Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oudoin sinulle tapahtunut asia, johon et koskaan saanut selitystä?

Vierailija
03.04.2019 |

Kootaan tähän keskusteluun sellaisia.

Itse kastelin naapurien kukat ja ruokin heidän käärmeensä, heidän ollessaan reissussa aikoinaan. Olin tuolloin 13-vuotias. Kun pihakukat oli kasteltu, siirryin sisäkukkiin ja käärmeen ruokintaan.

Käärme söi (erillisessä ruokintaboksissa) ja nostin sen takaisin terraarioonsa. Terraario oli sellainen itse tehty jättisuuri, jossa käytetty mm. lasisia lipaston osia. Oli siis koko huoneen seinän mittainen, n. 6m *2m. Menin alakertaan ja olin lukitsemassa ulko-ovea kun kuulin valtavan pamahduksen. Menin katsomaan ja se terraario oli räjähtänyt pieniksi pirstaleiksi kauttaaltaan. Turvalasia, eli palaset eivät onneksi levinneet ympäriinsä.

Soitin hädissäni perheen isälle, että mitä nyt teen. Sain ohjeeksi ottaa käärmeen mukaani ja majoittaa pariksi päivää vanhaan tyhjillään olevaan akvaariooni. Näin tehtiin ja kun varovasti kysyin tältä isältä, että mistä tuollainen rikkoutuminen olisi voinut johtua, niin vastasi vaan "Henget tekevät joskus kepposiaan"

En siis itse ole koskaan uskonut mihinkään yliluonnolliseen, mutta vieläkin häiritsee, että mitä ihmettä silloin tapahtui? En todellakaan paiskannut lasiovea mitenkään kiinni vaan asetin varovasti.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kuinka joskus 6-vuotiaana pidin kädessä pihassamme ollutta siilinpoikasta. Naapurista tuli nainen  (jota en ollut koskaan nähnyt) joka näki tämän ja tuli sieltä naapurin pihasta vihaisena sanomaan että laita se siili heti pois, koska jos siihen tarttuu ihmisen haju niin emo hylkää sen. Pelästyin ja laskin siilin maahan. Täti huitaisi minua vielä haravan varrella takapuolelle. 

Itkuisena menin sanomaan äidille, että joku täti tuli naapurin pihalta ja löi minua pepulle. Äiti tuhahti ja sanoi, että älä valehtele, ei siellä ole enää vuosiin asunut ketään. 

En tämän jälkeen ikinä nähnyt tätä naista.

Vierailija
2/8 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukossa oleva pyöräni oli varastettu kaupungin keskustasta. Yhtenä aamuna pari kuukautta se oli vaan palautettu kerrostalomme eteen. Epäilen, että poliisi olisi sitä tuonut, koska minulla ei ollut edes sarjanumeroa antaa rikosilmoitukseen eikä nuo halpojen pyörien varkaudet poliisia tavallisesti paljon heilauta. Joku oli varmaan pöllinyt sen, ja varkaan kaveri sanonut että toi on kuule erään x:n pyörä niin viepä se takaisin. Kuka tietää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kulta. Se käärme on asunut jossain akvaariossa alunperinkin ja omistaja on sanonut sen olevan turvalasia, että uskallat hoitaa. Käärmeenomistajat ovat omituista porukkaa.

Vierailija
4/8 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/8 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kulta. Se käärme on asunut jossain akvaariossa alunperinkin ja omistaja on sanonut sen olevan turvalasia, että uskallat hoitaa. Käärmeenomistajat ovat omituista porukkaa.

Täh?

Vierailija
6/8 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh?

Ai anteeksi, en lukenut huolella. Siis käärmeen koti oli joku omatehty kyhäelmä, ei kai se siinä tapauksessa kovin ihme ole, jos se hajoaa itsekseen!

Vierailija
7/8 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh?

Ai anteeksi, en lukenut huolella. Siis käärmeen koti oli joku omatehty kyhäelmä, ei kai se siinä tapauksessa kovin ihme ole, jos se hajoaa itsekseen!

Veikkaisin että selitys on se, että läsi oli pingottunut lämpötilan tms. muutoksessa äärimmilleen, jolloin tapahtuu noin. Turvalasihan tarkoittaa sitä että sirpaleet eivät leviä ympäriinsä jos lasi hajoaa vaan jäävät sinne "kalvon" sisään. Tuskin ap olisi käärmettä suostunut ruokkimaan ja nostelemaan jos olisi sitä pelännyt.

Vierailija
8/8 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvalasikin voi hajota. Mikään lasi ei kestä loputtomiin.