Kertokaa maailmalla asuvat mitä muualla ajatellaan suomalaisista;)
Kommentit (13)
mutta mikä olisi oma mielipiteesi vaikka belgialaisista? Mutta yllättävän usein joillain on kyllä oma Suomi-juttu kertoa, esim. yksi vanha rouva kertoi minulle, että hänen isänsa tapasi matkustaa Suomen soille harvinaisia perhosia keräämään. Olen kuullut aika monia tuollaisia ihme juttuja. Toinen tuttava yllättäen kertoi minulle kaikki Suomen sotien vaiheet jne. joista minulla ei ollut hajuakaan. Se kertomus muistaakseni alkoi kun hän muisti kuinka Suomi oli ainoa maa, joka maksoi sotavelkansa. Olen kuullut usealta, että heillä on mielikuva ujoista ja rehellisistä ihmisistä. Ja nauravat aksentille kun esim. joku formulakuski puhuu enklantii. Mutta nuorilla ihmisillä taas ei ole sitten mitään tietoa suomalaisista; useasti kysytään onko Suomessa pingviinejä ja ' polar bears' ... Ei ne edes tiedä missä Suomi on. Muuten, mun paras kamu täällä keksi minulle lempinimen joka on My Finglish Strudel Dudel :DDD.
ei tiedeta missa suomi sijaitsee, arvauksia islannin vieresta aina etela- eurooppaan tai aasiaan. suomi on monien mielesta taysin takapajula, multa on esim kysytty onko meilla autoja ja leivanpaahtimia, milta tuntuu asua maassa, joka ei ole venajan alla ja missa on kannykat ja tietokoneet... hehheh!
vanhemmat ihmiset tietavat usein enemman, mutta miltei jokainen suomesta tietava luulee suomen olevan osa skandinaviaa, vanhat muistavat sodan ja mannerheimin.
ja suomalaiset naiset ovat muutaman nuoren mielesta helppoja...
- luotettavia ja ahkeria työntekijöitä, joilla tosi korkea työmoraali
- osaavat loistavasti kieliä, mutta arastelevat puhua niitä
- ovat vähän huonoja tuomaan itseään esiin, ehkä juuri tuon kielijutun takia
-rumia
-yksinkertaisia
-tylsiä
-tylsästi pukeutuvia
-naisia ei erota miehistä
-ahkeria
-pikkutarkkoja
-tunnollisia
Asun Keski-Euroopassa.
Vierailija:
Ainut jolla on oikeastaan minkäänlaista mielipidettä suomalaisista, on pomoni, joka usein käy liikematkoilla Suomessa. Ja hänen mielestään suomalaiset naiset ovat estottomia, miehet häntäheikkejä, kaikki naivat kaikken kanssa. Seksimoraali siis hyvin alamaissa. Miehet vertailevat kokemuksiaan naisvalloituksistaan. Suomalaisia miehiä kutsuu pupujen lailla käyttäytyiksi karhuiksi, ja naiset kuulemma " aina valmiina" . :/
Muilla tuituilla ei sitten suomalaisia tuttavia itseäni lukuunottamatt olekaan, joten he varmaan ajattelevat että kaikilla suomalaisilla naisilla on piiiitkät hoikat jalat, että he ovat kauniita ja hoikkia, hauskoja ja älykkäitä, empaattisia ja luotettavia jne jne jne... ;)
Suoraan sanoen - ne, jotka eivat tieda Suomesta mitaan, eivat yleensa kommentoi koko Suomi-asiaa mitenkaan, taikka sitten korkeintaan kohteliaisuuttaan kyselevat jotakin " Onko siella kylma?"
Sitten taas ne ihmiset, jotka alkavat enemmankin jutella Suomesta, ovat yleensa niita, joilla on ihan hyvat tiedot Suomesta ja yleensa jopa jotakin henkilokohtaistakin sanottavaa: joko tietavat jonkun suomalaisen urheilijan josta tykkaavat (ja josta mina en usein ole kuullutkaan), taikka ovat kayneet itse Suomessa (varsinkin yliopistolla oli yllattavaa, kuinka moni proffa tms. olikaan ollut konferenssissa tai muussa Suomessa joskus), taikka tuntevat muita suomalaisia.
