastenvaatekirpputori. Ei sinne voi kaikkea mahdollista kodin ylijäämää viedä.

Ja meidän valaisimet ym ei ole kirppistavaraa.

Vierailija
14/17 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tuo on ihan hyvä myynti. Mielestäni kirppismyynnissä ei voi ajatella tavaran alkuperäistä hintaa, koska hinta laskee käytön mukana. Vanha ja käytetty ei ole uutta. Kannattaa ajatella, että kirppismyynnissä pienikin voitto on hyvin. Mitä tekisit muuten tavaralle? Veisit SPR:lle tai antaisit vaatteet ilmaiseksi sukulaislapselle? 

Minulla ei ole tuttavapiirissä sen kokoista lasta, jolle antaa. SPR ei huoli. Itseasiassa konmarituksen seurauksena mikään paikkakunnan lahjoituspaikka ei enää huoli vaatetta, sitä on jo liikaa.

Vierailija
15/17 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin tavaran 170 eurolla, oliko hyvä hinta? Yhtä informatiivinen kommentti.

Vierailija
16/17 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu mitä vaatetta sulla on ollut myynnissä ja oletko itse tyytyväinen? Ns merkkivaatteista saa käytettynäkin kivasti, ketjuliikkeiden vaatteista suht huonosti.

Mulla paras viikko on ollut lastenvaatekirpulla reilut 1300€ ja huonoin n 750€. Mulla on ollut paljon merkkivaatetta myynnissä, mistä saa ihan hyvin käytettynäkin. Ja hyväkuntoisista (merkki)ulkovaatteista kertyy myös hyvin rahaa. Liikaa ei kuitenkaaan voi pyytää edes nerkkivaatteista, muuten jäävät myymättä. Olen aina vienyt noin 7 Ikean kassillista lastenvaatteita ja kenkiä ja keskimäärin noin yksi kassillinen on tullut takaisin. Joka kerta olen ollut tyytyväinen.

Vierailija
17/17 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siihen myyntipaikkaan ei kyllä 7 Ikea-kassillista mahdu. Mulla oli 2 ja puoli kassillista tavaraa, joka toinen päivä olen vienyt jotain lisää.

Merkkivaattettakin on ollut, mutta ei ne kelpaa nekään, ellei hinta ole alle 5 euroa. Ulkovaatteetkaan ei mene, jos hinta ei ole alle 10 tai 20 euroa. Kaksi merkkitakkia sain myytyä pyytämälläni hinnalla. Merkkivaatteet näemmä kannattaa myydä niiden omilla FB-kirppiksillä, lapsen merkkiuikkarista sain siellä 15 euroa, kirppiksellä ei kelvannut edes 5 eurolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi