Teini uhkailee lapsensuojeluilmoituksella, en tiedä mitä teen
Tää on ihan kauheaa!Teinini 14-vee haluaa uuden puhelimen ja enemmän kuukausirahaa. Mun mielestä ei tarvitse koska sai jo syksyllä uuden puhelimen ja tuon ikäiselle 50€ kuukausiraha on ihan riittävä.Mutta ei, sanoo, ettei jos saa tahtoa läpi niin tekee sossuille ilmoituksen ja minä joudun siitä vaikeuksiin! Siis voiko olla noin? Eiköhän ne teinille tulisi juttelemaan, mutta kun en halua mitään ylimääräistä säätöä enää. Kun on työ ja koti hoidettava myös.
Mitä siis teen?
Kommentit (58)
Sano, että tee vaan ilmoitus. Tuskin viitsii tehdä ja jos tekeekin niin sitten sossut tekevät tarkastuksen ja toteavat että kaikki ok.
Teet sen ilmoituksen hänen puolestaan. Selvästikään sinulla ei ole homma hallussa, kun annat lapsesi kiristää ja annat kuvan, että hän on itseään heikomman vanhemman lapsi ja etkä jaksa ottaa sitä todellista vastuuta, kun on niin paljon säätöä.
Itse omat vanhempani pelotteli lapsia(minua ja sisaruksia), ilmoituksella jne.
Eivät tosin ikinä sitten tehneet ilmoitusta.
Kumma kun on mennyt asiat toisten päin nykyisin. :D
"Mitä siis teen?"
Et yhtään mitään. Jos teini on niin daiju että tekee sen ilmoituksen niin onpahan lasu-työntekijöillä ainakin hetki hauskaa töissään.
Älä alistu uhkailuun. Tee selväksi että miettii kunnolla ennen perättömän lasun tekemistä, siitä on nimittäin seurauksia (siis että hän ja perhe joutuu sossun syyniin, eikä hän sitä puhelinta tai korkeampaa kuukausirahaa silti saa). Itse sinun ei mahdollista ilmoitusta kannata pelätä, jos teillä siis on normaalia perhe-elämää.
Vierailija kirjoitti:
Sano, että tee vaan ilmoitus. Tuskin viitsii tehdä ja jos tekeekin niin sitten sossut tekevät tarkastuksen ja toteavat että kaikki ok.
Vaikuttaako sinusta siltä, että kaikki on ok, kun lapsi kiristää vanhempaansa ja vanhempi sanooo ettei jaksa enää säätöä? On vanhemman loputon tehtävä jaksaa käydä töissä, hoitaa koti ja lapset.
Lastensuojeluilmoitus voisi tehdä tytölle hyvää. Anna hänen tehdä se, tai tee se ensin itse, perusteena huolesi lapsestasi. Siksi että hän kiristää sinua. Voit saada sos. työntekijöiltä hyviä neuvoja lapsesi uhmakkuuteen. Sinulla ei ole mitään pelättävää, lastensuojelun työntekijät ovat sinun puolellasi.
Tee äkkiä itse ilmoitus ja sitten pistät tuon kersan lastenkotiin.....siellä ei kännyköitä eikä kk rahoja jaella. Oppii kunnioittamaan sinua ihan muutamassa kuukaudessa. Saat itsekin vapaata kun on huostassa jonkun aikaa. Lähetät vaan kortin jostain aurinkorannalta ja kerrot siinä että olisit ottanut mukaan, mutta kun ei nyt sattunut olemaan paikalla.
Tee rikosilmoitus kiristyksestä. Nauhoita aiheeseen liuttyvä keskustelu todisteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse omat vanhempani pelotteli lapsia(minua ja sisaruksia), ilmoituksella jne.
Eivät tosin ikinä sitten tehneet ilmoitusta.
Kumma kun on mennyt asiat toisten päin nykyisin. :D
Minua ei naurata yhtään.
Hommaat sen jonnekin kasvatuslaitokseen. Eihän tuollaista silmille hyppimistä pidä katsella hetkeäkään.
Hienoa, oot sitten narskun kasvattanut. Iskää ei vissiin ole?
Ei olisi kannattanut lyödä teiniä niin kuin lasussa tulee lukemaan
Tämä on sitä vapaan kasvatuksen tulosta. Vitsaa kintuille ja persposkille se tarttee. Missäs on isä ap? Vai kannattaak oedes kysyä...?
Anna tehdä. Ei siitä heti tule mitään sanktioita, vaan menee pääosin ihan puhumalla. Sijoittaminen on vasta viimeisin keino, eikä mikään "en saa tarpeeksi rahaa" ole syy sijoittamiselle.
Nauraisin paskaisesti, että sen kuin tekee ilmoituksen tai vaikka kaksi. Mutta sanoisin, että jos sen tekee, lopetan kuukausirahan maksamisen kokonaan. Siihen minulla ei ole mitään velvollisuutta, vaan se perustuu vapaaehtoisuuteen.
Maksan ruuat, vaatteet, hygieniatarvikkeet ja koko perheen huvitukset. Kinukoot käyttörahaa sitten vaikka sieltä sossun tädeiltä.
Otat puhelimen ja viikkorahan pois
Täh mikä paniikkiäiti sinä olet? Varmasti teini hyppii silmille jos näkee että otat noinkin nolon uhkauksen tosissaan. Ja mitäs vaikka tekisikin lasun, nolaisi vain itsensä. Jos tulevat käymään niin toivota tervetuloa.
Tee itse lapsesta lasu, uhkailu ei ole normaalia.