Vierailija:
Vierailija:Muilla tuituilla ei sitten suomalaisia tuttavia itseäni lukuunottamatt olekaan, joten he varmaan ajattelevat että kaikilla suomalaisilla naisilla on piiiitkät hoikat jalat, että he ovat kauniita ja hoikkia, hauskoja ja älykkäitä, empaattisia ja luotettavia jne jne jne... ;)
Ja minähän en ainakaan tätä ole ;)
Samoin moittii naisten menemisiä ja liiallista vapaamielisyyttä. Kuulemma useimmat pukeutuu huoramaisesti tai sitten eivät pidä huolta itsestään.
Suomalaiset eivät pidä huolta vanhuksistaan. Rasisteja suurin osa. Ei käsitä sitä, miten suomalaiset voivat kohdella romaneita, omaa kansalaisuuttaan olevia ihmisiä niin huonosti.
Tässä siis hänen mielipiteitään, joita kyllä riittää.
kun perjantai- ja lauantai-iltaisin brittinaikkoset laukkaavat pubiin, on huoramaista asustetta enemman kuin silma kestaa. Oli saa mika tahansa niin on pikkutopit ja minihameet paalla...
Me taas mun englantilaisen miehen ja miespuolisten kavereiden kanssa nauretaan englantilaisille naisille, jotka TODELLAKIN pukeutuvat kuin huorat (mahamakkarat pilkottaa napapaidan alta ja peppu vilkuu), käyttäytyvät kuin kova ääniset paviaanit ja ovat useimmiten todella huonossa fyysisessä kunnossa (eli eivät pidä itsestään huolta..).
Suomalaiset naiset on näihin enkkuihin verrattuna yleensä aika ' vaisuja' ja pukeutuu suht konservatiivisesti ja hillitysti ja ehkä vähän ' poikamaisesti' .
Mutta siis asiaan... Mulla on kanssa semmosia kokemuksia, että täällä, joko ei tunneta suomea ollenkaan tai sitten jotkut taas suht hyvin. Usein taivastellaan miten kylmä suomessa on koko ajan jne...
niillä on pikkutopit, joiden alta tatuoinnit pilkottaa, oranssi fake tan, pikkuhameet niin lyhyet, että persposket vilkkuu, huorasaappaat, meikattu kuin pellet. Naurattaa. Takkia ei sitten ikinä, vaikka lunta sataisi. Ja sitten ne vetä Bacardi Breezereitä ja Aftershockeja napa pullolleen, ja sitten lantioita hinkkaamaan kenen tahansa urpon kanssa. Ja siis kehtaavat haukkua suomalaisnaisia huoramaisiksi??? Jessus...
Jos siis tutuillasi on tuollainen kuva suomalaisista?
Ainut jolla on oikeastaan minkäänlaista mielipidettä suomalaisista, on pomoni, joka usein käy liikematkoilla Suomessa. Ja hänen mielestään suomalaiset naiset ovat estottomia, miehet häntäheikkejä, kaikki naivat kaikken kanssa. Seksimoraali siis hyvin alamaissa. Miehet vertailevat kokemuksiaan naisvalloituksistaan. Suomalaisia miehiä kutsuu pupujen lailla käyttäytyiksi karhuiksi, ja naiset kuulemma " aina valmiina" . :/
Muilla tuituilla ei sitten suomalaisia tuttavia itseäni lukuunottamatt olekaan, joten he varmaan ajattelevat että kaikilla suomalaisilla naisilla on piiiitkät hoikat jalat, että he ovat kauniita ja hoikkia, hauskoja ja älykkäitä, empaattisia ja luotettavia jne jne jne... ;)